Gå til innhold

Canon ef 24-70mm f/2.8 L II USM


Anbefalte innlegg

Jeg trengr et nytt zoom-objektiv og vurderer å kjøpe canon ef 24-70 mm f/2-8 L II USM. Kameraet jeg har er Canon eos 600D. Siden objktivet er såpass dyrt, har jeg ikke budsjett til å kjøpe et nytt kamera. Dette er noe jeg tenker å gjøre senere. Så er da spørsmålet mitt, vil 24-70 mm objektivet fungerer godt på canon eos 600 D eller vil jeg få store problemer siden det er et av de billigste kameraene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville heller kikket på noe litt videre hvis det skal være normalzoom.

 

Sigma 18-35/1.8, EF-S 17-55/2.8, Sigma/Tamron 17-50/2.8, EF-S 15-85 IS...

 

 

Hva har du av optikk i dag?

 

 

Ville personlig ikke gått for 24-70/2.8 II med mindre jeg planla oppgradering til fullframe. Og - selv da ville jeg vurdert Tamron 24-70/2.8 VC som alternativ - den har bildestabilisator og er mye for pengene.

 

Hvis du vil ha EF 24-70/2.8 II - prøv å få tak i en brukt en. :)

Lenke til kommentar

24-70 f/2.8L II er nok detbeste objektivet, men prisen er som Trondster sier stiv og kanskje ikke helt rettferdig. Tamron sit alternativ til halve prisen vil gi deg omtrent like god bildekvalitet, OG ett nytt kamer hvis du ønsker det.

 

Jeg har selv hatt Canon sin 24-70 f/2.8L II og det var et kanon objektiv, men det koster skjorta. Jeg hadde pengene så jeg slo til, men er du på budsjett så dropp det.

Lenke til kommentar

Ville heller kikket på noe litt videre hvis det skal være normalzoom.

 

Sigma 18-35/1.8, EF-S 17-55/2.8, Sigma/Tamron 17-50/2.8, EF-S 15-85 IS...

 

 

Hva har du av optikk i dag?

 

 

Ville personlig ikke gått for 24-70/2.8 II med mindre jeg planla oppgradering til fullframe. Og - selv da ville jeg vurdert Tamron 24-70/2.8 VC som alternativ - den har bildestabilisator og er mye for pengene.

 

Hvis du vil ha EF 24-70/2.8 II - prøv å få tak i en brukt en. :)

 

Jeg har allerede en Canon 50 mm f/1.4 og det standardobjektivet som fulgte med kamera. Jeg ville gjerne bytte ut standardobjektivet med et mye bedre zoom objektiv. Og ja, jeg har nok tenkt til å oppgradere til ett fullframe kamera men bare senere. Det er derfor jeg må forsikre meg om at 24-70 mm fungerer på 600d til jeg kjøper nytt kamera om noen år. Jeg vil helst ha Canon men skal ta en titt på de andre du nevnte også :)

Lenke til kommentar

Som sagt, hvis du lever på budsjett og føler at kjøp av Canon sin 24-70 f/2.8L II blir såpass dyrt at du går glipp av andre ting, så dropp det.

 

Gå for Tamron sin og spar ca. 10.000,-

 

Du vil uansett ikke skille disse to objektivene i en blindtest. og du betaler 10.000,- for værtetting og LITT bedre optiske kvaliteter. Disse kvalitetene er så små at det hele koker ned til hvor mye du er villig til å betale for å vite at du har det beste.

 

Jeg har flere hundre bilder tatt med Canon sin 24-70 II og det er et magisk flott objektiv, hvis du har pengene. I værste fall så taper du ikke veldig mye, da dette er lett omsettelig, og kjøper du et meget pent brukt eksemplar og du får en god pris, så kan du t.o.m. unngå tap eller i beste fall tjene noen kroner.

 

Averterer du et slikt objektivpå feks. foto.no så er det borte på under en uke. garantert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...