Gå til innhold

Dette er årets beste produkter


Anbefalte innlegg

 

 

Definisjon på hybrid er generelt sett et resultat av krysning mellom to produkter - altså et nytt produkt med nye egenskaper.

 

Så vidt jeg vet har hybriddisker en egen kontroller som automatisk tar seg av distribusjon av data mellom de to diskene (HDDen og SSDen) basert på bl.a. hvor hyppig brukt dataen er. Dette er med andre ord en ny funksjon som et resultat av krysningen - et nytt produkt.

 

Disken det er snakk om her er ikke en hybrid per def. fordi den ikke har denne funksjonen. Det er simpelthen bare en HDD og en SSD i samme forpakning. Disse er helt uavhengig av hverandre og snakker ikke sammen slik de ville gjort i en hybriddisk :-)

Uten om meg så ser jeg at det er en annen person her inne som ikke er helt ening i det du skriver , ihvertfall når det gjelder begrepet hybrid

Pr. i dag er definisjonen på en hybriddisk (SSD+HDD) at den mekaniske enheten overfører de mest brukte filene/programmene til SSD. Maskinen oppfører seg raskere, siden filene som ligger her blir mye raskere lest inn. Operativsystemet oppfatter dette som kun en disk. En enkelt produkt forandrer foreløpig ikke denne definisjonen. WDBlack2-disken oppfattes som to disker og faller derfor ikke inn under begrepet. Må du sammenligne dette med kjøretøy, finnes det dyre alternativer der du får både bil og moped i ett, der f.eks mopeden er sammenleggbar og legges i bagasjerommet. Dette kjøretøyet blir da en hybrid, men det er ikke det vi tenker på når vi snakker om et hybrid kjøretøy. Vi vil oppfatte dette som to kjøretøy.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pr. i dag er definisjonen på en hybriddisk (SSD+HDD) at den mekaniske enheten overfører de mest brukte filene/programmene til SSD. Maskinen oppfører seg raskere, siden filene som ligger her blir mye raskere lest inn. Operativsystemet oppfatter dette som kun en disk. En enkelt produkt forandrer foreløpig ikke denne definisjonen. WDBlack2-disken oppfattes som to disker og faller derfor ikke inn under begrepet. Må du sammenligne dette med kjøretøy, finnes det dyre alternativer der du får både bil og moped i ett, der f.eks mopeden er sammenleggbar og legges i bagasjerommet. Dette kjøretøyet blir da en hybrid, men det er ikke det vi tenker på når vi snakker om et hybrid kjøretøy. Vi vil oppfatte dette som to kjøretøy.

Men da er de snakk om 2 separate kjøretøy ikke et som kan brukes på 2 måter

 

Denne er EN boks som inneholder 2 enheter som ikke skal plukkes ut av boksen

Det blir som man løper et kabinett der alle diskene er på plass før kjøpet

 

Jeg ser det ikke som noen selvfølge at en hybrid skal ha "automatisk styring " i boksen.

Lenke til kommentar

 

 

Pr. i dag er definisjonen på en hybriddisk (SSD+HDD) at den mekaniske enheten overfører de mest brukte filene/programmene til SSD. Maskinen oppfører seg raskere, siden filene som ligger her blir mye raskere lest inn. Operativsystemet oppfatter dette som kun en disk. En enkelt produkt forandrer foreløpig ikke denne definisjonen. WDBlack2-disken oppfattes som to disker og faller derfor ikke inn under begrepet. Må du sammenligne dette med kjøretøy, finnes det dyre alternativer der du får både bil og moped i ett, der f.eks mopeden er sammenleggbar og legges i bagasjerommet. Dette kjøretøyet blir da en hybrid, men det er ikke det vi tenker på når vi snakker om et hybrid kjøretøy. Vi vil oppfatte dette som to kjøretøy.

Men da er de snakk om 2 separate kjøretøy ikke et som kan brukes på 2 måter

 

Denne er EN boks som inneholder 2 enheter som ikke skal plukkes ut av boksen

Det blir som man løper et kabinett der alle diskene er på plass før kjøpet

 

Jeg ser det ikke som noen selvfølge at en hybrid skal ha "automatisk styring " i boksen.

Vel, det er her snakk om at datamaskinen vil oppfatte dette som to disker.

Lenke til kommentar

Vel, det er her snakk om at datamaskinen vil oppfatte dette som to disker.

jeg ser ikke noen konflikt her

i hybrid dreven bil kan god ha 2 separate motorer , som både går uavhengig av hverandre og hver for seg

 

før så man forskjellen mellom en pc ( som hadde tastatur ) og et nettbrett som manglet tastaturet.

i dag er dett nesten snudd på hodet

Mange av disse produktene kalles for hybrider fordi de fungerer som både pc og nettbrett

Her må man også gjerne velge hvilket os man vil bruke når den blir slått på .

2 separate oss ,uavhengige av hverandre .- på samme måte som denne boksen som lineholder 2 separate lagringsenheter

Lenke til kommentar

Merkelig at Netflix kan vinne en slik kåring. Den norske tjenesten har så elendig utvalg at den er mer eller mindre ubrukelig. Forvent at ni av ti filmer du søker etter ikke er å finne. Du kan alltids browse etter noe å se på, men bare i et lite knippe drittfilmer fra Hollywood og noen norske filmer, og jeg gav fort opp å finne noe bra (og usett).

 

Den amerikanske utgaven er noe bedre, men også ganske kjip når det kommer til utvalg.

 

Helt enig. Vi trenger en standard for å få dette opp til oss raskere, men kjenner jeg Norge og EU rett kommer de nok til å fortsette å holde Netflix på god avstand med kjepp og stein.

 

Synd at dette med underholdning er så skummelt.

Lenke til kommentar

jeg ser ikke noen konflikt her

i hybrid dreven bil kan god ha 2 separate motorer , som både går uavhengig av hverandre og hver for seg

 

før så man forskjellen mellom en pc ( som hadde tastatur ) og et nettbrett som manglet tastaturet.

i dag er dett nesten snudd på hodet

Mange av disse produktene kalles for hybrider fordi de fungerer som både pc og nettbrett

Her må man også gjerne velge hvilket os man vil bruke når den blir slått på .

2 separate oss ,uavhengige av hverandre .- på samme måte som denne boksen som lineholder 2 separate lagringsenheter

 

Da er den gamle laptop'en min en .. multimegahybrid da? Siden den har både harddisk, cdrom, tastatur, pekeflate og ram i en boks, som jeg kjøpte i butikken.

 

Edit: Hybrid i tech verdnen betyr vanligvis at forskjellige ting kombineres som en felles løsning. Tenk på hybrid biler. Der brukes bensin og elektro tilsammen som et felles produkt. Det er ikke slik at bensin biten og elektro biten er helt seperat uten noen samarbeid internt.

Endret av Terrasque
Lenke til kommentar

Merkelig at Netflix kan vinne en slik kåring. Den norske tjenesten har så elendig utvalg at den er mer eller mindre ubrukelig. Forvent at ni av ti filmer du søker etter ikke er å finne. Du kan alltids browse etter noe å se på, men bare i et lite knippe drittfilmer fra Hollywood og noen norske filmer, og jeg gav fort opp å finne noe bra (og usett).

 

Den amerikanske utgaven er noe bedre, men også ganske kjip når det kommer til utvalg.

 

Til en månedspris på kr 80 kan man ærlig talt ikke forvente noe annet.

Lenke til kommentar

Helt enig med Hardware og de som sier dette ikkje er en hybriddisk, det er 2 disker i samme "boks". Skal prøve å vise dere hva eg meiner: http://www.globalpackagegallery.com/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=33135&g2_serialNumber=2 Dette er 2 seperate drikker i 1 flaske, vil dere kalle dette ein "Hybriddrikk"? Fordi det er 2 separate drikker i 1 flaske så kan man ta å bruke dei separat, akkuratt som denne disken. Derimot en drikk der det er blandet med 2 eller flere drikker, eks; mixed whiskey, Det mener eg er en hybriddrikk. Og se for dere ei "jolle" (liten båt) der det er montert på 2 separate påhengsmotorer, en elektrisk og en bensin/diesel. Er da dette en hybridbåt? siden det er 2 forsjellige separate motorer som brukes uavhenging.

 

Håper eg oppklarte meir enn eg tulla. :)

Lenke til kommentar

Helt enig med Hardware og de som sier dette ikkje er en hybriddisk, det er 2 disker i samme "boks". Skal prøve å vise dere hva eg meiner: http://www.globalpackagegallery.com/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=33135&g2_serialNumber=2 Dette er 2 seperate drikker i 1 flaske, vil dere kalle dette ein "Hybriddrikk"? Fordi det er 2 separate drikker i 1 flaske så kan man ta å bruke dei separat, akkuratt som denne disken. Derimot en drikk der det er blandet med 2 eller flere drikker, eks; mixed whiskey, Det mener eg er en hybriddrikk. Og se for dere ei "jolle" (liten båt) der det er montert på 2 separate påhengsmotorer, en elektrisk og en bensin/diesel. Er da dette en hybridbåt? siden det er 2 forsjellige separate motorer som brukes uavhenging.

 

Håper eg oppklarte meir enn eg tulla. :)

 

jeg forstår hvor du vil hen , men du kom ikke noe lengre

Det er også mulig at begrepet "hybrid" er lit misbrukt

 

Slik jeg har forstått det så er det slik :

 

Hvor vit 2 enheter er hybrid eller ikke kommer ikke bare på om de er bygd for å samarbeide men også hvordan de brukes utenfor boksen , selv om det er 2 enheter som kan brukes hver for seg

 

jeg har spurt om denne boksen har 1 eller 2 data-tilkoblinger ( en til hver disk eller kun en tilkobling ) uten å få noe svar på dette.

Er dett kun en tilkobling så heller det mot hybrid , er det 2 så bikker dert begge veien alt etter bruken.

 

Det er jo en 2 i 1 enhet som i og for seg er en hybrid i seg selv.

Lenke til kommentar

Men hvis dere kårer Oculus Rift som vinner i år, hva skal dere gjøre neste år når den ordentlige versjonen faktisk slippes? Kan vel ikke vinne to år på rad

Joda. En ny macbook kan vinne neste års priser selv om den gamle vant i år. På samme måte kan devkittet til Occulus Rift vinne i år, og når den oppgraderte versjonen kommer ut kan den vinne det årets priser.

Men mest av alt vant vel egentlig Occulus Rift årets idè, eller årets konsept. Eller årets prosjekt. Alle tre.

Endret av The Woodster
Lenke til kommentar

Nå trodde jeg at poenget med årets produkt var at produktet skulle skille seg ut fra tidligere produkter.

en nye utgave , eller oppgraderbart utgav i forhold til tidligere er ikke så revolusjonerende at den bør bli årets produkt

 

Det som som oftest skjer er at det produktet som er annerledes i forhold til konkurrentene hvert år vinner

Da vil det si at det er ingen selvfølge at et nytt produkt vinner hvert år , noe jeg har liten sans for

 

Nå det gjelder pantet beskyttelse og hindring av utviklingen så bør ikke en nytt produkt bli årets produkt hvis det hindre konkurrentene å komme med nye produkter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...