Gå til innhold

crust_cheese: Hilsen fra Sveits


Anbefalte innlegg

God aften...

 

jeg heter Patrick og kommer fra Sveits. Jeg bestemmte meg for å anmelde meg på dette forumet fordi jeg lærer norsk som fremmedspråk. Også elsker jeg datamaskiner. Slik får jeg samtidig øve norsk og snakke om overklokking etc.

 

Jeg ønsker å kanskje studere i Norge en dag, og det er grunnen for den jeg lærer meg norsk. Det kan hende at språkbruken min er av og till litt (eller veldig) feil, men jeg prøver virkelig å bli bedre og i hvert fall ville det være veldig snill hvis noen folk korrigerte meg. Hvis de har lyst.

 

mvh

crust_cheese

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Patrick, og velkommen!

 

Du skriver bedre norsk enn det mange andre nordmenn gjør.

 

Kjapp korreksjon: og det er grunnen for den jeg lærer meg norsk burde vært og det er grunnen til at jeg lærer meg norsk. Preposisjoner er vanskelig :-)

 

Hvor har du lært deg så mye norsk som du kan?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tusen takk for de snille orda.

 

Jeg synes også at preposisjoner er vanskelige, fremfor allt fordi noen greier likner tysk mens andre er tross alt forskjellig - men å bruke språket er sikkert en av de beste måtene for å bli vant med slike uttrykk.

 

For omtrent ett år siden begynte jeg å lære norsk med et språkkurs som jeg bearbeida til en viss grad, også hadde jeg lykken å kunne snakke med en snill norsk person jeg ble kjent med.

 

Man må også ta hensyn til at jeg liker å bruke ordboka, derfor virker ordforrådet sikkert større enn det virkelig er. :p

 

EDIT: Forresten "kommer" jeg fra Overclock.net og det er også noen nordmenn der. Kanskje er de jo også på den her sida.

Endret av crust_cheese
Lenke til kommentar

Etter bokmålsordboka går det an å bruke"side" som hunkjønnsord :p jeg pleier å bruke tre kjønn på norsk, selv om det virker som det er ikke alltid heilt vanlig.

Jeg skal ikke si du tar feil, men jeg finner ingen henvisning til "sida" i nb ordboken, i nn ordboken derimot finner jeg det. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...