Gå til innhold

Nettbrett som kan streame Netflix til tv


Anbefalte innlegg

Har tenkt å gå til inkjøp av enten en laptop eller nettbrett og siden jeg har en stasjonær pc så har jeg egentlig veldig få krav til hva dette produktet skal kunne gjøre.

 

Har kommet fram til at streaming av netflix gjennom hdmi og å kunne bruke teamviewer for å koble opp mot stasjonær pc er hovedkriteriene. Har sett litt rundt og lurer på om jeg skal statse på noen av de mer utradisjonelle alternativene.

 

Har sett på dette brettet og synes det ser ut som veldig mye for pengene:

http://www.aliexpress.com/store/product/Ramos-X10-X10-Pro-mini-pad-Tablet-PC-7-85-IPS-Screen-Actions-1GB-RAM-16GB/103919_808621390.html

 

Noen som har vært borti dette brettet før, evt har vært borti noe lignende rundt samme pris de kan anbefale?

Endret av jatak
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du vurdert en chromecast stick i TV en?

 

https://prisguiden.no/produkt/google-chromecast-180183

http://www.google.com/intl/en/chrome/devices/chromecast/

"With Chromecast, you can easily enjoy your favorite online entertainment on your HDTV—movies, TV shows, music, and more from Netflix, YouTube, Hulu Plus, Google Play Movies and Music, and Chrome. No more huddling around small screens and tiny speakers. Chromecast automatically updates to work with a growing number of apps."

Lenke til kommentar

Har ikke vurdert det enda, men må nok gjøre det nå. Ender vel uansett opp med å kjøpe nettbrett eller laptop ettersom jeg er lei av å browse nettet med mobilen.

 

synes dette så interessant ut, Acer Iconia W3-810 8":

http://cdon.no/elektronikk/acer/acer-iconia-w3-810-8-32gb-intel-atom-z2760-wifi-windows-8-p23739533

 

Stemmer vel at disse specsene enkelt skal streame fra tablet til tv gjennom micro-hdmi? Windows 8 er ganske interessant også, er vel det jeg aller helst vil ha.

Endret av jatak
Lenke til kommentar

Den greier det sikkert den. Har lite erfaring med W8 nettbrett. Men jeg tror du kan få bedre maskinvare om du for eksempel går for en Nexus 7 (android) da noe av pengene til et Windows 8 nettbrett går til lisensnøkkel for å bruke operativsystemet.

 

For eksempel er prosessoren i Nexus 7 nettbrettet som forøvrig er 200 kr billigere enn Iconia noen hakk bedre (Kilde (Iconia har Intel-prosessoren). Og skjermen på N7 har en betydelig høyere oppløsning (1920 x 1200) mot Iconia (1280 x 800).

 

Mus og tastatur fungerer fint på Android også, dog helst via bluetooth.

Lenke til kommentar

La meg anbefale Toshiba encore. Selges billig hos dustin home. Samme pris som din acer men nyere og langt raskere prosessor. Funker fin fint til netflix. Selv liker jeg windows8 meget godt på tommer. Liker å kunne koble til alt mulig med usb otg og hdmi.

Lenke til kommentar

Testet nettopp ut geekbench. Brettet her scorer høyere enn linken thor viste til. Rundt 2600 mot rundt 2000 til n7. Skjermen min har riktignok like lave oppløsningen som iconia. Skulle gjerne hatt egen lade port så jeg kunne bruke otg samtidig som den lader. Mulig dette går via usb hub?

Lenke til kommentar

Toshibaen virker bedre ja. Klarer ikke helt å bli glad i nexus 7 o.l.

 

Tingen for meg er, trenger hardware akkurat bra nok til å streame over til tv uten problemer og en enkel måte og gjøre det på. Hvis jeg reiser så hører jeg heller på musikk/podcast gjennom mobil, så selve skjermen kommer nok ikke til å brukes til mer enn kjøring av enkle programmer og browsing av forum/nettaviser.

 

Windows 8 er et lite + pga enkel kompatibilitet med noen programmer som jeg vet er ganske trøblete å få til på android, men er definitivt ikke noe must. Samtidig regner jeg med at det er mye enklere å sette opp netflix + holaunblocker på et windows8 brett enn det er på et android brett, hvor du må kjøre netflix gjennom en app.

Endret av jatak
Lenke til kommentar

Spiller av hd i netflix til tv i full hd. Mkv filer i 720p går fint. Har ikke prøvd 1080p mkv enda. Eneste problemet jeg hadde når jeg koblet brettet til tv via forsterker var at jeg kun fikk extended desktop. Vet ikke hvorfor jeg ikke fikk duplisert. Mulig driver relatert da jeg har sett dette virke på forrige generasjon win8 brett.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

La meg anbefale Toshiba encore. Selges billig hos dustin home. Samme pris som din acer men nyere og langt raskere prosessor. Funker fin fint til netflix. Selv liker jeg windows8 meget godt på tommer. Liker å kunne koble til alt mulig med usb otg og hdmi.

Sitter å lurer på denne selv. Har lest at mange har problemer med wifi signalene på denne. Har du opplevd noe lignende problem?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...