Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Komplisert forhold. Trenger tips...


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har vært i et forhold nå i 8 måneder. Jeg har ei kjæreste som var tidligere sammen med en annen i 7 år og var selve dokka hans. Han bestemte hva hun fikk lov til og ikke fikk lov til, å vise følelser var nedlatene, fikk ikke lov til å snakke eller se på andre gutter osv. Han behandlet hun veldig dårlig. Så ble hun sammen med meg som er helt det motsatte. Her er det mer frihet, jeg prøver å vise følelser, behandler henne veldig bra og gjør mye for hun.

Fra starten av så klarte hun å vise følelser. Men nærmere vi kommer hverandre, jo mer trakk hun seg unna og lukka seg pga at dette var hun ikke vant til. Dette ble bare værre og værre og hun forsto at dette var et problem. så hun valgte å dra til psykolog.

Hun har da fått vite at hun har symtomer i at hun vil snart havne i en deprimerende tilstand, Uten at hun veit det selv, så blir hun stresset i hode når jeg sier at jeg savner henne, elsker henne, osv. generelt alt som har med følelser. Psykologen sier også at hun frykter følelser og det er det som gjør hun redd og trekker seg unna.

Men nå har psykologen sagt at det er best at jeg "backer helt unna". Hva mener han egentlig med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min første tanke sier meg at han mener at du må ut av hennes liv for hun er såpass ustabil og skjør at hun kan havne i en deprimerende tilstand. dette tror jeg kan bli et dilemma som fører til at hun blir deprimert uansett hva som skjer, for hvis hun er glad i deg og du går fra henne så kan det også føre til at hun havner der. snakk med psykologen en gang til å samarbeid om hva dere kan gjøre uten at du trenger å "backe ut"

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Hvis DU klarer å gå fra henne, og du føler det er menneskelig kan det være en idé å gå ifra henne. Det kan rett og slett hende at du er i en stadie i livet hvor hun ikke klarer å være i et positivt forhold.

Lenke til kommentar

Glemte å nevne at jeg har ikke til gang til hennes psykolog. Hun forteller meg, hva han har sagt. Men når han sier "back unna"... Så ser jeg det som at jeg ikke skal gjøre/si de tingene som gjør henne stressa. Men "back unna" kan vel ikke bety at jeg skal trekke meg helt unna og ikke ha noe kontakt? Hvordan kan ting bli noe bedre da?

Lenke til kommentar

Har snakket litt med henne nå. Hun mener en pause og ingen kontakt er det beste for hun. Jeg får bare respektere det da :/

Uff. Kjipt. Gått seg på en smell hun da. Var ikke lett å være så undertrykt som hun var. Jeg har opplevd litt av det samme, men på langt nær i samme grad og jeg har slitt med det lenge.

 

Etterhvert må du bare vise at du ikke er slik. Støtte henne og gi henne kjærlighet.

Lenke til kommentar

ja, kommer alltid til å støtte henne og gi henne kjærlighet. så vi får se hva som skjer. har en planlagt ferie tur til spania i slutten av februar. kanskje ingen kontakt til da og turen kanskje vil bli en ny start. for vi har bestemt å dra på den turen uansett.

Lenke til kommentar

Hørtes veldig komplisert ut. Hva er det som får deg til å like henne så godt da, TS?

Og hva er sannsynligheten for at hun føler det samme egentlig?

Ikke for å være slem, men det er kanskje på tide å vurdere din egenverdi. Og det ved å ikke kaste bort tiden din på ubrukelige mennesker som ikke klarer å anse hva som er bra mennesker og ikke. Jeg mener, det er vel åpenbart at hun sliter kraftig på dette området, siden hun frivillig rotet seg borti en sådan idiot som bare ødela henne.

Det var kanskje henne som la an på han i tillegg? :hmm:

Lenke til kommentar

Det er å dømme henne hardt. Kan ha blitt slik over tid og han hadde sikkert et tak over henne.

 

Jenta kan være søt og fin hun, bare med litt følelsesmessig baggasje.

Å dømme henne hardt? Egentlig ikke. Såpass fortjener henne.

Og det er godt mulig at han hadde et tak over henne. Og har det gjerne fortsatt....?

 

Men uansett, det er nok ikke noen god nok unnskyldning. Hvis henne ikke klarte å se noen negative "signaler" når som helst og fortsatt hadde god tro på at dette var en fin mann å leve livet sitt med, så er det faktisk bare hennes egne feil for at hun lot ham ødelegge henne.

 

Og jeg vil tro at normalt oppegående mennesker ikke gidder mye sympati for sånne ubrukelige mennesker.

 

 

Og joda, jenta kan være søt og fint. Men hva faen betyr det?! Personligheten hennes er jo likevel like ubrukelig nå som den var før hun la seg ut på dette med denne fyren. Folk må gjerne prøve å overbevise hverandre om at den kanskje nå er enda verre, men hvor naivt er det egentlig? Skaden skjedde nok lenge før hun traff han her. Han fikk offeret sitt sannsynligvis på sølvfat og kunne gjøre som han ville.

 

Og henne tilga vel ham og for alt mulig. Slik at etterhvert, så kunne han jo såre henne akkurat slik han ville uten at det skulle bety en dritt for han, og uten at han skulle få noen dårlig samvittighet.

 

Fordi hun tilga vel bare han, uansett hva det var. Og da må han jo være en kjernekar innerst inne vel? :)

Lenke til kommentar

Hun ble sammen med han i veldig ung alder. Han klarte å få henne til å slutte å ha kontakt med gode venner og kjente. Han ble til og med sjalu hvis hun hadde besøk av broren sin eller var med store søstera. Han kunne dra vekk og ikke kontakte henne før det gikk 2 uker. Da kom han og ga henne fine smykker, fikk seg et ligg, var litt med hu og dro igjen. Hvis hu snakket med en fyr eller en fyr snakket med hu, så banket han dritten ut av fyren. Hvis han ville et sted og hu ikke ville. Så skulle hun bli med og bare dro henne inn i bilen og tvang hhenne. Sånn har hun hatt det i 7 år. Og da kan det bli en livsstil. Men etter 7 år, så sa hun at nok var nok og gikk fra han. Da hadde hun blitt eldre og turte å stå imot han. Dem har ikke snakket siden. Men skadene har skjedd. Som psykologen sa. "Du vil garantert falle for en sånn type fyr igjen" han tok da som et eksempl: "Hvis du spør en liten unge som blir mishandet av foreldrene sine om ungen har det bra. Så vil du få svaret nei. Men hvis du spør om ungen vil fortsette å bo der. Så vil du få svaret ja" Grunnen til det er at det er det ungen er vant til og hatt som livsstil og følt seg trygg. Selv om det ikke er trygt. Det er den prosessen hun går igjennom nå sier psykologen og det er det de prøver å bli kvitt. Så får vi bare se hva som skjer etter det. Hun sier at hun ikke klarer å føle noe eller få det ut. Hun mener innerst inne at hun elsker meg og vil være med meg. Så ja... man veit ikke hva man skal gjøre. Føles veldig ubrukelig når man ikle får gjort noe med det :/

Lenke til kommentar

Hun ble sammen med han i veldig ung alder. Han klarte å få henne til å slutte å ha kontakt med gode venner og kjente. Han ble til og med sjalu hvis hun hadde besøk av broren sin eller var med store søstera. Han kunne dra vekk og ikke kontakte henne før det gikk 2 uker. Da kom han og ga henne fine smykker, fikk seg et ligg, var litt med hu og dro igjen. Hvis hu snakket med en fyr eller en fyr snakket med hu, så banket han dritten ut av fyren. Hvis han ville et sted og hu ikke ville. Så skulle hun bli med og bare dro henne inn i bilen og tvang hhenne. Sånn har hun hatt det i 7 år. Og da kan det bli en livsstil. Men etter 7 år, så sa hun at nok var nok og gikk fra han. Da hadde hun blitt eldre og turte å stå imot han. Dem har ikke snakket siden. Men skadene har skjedd. Som psykologen sa. "Du vil garantert falle for en sånn type fyr igjen" han tok da som et eksempl: "Hvis du spør en liten unge som blir mishandet av foreldrene sine om ungen har det bra. Så vil du få svaret nei. Men hvis du spør om ungen vil fortsette å bo der. Så vil du få svaret ja" Grunnen til det er at det er det ungen er vant til og hatt som livsstil og følt seg trygg. Selv om det ikke er trygt. Det er den prosessen hun går igjennom nå sier psykologen og det er det de prøver å bli kvitt. Så får vi bare se hva som skjer etter det. Hun sier at hun ikke klarer å føle noe eller få det ut. Hun mener innerst inne at hun elsker meg og vil være med meg. Så ja... man veit ikke hva man skal gjøre. Føles veldig ubrukelig når man ikle får gjort noe med det :/

 

På høy tid til å stikke å skambanke denne fyren da? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hun burde nok innsett hvor ille det var for lenge siden og gjort det slutt, men han hadde nok et sterkt tak over henne.

 

Alt er ikke svart/hvitt og vi kjenner ikke bakgrunnen ang hennes forhold. Men joda, hun burde kommet seg ut før. Ser den.

Dette og er bare unnskyldninger. Og for min del, kan du gå og tørke deg i ræven med dem.

 

Null sympati fra meg hvert fall.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...