Gå til innhold

Betale trening på treningssenter selv?


Anbefalte innlegg

Jeg er en gutt på 15 år som har bestemt meg for å begynne å trene på treningssenter. De siste ukene har jeg undersøkt priser, åpningstider og aldersgrenser på en rekke treningssentre i nærheten. Jeg har funnet ut at et Elixia-treningssenter som ligger et par hundre meter ifra meg er det beste alternativet. Elixia opererer på svært høye priser, minimumspriser på over 5000 kr for et år. Foreldrene mine sier at jeg må betale dette selv, noe jeg er uenig i. Det jeg lurer på er om dere andre ungdommer betaler trening på treningssenter selv. Takker for svar :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du sier at Elixia er det beste alternativet, betyr det at det finnes andre, billigere sentre i nærheten? Når det er du som skal trene, er det så klart rimelig at du betaler, i hvert fall den største delen hvis du får et bidrag, og i hvert fall hvis du velger bort billigere alternativer. 5000 kroner i året for et medlemskap er mye, sikkert for foreldrene dine også.

Lenke til kommentar

Når du sier at Elixia er det beste alternativet, betyr det at det finnes andre, billigere sentre i nærheten? Når det er du som skal trene, er det så klart rimelig at du betaler, i hvert fall den største delen hvis du får et bidrag, og i hvert fall hvis du velger bort billigere alternativer. 5000 kroner i året for et medlemskap er mye, sikkert for foreldrene dine også.

han er 15 år, så er ikke rimelig at han betaler.

hvor skal han få pengene fra når han går på skole å ikke jobber ?

men enig i at han skal finne et billigere alternativ

Lenke til kommentar

Når du sier at Elixia er det beste alternativet, betyr det at det finnes andre, billigere sentre i nærheten? Når det er du som skal trene, er det så klart rimelig at du betaler, i hvert fall den største delen hvis du får et bidrag, og i hvert fall hvis du velger bort billigere alternativer. 5000 kroner i året for et medlemskap er mye, sikkert for foreldrene dine også.

Er fullstendig enig med deg at jeg burde ha funnet et billigere alternativ, men jeg har funnet ut at det bare er to treningsentre som er aktuele, resten er for langt vekke. Det andre treningssenteret er AktivExpress, men der er det 16 års aldersgrense, så derfor har jeg kommet frem til at Elixia er det eneste alternativet i hvertfall frem til jeg er 16 år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

ja da får du trene hos elixia da, men bytt til det andre når du er 16 da..

elixia har andre tjenester som, frokost,solseng osv

hvis du ikke er interessert i det, så er det bare tull å betale så mye der

kanskje du kan jogge, ta situps osv til du blir 16?

er det bindingstid hos elixia?

Har faktisk vurdert å bare ta en joggetur i uken, og noen sit-ups, armhevinger om kvelden frem til jeg er 16, men det ender bare opp med at jeg ikke gidder. Og jeg er ekstremt gira på å begynne å trene nå. Det koster 399kr i måneden på Elixia + 419 som du må betale når du begymmer å trene, men om du binder deg for et år slipper du å betale disse 419 kronene. Aktiv Express koster forresten i underkant av 3000 kr i året, om du binder deg i 12 måneder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har faktisk vurdert å bare ta en joggetur i uken, og noen sit-ups, armhevinger om kvelden frem til jeg er 16, men det ender bare opp med at jeg ikke gidder. Og jeg er ekstremt gira på å begynne å trene nå.

Ikke ta dette ille opp, men hvis du ikke gidder såpass hjemme så gjør du mest sannsynlig ikke noe mer hvis du hadde gått på elixia pr. i dag.

Du må på ingen måte tro at hvis du (eller andre) betaler for at du skal gå på elixia så får du garantert mer muskler og bedre kondisjon. Dette kan fint oppnås uten et treningssenter og uten fancy maskiner, hvis du ikke trenger noe hjemme så ender du nok opp med å gjøre det samme, bare at du når har et medlemsskap på et dyrt treningssenter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke ta dette ille opp, men hvis du ikke gidder såpass hjemme så gjør du mest sannsynlig ikke noe mer hvis du hadde gått på elixia pr. i dag.

Du må på ingen måte tro at hvis du (eller andre) betaler for at du skal gå på elixia så får du garantert mer muskler og bedre kondisjon. Dette kan fint oppnås uten et treningssenter og uten fancy maskiner, hvis du ikke trenger noe hjemme så ender du nok opp med å gjøre det samme, bare at du når har et medlemsskap på et dyrt treningssenter.

Jeg klarer nesten ikke å vente med å begynne å trene. Gikk på en prøvetime med kompis på Elixia for noen dager siden, og vi likte oss utrolig godt der så vi bestemte oss for å begynne å trene der. Itillegg kjenner jeg mange som trener der. Så jeg tror ikke det blir noe problem å trene 2-3 dager i uken, i tillegg til fotballtrening som er 2 dager i uken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

han er 15 år, så er ikke rimelig at han betaler.

hvor skal han få pengene fra når han går på skole å ikke jobber ?

men enig i at han skal finne et billigere alternativ

 

 

Vi vet jo ikke at han er arbeidsløs, men kanskje han får ukepenger eller gaver av besteforeldrene sine, som 15-åringer ofte gjør. Det er heller ikke umulig å skaffe seg en helgejobb som 15-åring. Hvis Elixia virkelig er det eneste alternativet (jeg vet jo ikke hva som er "langt vekke" for ham), så er det kanskje ikke urimelig at foreldrene bidrar litt, men han bør betale så mye som mulig selv. Det er sikkert foreldrene hans som betaler for fotballen også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...