Gå til innhold

Reinstallere Windows 8 Pro 64-bit norsk? (uten DVD/CD!)


Anbefalte innlegg

Jeg hadde tenkt å reinstallere hele PC-en min, jeg har 1400GB plass rotet ut over hele PC-en.

 

Jeg kjøpte oppgradering fra Windows 7 til Windows 8 Pro via internett og fikk altså ingen DVD/CD med. Hvor får jeg tak i installasjonsfilene for Windows 8 Pro 64-bit norsk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal ha fått key på mail, og har du avinstallert selve installern, eller vært så glemsk å ikke hatt den på minnepenn. så ser det kjipt ut egentlig. Et forsøk kan jo være å snakke med Microsoft og si når du har kjøpt deg,sikkert oppgi navn osv,og at du har en key. Så kanskje de sender en installer pr.epost eller noe.

Lenke til kommentar

Så lenge du har en gyldig lisens kan du laste ned installasjonsfila fra omtrentlig hvorsomhelst. Bryter ikke lisensreglene av den grunn.

 

Kan prøve denne metoden: http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_8-system/iso-file-for-windows-8-pro/eac28620-204e-498d-ae6a-ce5c28300591

 

Ellers kan du prøve dette:

Hi all,

No worries, I have found the solution already. Go to the Microsoft store (http://www.mswos.com). Provide the data required. If it's okay, you should be able to see your purchase. Somewhere bottom left, you will see a downloadlink. For this link, you do not need the upgrade assistant.

After downloading the setup.exe file, follow the steps as mentioned in the post of DPM2009, that is

  • Click the Setup.exe. The Windows 8 Assistant will start. Enter your Windows 8 key and press Next.
  • Click Install Now and let the download complete.
  • The installation files will be stored by default in the folder C:\ESD\Windows.
  • When the "Install Windows 8" message appears, select "Install by creating media" to create a bootable USB flash drive or an .iso (a disk image) file. Chose a folder to store the image e.g. "Windows.iso".
  • Wait for the Assistant to create the bootable media or .iso file. The flash drive must be have 3GB or more of free space available.
Lenke til kommentar

 

  1. Sveip inn fra høyre kant av skjermen, trykk Innstillinger, og trykk deretter Endre PC-innstillinger.

    (Hvis du bruker en mus, peker du på høyre hjørne øverst på skjermen, flytter musepekeren nedover, klikker Innstillinger, og klikker deretter Endre PC-innstillinger.)

  2. Trykk eller klikk Oppdatering og gjenoppretting, og trykk eller klikk deretter Gjenoppretting.

  3. Trykk eller klikk Kom i gang under Fjern alt, og installer Windows på nytt.

  4. Følg instruksjonene på skjermen.

Jeg prøvde å følge de instruksene som jeg fant på windows.microsoft.com, men det er ingen Oppdatering og gjenoppretting-knapp på PC-instillinger.

Lenke til kommentar

Se tipset i denne tråden for å laste ned setup-filene til Windows 8/8.1. Etter nedlasting anbefaler jeg at du lager en ISO med nedlastingsassistenten. Denne kan du enkelt brenne til DVD eller kopiere til en minnepenn med dette verktøyet fra Microsoft.

 

Så kobler du fra alle andre disker enn den du skal installere Windows på. Under setup partisjonerer du disken etter eget ønske, evt. formaterer eksisterende. Ved feilmelding, prøv diskpart clean.

 

En ny funksjon i Windows 8/8.1 lar deg "nullstille" Windows, eller bare "fornye".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...