Gå til innhold

[Løst] Hvilket kabinett, er best til en stillegående SLI rig? Help Please


Anbefalte innlegg

( Jeg er ingen profesjonell skribent, beklager for skrivefeil, man får håpe det er bra for en elektro lærling)

 

Hei jeg kan egentlig ganske lite om kabinetter, og jeg ønsker og kjøpe meg et nytt kabinett til min snart kommende SLI rig ( Mest trolig GTX 780 Ti Sli)

 

Jeg har sett på Corsair Obsidian 550D, Fractal Design Define R4 Black Pearl og NZXT H2 Midi Tower Sort. Jeg ønsker det skal være så, hvordan skal jeg beskrive det,så sterilt og A4 som mulig ikke noe spesielt mye lys og andre fancy funksjoner.

 

Ønsker ikke side vindu, om det er mulig ønsker jeg et setup som er rundt 20db-35db.

 

Rett og slett ikke noe fjortis kabinett som jeg har nå, har gått bra lei av all lyset og lyden.

 

Jeg ønsker og kjøpe et nytt kabinett, skifte ut mitt nåværende Corsair Obsidian 900D.

 

Mine nåværende støyende deler.

 

- Corsair AX 1200i

- Corsair H100

- Zotac GTX Titan

- Gainward Gtx 470 (som dedikert physx)

- 2x Seagate Barracuda 3tb HDD

- 2x Western Digital Red 3tb NAS HDD

- Asus BC-12D1ST Bluray leser

- 9x Corsair SP120 High Pressure Vifter

- 1x Noctua NF-A14 PWM 140mm Vifte

- 2x OCZ Vertex 4 256gb SSD

- 2x Kingston HyperX Cooling Ram Vifte

 

 

 

Håper dere kan hjelpe :D

MVH geek fra sandnes

 

 

 

Jeg må beklage for eventuelle, skrive feil jeg har. (er ingen profesjonell skribent)

 

bilder nedenfor

 

post-206497-0-89135200-1388700269_thumb.jpg

^^ Siden på kabinettet ^^

 

post-206497-0-33396100-1388700931_thumb.jpg

^^ Fronten på kabinettet ^^

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Endret av 5vatne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser du har en støyende pc ja :O

 

 

Her er et par ting som støyer en god del og som du kan fjerne.

 

CPU kjøleren din støyer, bytt ut viftene eller hele kjøleren til en god luftkjøler (Phanteks og Noctua er gode valg)

 

Gainward Gtx 470 (trenger ikke å si noe mer)

 

Ram viften din kan du kvitte deg med!

 

 

 

Og forresten. Du bytter ikke ut Titan kortet ditt med et 780Ti.

 

Dem yter like godt. Finnes ikke noen skjermkort på markedet som er bedre. Du må vente til GTX800 serien kommer i løpet av året en gang.

 

 

 

Beste kabinettet for deg er Fractal Design R4 :)

Lenke til kommentar

Sveibuen

 

Jeg takker for et hyggelig svar. Ja får kjøpe et billig/brukt GTX Titan kort, og ja jeg forstår det med GTX 470'en. Men det har bare blitt liggende, så jeg tenkte hvorfor ikke bruke det som dedikert physx kort.

Endret av 5vatne
Lenke til kommentar

Ikke mye hyggelig tone du har, beklager å måte si det. Jeg postet bare bildene som et bevis, man kan si at man har noe, men et bilde forklarer mer en 1000 ord

 

Hvis du synes det var en støtende kommentar for det være din tolkning. Men hva har bilde av skjermer og tastatur med hvilket kabinett du skal kjøpe deg?

Endret av PinkCase
Lenke til kommentar

Trådstarter :)

 

 

Hvilken CPU har du egentlig ?

 

Viss du skal kjøre 2 Titan ellet 2 stk 780Ti så bør du ha en god cpu med veldig god klokk på.

 

Hva er det du skal bruke pcen til ? :)

 

 

 

 

 

Som jeg sa i min første post ang hva du burde fjerne og gjøre noe med.

 

CPU kjøleren du har, den er god, veldig god. Men støyer. Billigste og beste er å gå for noen stillegående vifter som er laget for radiator. Du har Corsair sine et eller anna :p

 

 

 

 

Rettelse, ser du har byttet ut viftene på H100 kjøleren din :p beklager det!

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Trådstarter :)

 

 

Hvilken CPU har du egentlig ?

 

Viss du skal kjøre 2 Titan ellet 2 stk 780Ti så bør du ha en god cpu med veldig god klokk på.

 

Hva er det du skal bruke pcen til ? :)

 

 

 

 

 

Som jeg sa i min første post ang hva du burde fjerne og gjøre noe med.

 

CPU kjøleren du har, den er god, veldig god. Men støyer. Billigste og beste er å gå for noen stillegående vifter som er laget for radiator. Du har Corsair sine et eller anna :p

 

 

 

 

Rettelse, ser du har byttet ut viftene på H100 kjøleren din :p beklager det!

 

Det er faktisk Corsair H100i, intel core i7 3930k har jeg.

 

Det er hardcore gaming det skal gå i, samt video redigering. Skal skifte til 1440p skjerm eller 1600p

 

Derfor jeg går for SLI :D

Endret av 5vatne
Lenke til kommentar

aaah ;)

 

 

Men uansett, viss du har tid, så venter du til GTX 8XX serien kommer :) Men vil du ha kraften nå så gjør du som planlagt :)

 

 

 

Og en ting til: blod klokk cpuen din viss du skal ha deg 2 titaner :p

 

 

 

 

Med alle viftene du har, har du noe viftestyring? viss ikke så kan du jo finne deg en god en og så kjøre viftene på minimum :)

 

 

 

 

Det var også et rekne stykke ang vifter. Har du 1 vifte på feks 15dB og legger til en helt lik får du et støynivå på 18dB og så legger til en tredje får du 21dB osv osv.

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

aaah ;)

 

 

Men uansett, viss du har tid, så venter du til GTX 8XX serien kommer :) Men vil du ha kraften nå så gjør du som planlagt :)

 

 

 

Og en ting til: blod klokk cpuen din viss du skal ha deg 2 titaner :p

 

 

 

 

Med alle viftene du har, har du noe viftestyring? viss ikke så kan du jo finne deg en god en og så kjøre viftene på minimum :)

 

 

 

 

Det var også et rekne stykke ang vifter. Har du 1 vifte på feks 15dB og legger til en helt lik får du et støynivå på 18dB og så legger til en tredje får du 21dB osv osv.

Ja jeg har 2 NZXT sentry mix fan control 5,25 bay. De er jeg meget fornøyde med, men jeg tenkte Fractal Design R4 uten push pull konfigurasjon totalt 6 vifter i pcen, Noctua NF-S12A FLX vifte http://www.komplett.no/noctua-nf-s12a-flx-120mm-vifte/779025. For med en SLI rig trenger du vel enormt mye kjøling

Lenke til kommentar

Enormt og enormt med kjøling.

 

 

Jeg sitter med R3 kabinettet og det blir ikke så varmt som folk trur.

Sitter dog med kun et GTX770 Lightning kort, phanteks kjøler og totalt 3 kabinettvifter. Kan ikke si at det er noe varmt.

Haha ja jeg går nok for Fractal Design R4 nå

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...