Gå til innhold

Trenger råd om fremtidige investeringer. Ang. framtidig gaming pc


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har veldig lyst til å kjøpe meg en ny gaming pc. Jeg har ventet lenge med å bestemme meg og er litt usikker på en del ting.

 

Jeg har nok penger til å kjøpe hva som helst, men jeg hater å bruke så mye penger på en ting.

 

Det jeg lurer på er om det er lurt å kjøpe alt av det beste nå. eller kjøpe billigere og oppgradere senere. Jeg vil ha en pc som kan vare i mer en 5 år.

 

Takk for svar.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å sette opp en pc som varer i mer enn 5 år er ikke noe problem. Spørsmålet er heller om du gidder å bruke den så lenge siden teknologien går fort framover. Min personlige erfaring er nei. Jeg kjøper som regel nye og dyre komponenter hvert 2-3 år, men hadde kommet billigere/bedre ut om jeg kjøpte forrige generasjon og oppdaterte komponenter hyppigere. Det fornuftige er sistnevnte, men siden du tydeligvis ikke har pengeproblemer så vil førstnevnte alternativ føles bedre :)

Endret av Illus
Lenke til kommentar

Uff, denne karen trenger mest sannsynlig ingen PC til over 20000kr.

 

http://www.prisjakt.no/list.php?l=68605&view=m

Poenget er jo enten å kjøpe en billigere og oppgradere annenhvert år, eller ha en pc som kan holde ut lenger. Noen kriterier jeg har er 2 skjermer, og muligheten til å spille de nyeste spillene på høyeste oppløsning. jeg har ikke noe problemer med det ene eller det andre, men vil jo ikke kjøpe noe som ikke er utdatert.

Endret av fwjensen
Lenke til kommentar

Poenget er jo enten å kjøpe en billigere og oppgradere annenhvert år, eller ha en pc som kan holde ut lenger. Noen kriterier jeg her er 2 skjermer, og muligheten til å spille de nyeste spillene på høyeste oppløsning. jeg har ikke noe problemer med det ene eller det andre, men vil jo ikke kjøpe noe som ikke er utdatert.

Da bør du kjøre SLI, aka to eller flere skjermkort, som 2xGTX780.

Endret av iFire
Lenke til kommentar

Poenget er jo enten å kjøpe en billigere og oppgradere annenhvert år, eller ha en pc som kan holde ut lenger. Noen kriterier jeg har er 2 skjermer, og muligheten til å spille de nyeste spillene på høyeste oppløsning. jeg har ikke noe problemer med det ene eller det andre, men vil jo ikke kjøpe noe som ikke er utdatert.

 

Dyrere betyr ikke alltid bedre. F.eks betaler du veeeeldig mye penger for ikke spesielt mye mer ytelse ved å gå for socket 2011 i stedet for 1150.

Lenke til kommentar

Da bør du kjøre SLI, aka to eller flere skjermkort, som 2xGTX780.

 

Eller r9 290, de er bedre en 780.

Bruker bare en skjerm til gaming mens den andre til å lese på nettet. tror dere ikke et skjermkort holder da?

 

Og i fremtiden kan jeg oppgradere til SLI. hvis jeg trenger det.

Endret av fwjensen
Lenke til kommentar

 

Bruker bare en skjerm til gaming mens den andre til å lese på nettet. tror dere ikke et skjermkort holder da?

 

Og i fremtiden kan jeg oppgradere til SLI. hvis jeg trenger det.

Det holder, men ikke med alle innstillingene på max. Jeg tror du kommer til å bli fornøyd med i5-4670k og GTX780Ti. :)

Endret av iFire
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...