Gå til innhold

Test: Das Keyboard Model S Professional


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

" På høyresiden er det to USB-utganger av versjon 2.0, og hele tastaturet må derfor kobles til med to USB-kontakter."

Hæ? Jeg har da et par tastaturer hjemme med USB-utganger på, da er det da bare en hub i tastaturet og ikke noe behov for å koble til med flere kontakter. Eller er dette bare ekstremt klønete formulert?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nå kan det sikkert være at de fleste heller burde bruke de 1300 på for eksempel en SSD, men likevel syns jeg det er positivt at så mange fabrikanter bruker litt ressurser på å lage et skikkelig tastatur. Tastaturet er helt klart blitt en komponent som er for kjip og billig og er blitt lite miljøvennlig da de har kort levetid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den gamle, svarte, Dell-tastaturen, som man også finner på skoler, er den beste. Den lagger knapt lyd, og er en helt ordinær og fin mekanisk tastatur (nå er alle mekaniske tastaturer praktisk talt like, så lyd er den største faktoren).

 

Og den koster rundt 100 kroner og?

Lenke til kommentar

Bruker daglig et Filco mekanisk tastatur med cherry brown taster og ser meg ikke tilbake.

et er noe eget med et tastatur som svarer tastetrykkene direkte og som ligger tungt og stødig på underlaget.

Dessverre markedsføres tastatur av dette slaget først og fremst for spill, men for en som skriver profesjonelt så er 1300 til 1500 kroner for et tastatur mindre viktig.

Ergonomi og den gode følelsen av å skrive på et godt tastatur er overordnet mye annet.

Anbefaler flere som skriver mye å teste ut mekaniske tastatur. Det er så absolutt ikke en geek greie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den gamle, svarte, Dell-tastaturen, som man også finner på skoler, er den beste. Den lagger knapt lyd, og er en helt ordinær og fin mekanisk tastatur (nå er alle mekaniske tastaturer praktisk talt like, så lyd er den største faktoren).

 

Og den koster rundt 100 kroner og?

Er redd de ikke er mekaniske. Heller rubber dome. Og det er forskjeller mellom mekaniske tastaturer.

 

Les her om mekaniske tastaturer: http://www.hardware.no/artikler/mekaniske-tastaturer/115480

Endret av S-r-ex
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Den gamle, svarte, Dell-tastaturen, som man også finner på skoler, er den beste. Den lagger knapt lyd, og er en helt ordinær og fin mekanisk tastatur (nå er alle mekaniske tastaturer praktisk talt like, så lyd er den største faktoren).

 

Og den koster rundt 100 kroner og?

Er redd de ikke er mekaniske. Heller rubber dome. Og det er forskjeller mellom mekaniske tastaturer.

 

Les her om mekaniske tastaturer: http://www.hardware.no/artikler/mekaniske-tastaturer/115480

Joda, de er mekansike. Hvis ikke, så føles de nøyaktig som mekaniske. For den eneste delen med mekaniske tastaturerer som er bra er jo nettopp det at man har den "feelingen" når man kjenner og trykker på knappene. Og det har den Dell-tastaturen jeg har like mye som noen andre.

 

 

 

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/46/Dell_L100_keyboard.JPG

Lenke til kommentar

Wow, Jeg fikk et Das Keyboard Professional tactile soft (mx brown) til jul. Hadde et Corsair Vengeance (mx red) og syntes Das Keyboard er mye bedre. Både til skriving og spilling. Det eneste negative jeg kan si om det er at FN tasten ligger litt tett inntill win-tasten, noe som gjør at jeg av og til trykker på den i stedet for win-tasten, men det er neglisjerbart.

 

Jeg anbefaler iallefall dette tastaturet (med brune switcher, iallefall) på det varmeste.

Smaken er vel som baken :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Das Keyboard finnes med og uten Fn-taster.

 

Alle som sitter én time foran en PC om dagen vil dra stor nytte av et godt mekanisk tastatur, og Das Keyboard er av svært god kvalitet som kun er overgått av Filco. Det er absolutt forskjell i kvalitetsfølelse mellom ulike mekaniske tastaturer. De fleste vil føle seg mest komfortable med Mx Brown som har god taktil feedback og lavt støynivå, Mx Red er ikke like godt egnet til skriving, og folk bør nok prøve ut denne typen taster før de kjøper de. Er du i tvil så er Mx Brown et sikkert valg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Joda, de er mekansike. Hvis ikke, så føles de nøyaktig som mekaniske. For den eneste delen med mekaniske tastaturerer som er bra er jo nettopp det at man har den "feelingen" når man kjenner og trykker på knappene. Og det har den Dell-tastaturen jeg har like mye som noen andre.

 

 

 

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/46/Dell_L100_keyboard.JPG

 

Så hva definerer du som "ikke-mekanisk"?

Lenke til kommentar

 

 

Joda, de er mekansike. Hvis ikke, så føles de nøyaktig som mekaniske. For den eneste delen med mekaniske tastaturerer som er bra er jo nettopp det at man har den "feelingen" når man kjenner og trykker på knappene. Og det har den Dell-tastaturen jeg har like mye som noen andre.

 

 

 

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/46/Dell_L100_keyboard.JPG

Så hva definerer du som "ikke-mekanisk"?

De med flate taster, som er helt jævlig å bruke.

 

 

Det er vel det som er det viktige, er det ikke? Vertfall for meg, så er det gode i mekaniske tastaturet nettopp det at knappene er store og går opp, i motsetning til de andre.

Lenke til kommentar

De med flate taster, som er helt jævlig å bruke.

 

Det er en smakssak. Er det lav kvalitet så er det lav kvalitet, uansett om det er flate taster eller ikke.

 

Gammel som jeg er, kommer jeg fra en verden med solide gamle IBM- og Keytronic-tastaturer men etterhvert som jeg har vent meg til lavere og lavere taster så er det helt jævlig å bruke høye taster. Jeg skriver mye raskere på lave taster av høy kvalitet enn på høye taster av høy kvalitet.

 

Dessverre er det ingen som egentlig satser på high end scissor switch tastaturer i samme grad som mekaniske tastaturer. Logitech's forrige generasjon topp-produkter (diNovo Edge, diNovo for notebooks) hadde kanskje de beste flate tastene? Nyere generasjoner har lavere kvalitetsfølelse. Og når jeg en sjelden gang finner et interessant tastatur med flate taster, så har de vesentlig dårligere kundetilbakemeldinger enn de nevnte Logitech-tastaturene.

 

Dette har naturligvis lite å si for de som foretrekker mekaniske tastaturer, men det er altså ikke alle som gjør det, noen vil ha flate taster. Men der er utvalget ganske begredelig for tiden. Som gjenspeiles i hvor mange artikler det er om mekaniske tastaturer for tiden, mens det knapt kommer noe nytt utenfor gamer-segmentet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...