Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Øyebetennelse?


Jahdu

Anbefalte innlegg

Hei

 

Våknet i dag opp med ett rødlig øye. Alle symtomene tyder på øyekatarr/øyebetennelse, men jeg lurer på hvorfor alltid mitt venstre øye rammes? Det virker nærmest som det er kronisk. Forekommer et par ganger i året ca, og alltid det venstre øyne da jeg våkner. Pleier å gå av etter 2-3 dager.

 

Mottar gjerne noen fungerende kjerringråd som kan bedre tilstanden.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det faktisk er øyekatarr/betennelse, så får du moderate smerter, samt mye seigt gugg som klistrer sammen øyelokkene over natten - har du ikke disse symptomene, er det enten ikke betennelse, eller en veldig veldig mild en.

Om det eneste du opplever er rødhet og en viss tørrhet, hadde jeg heller gjettet allergi, f.eks husstøvmidd(hvis du alltid merker deg symptomene en morgen etter å ha ligget i seng hele dagen?) Isåfall er det ikke kjerringråd du trenger, men Livostin øyedråper(reseptfrie), det tilsvarer på en måte zyrtec for øyer.

Lenke til kommentar

Rødhet/røde øyne

Det renner fra øyet

Pussdannelse, særlig tydelig om morgenen med gjenklistrede øyne (mest vanlig dersom øyebetennelsen skyldes bakterier)

Lett kløe eller svie

En følelse av å ha rusk på øyet

Så det her var symptomene på øyebetennelse, og jeg har alle minus gjenklistrede øyne. Vil påstå det er en mild variant. Synes det er rart at venstreøyet alltid blir rammet. Noen naturlige skyllemetoder som kan være effektive? Saltvann?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...