Gå til innhold

[Løst] Trådløs router som kan levere 100mbit?


klomp1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Asus ligger på topp i alle tester... Stabile, kraftige,funksjonsrike, enkle å ha med å gjøre....... Og jeg liker Asus routere... :tease::innocent:

Jeg har gått tilbake til D-Link etter å ha hatt Asus N56U et par år. Kraftig nok var den, men det er mange andre også. Den ble veldig ustabil etter en oppgradering fra Asus, måtte restartes ved å ta strømmen på den flere ganger i uken. Nedgraderte til gammel versjon for å få den til å funke. Asus' GUI er ikke særlig funksjonsrikt, man kan ikke engang navngi klienter, oversikten viser bare MAC-adressene. Dette er kanskje greit for de som har få enheter, eller har som hobby å pugge MAC-adresser, men selv på standardroutermodem fra Telenor kan man navngi klienter og velge ikon for klienttypene. GUI er heller ikke mer logisk oppbygget enn det jeg har sett fra andre leverandører. Asus har mangelfull funksjon for foreldrekontroll (eks. tidsstyring av klienter basert på MAC), denne levde helt sitt eget liv (prøvde flere versjoner av SW). Jeg kan derfor ikke ubetinget anbefale Asus ut fra egen erfaring, men anbefaler at man tenker godt gjennom hvilke funksjoner man trenger før man velger.

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...