Gå til innhold

[Løst] Hjelp til å bygge gamer til rundt 5000


Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter en stasjonær PC, men jeg har ikke så mye peiling når det kommer til å sette sammen deler som passer osv.


Spiller spill som, Wow, CS:GO, League of legends for øyeblikket. Men vil gjerne prøve ut noe nytt etter hvert.



Har sett både på brukt og nytt, men siden jeg ikke kan så alt for mye om pc-er, så har jeg bare sett på veldig mye forskjellig, enten det er på finn.no eller på helt nye. All hjelp vil bli satt stor pris på :)



Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Intel yter bedre i spill og er en del kjøligere.

 

ta heller oppsettet til Omnithunder om du skal bygge selv. men når det er skrevet så hadde jeg spist nuddler en uke til og så kjøpt en SSD-disk i stedenfor det konvensjonelle disken.

det er så mimla forskjell at du må se det for å tro det. og mellomlegget er ikke allverden heller. rett nok får du mindre lagringsplass men det er det verdt. en 120GB fra Kingston koster 529 ser jeg.

 

mulig jeg hadde tatt en miditower kabinett siden det, som regel, blir kjøligere og enklere å bygge siden det er større. men igjen, det koster penger og et budsjett er jo et budsjett.

Lenke til kommentar

Intel yter bedre i spill og er en del kjøligere.

 

ta heller oppsettet til Omnithunder om du skal bygge selv. men når det er skrevet så hadde jeg spist nuddler en uke til og så kjøpt en SSD-disk i stedenfor det konvensjonelle disken.

det er så mimla forskjell at du må se det for å tro det. og mellomlegget er ikke allverden heller. rett nok får du mindre lagringsplass men det er det verdt. en 120GB fra Kingston koster 529 ser jeg.

 

mulig jeg hadde tatt en miditower kabinett siden det, som regel, blir kjøligere og enklere å bygge siden det er større. men igjen, det koster penger og et budsjett er jo et budsjett.

Lenke til kommentar

det kan du helt sikkert, men da tilkommer det som regel frakt. og nytt er nytt mtp. på usikkerhet om alt er med av skruer o.l. til kabinettet. og skal du ha et som er litt brukbart så kommer de lett på 500,- eller mer.

men med et budsjett på 5000,- så må du inngå kompromisser. det er liksom bare slik det er.

 

og så spørs det hvilken harddisk du har liggende. om det ikke er med sata koblinger, så er det tvilsomt at du kan koble det til et nytt HK.

Lenke til kommentar

Ser meget lovende ut det der. Men hvor holder du til? Spørs jo litt på om det må sendes osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...