Gå til innhold

«The Simpsons»-pirat idømt gigantisk erstatningssum


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som er synd er jo at det som produseres koster mer enn 500 kr i måneden. 6000 kr i året kan ikke jeg se for meg at er bærekraftig i forhold til film- og tv produksjon, serverkostnader, nettleie, oversettelser osv.

 

I tillegg vil en slik tjeneste fort medføre monopol og dermed blir det sannsynligvis dyrere.

 

Vel, med 87 millioner brukere så soper du inn 43 milliarder kroner i året, skulle vel holde til en og annen produksjon (ved 500 kr/mnd).

 

Til sammenligning har vel NRK ett budsjett på omkring 5 milliarder (2 mill lisensbetalere á ca 2750)

Lenke til kommentar

Atter en gang er det viktig å påpeke at det finnes filDELING og piratkopiering, som er prinsipiellt forskjellige ting.

Ofte i tilfellet "gratis"-sidene er filene lastet opp til betal-tjenester som gir "poeng" for opplastere hver gang de blir lastet ned eller vist gratis (pga reklame), samme siden som linker til filene ofte har reklame som eieren tjener penger på. Disse poeng utløses så mot penger enten direkte hos vertssiden eller selges til andre. Dette er ikke direkte piratkopiering der filene blir solgt, men piratkopiering allikevel for det fører til en finansiell fortjeneste. Dette er både ondsinnet og direkte kriminelt, uansett lovverk.

 

Fildeling derimot har ingen finansiell fortjeneste, og ofte gjøres PÅ BEKOSTNING av den som deler.

 

Veldig store forskjeller her!

Lenke til kommentar

Hvordan skal jeg se The Simpsons lovlig på nettet da? De eneste jeg har funnet som lar folk se The Simpsons er hulu,com og fox.com, og begge har blokkert innhold for ikke-amerikanske IP-adresser. For noe jævlig tullball. Gi oss en måte å se programmene deres lovlig i stedet for å bruke millioner på å stenge nettsidene som faktisk klarer å vise programmene!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...