Gå til innhold

Ny brødkniv


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke la deg pelle på nesen av å bli satt i bås med eldre med dårlige ledd. God ergonomi er aldri galt, selv ikke om man er 20 år og i toppform.

 

Jeg har selv en med sagehåndtak men den er neppe i salg nå lengre. Den er en helt enkel og grei sak. Gyselig gul, men det får så være. Jeg er ikke så forfengelig at det betyr noe. Ergonomien er virkelig mye bedre enn rette brødkniver.

 

Birger: Brødskjæremaskin er nok en dings som skal fylle opp kjøkkenbenken og rengjøres for hånd. Velger man den i butikken i stedet for så blir brødskivene fortere tørre, skjeve og merkelige. Mine skiver liker jeg å ha nyskjært.

 

PS. google ergonomisk kjøkkenkniv. Det finnes mange varianter.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Trodde ingen skjærte brødet selv lenger, vanligvis. Er det fordi butikken din ikke har brødskjærer, eller vanskelig for å kutte ut gamle vaner? Typisk folk å være følsom til forandringer :p

Som andre har skrevet her så blir brødet fortere tørt og dårlig. Egner seg også svært dårlig om man fryser brødet. Og det må for all del ikke glemmes å nevne at skivene som brødskjæremaskinen lager er skikkelig pingle-skiver - ordentlig tynne og spinkle. Ekte mannfolk skjærer seg tykke skiver for å spare pålegg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...