Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg fant ut at han tiltrekkes av småbarn


Anbefalte innlegg

Jeg tror du har misforstått. For jeg mener ikke at hebefili heller er greit. Ja, jeg forstår hvis jenta ser ut som om hun er mye eldre, det har jeg all forståelse for, men IKKE når hun viser alderen sin, og hun er såpass ung. Det er like ille.

Er nok du som misforsto meg her :)

 

 

Ta å les boken "Harmful to minors", så tar du i samme slengen å ser hvordan andre land fungerer, hvis du ser på hvordan seksuell lavalder å det her funker i nederland å leser hva psykologer å sexologer osv der borte mener så kan det hende at du faktisk ser at det ikke er så ille som du skal ha det til.

 

Inntil da så sier jeg pass :)

Endret av Dysfuncti
Fjernet sitatpyramide
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er nok du som misforsto meg her :)

Ta å les boken "Harmful to minors", så tar du i samme slengen å ser hvordan andre land fungerer, hvis du ser på hvordan seksuell lavalder å det her funker i nederland å leser hva psykologer å sexologer osv der borte mener så kan det hende at du faktisk ser at det ikke er så ille som du skal ha det til.

 

Inntil da så sier jeg pass :)

Inntil da foreslår jeg at du slutter å ignorere spørsmålet mitt. Tenner du selv på jenter i 11-13 års alderen, som VISER alderen? Eller kjenner du noen som står deg nær som gjør dette? For det hadde faktisk vært en god nok forklaring på hvordan du i huleste kan forsvare dette.

Endret av Dysfuncti
Fjernet sitatpyramide
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Typen din har gått langt over streken i denne saken, det er vi helt enige om.


 

 

Men det er relativt normalt for unge voksne menn å tiltrekkes av yngre jenter (selv om en 13-åring som ser ut som 13 år nok er litt på grensen). Det er heller ikke ulovlig på noen måte å ha seksuelle fantasier og å tilfredsstille seg selv med de i tankene. Men så fort man gjør en aktiv handling som å sende bilder, be om bilder og å ha grisete samtaler med de, så har man gått over en grense for hva som er greit.

 

Men hvis alt tyder på at dette var en en-gangsgreie, og at du ikke ser tegn til at det samme fortsatt pågår, så bør det være opp til jenta på 13 år om dette skal anmeldes. At hun allerede har anmeldt en som var langt eldre, viser at hun er villig til å gå til de nødvendige skritt om dette er noe hun ikke har ønsket. Det vil også være feil å gå til hans foreldre, da de ikke kan gjøre noe mer med dette enn deg. At han faktisk har fortalt deg alt (i følge han selv) og vet at han kan snakke med deg, vil føre til at faren for nye overgrep er mye mindre enn om du blåser dette opp til en sak hvor foreldre og/eller politi blir involvert.

 

Merk at jeg ikke kaller henne barn, for sånn som jeg ser det så er man ikke barn lenger så lenge man er godt inne i puberteten. En jente på 13 år er såpass kjønnsmoden at hun er fullt kapabel til å lage barn. I mange kulturer er man sett på som voksen i 12-13 årsalderen. Voksen er riktignok å dra det litt langt, men ungdom er mer riktig enn barn.

 

Jenter på 13 år har også sterk kjønnsdrift (jeg har også vært 13-15 år og hatt jevngamle kjærester) selv om du liker tanken på det eller ikke. Så selv om han er den voksne person her, og har alt ansvaret for det som har skjedd, så er det lett å bli fristet av jenter man tenner på, som også gjør seksuelle tilnærmelser mot en. Nå har han imidlertid prøvd, funnet ut at det ikke er noe særlig om vi skal tro han, og da tror jeg det mest riktige er å være der for han om han trenger noen å prate med (kudos til deg for det), uten å gå videre med det.

 

 

EDIT: Før Lady_A går bananas og ringer politiet og tipser om at Schwarzwald på Diskusjon.no er en (potensiell) overgriper, så vil jeg bare si at jeg er nå langt over den alderen at jeg tenner på noe som er i nærheten av å være under den seksuelle lavalder. Og da jeg var yngre gjorde jeg heller aldri noen uriktige tilnærmelser mot de som var "ulovlige", selv om jeg som 18-20 åring kunne finne 13-16 åringer tiltrekkende. Det er forskjell på å tenke og å handle.

Endret av Dysfuncti
Fjernet svar til slettet innlegg
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Typen din har gått langt over streken i denne saken, det er vi helt enige om. Det er relativt normalt for unge voksne menn å tiltrekkes av yngre jenter (selv om en 13-åring som ser ut som 13 år nok er litt på grensen). Det er heller ikke ulovlig på noen måte å ha seksuelle fantasier og å tilfredsstille seg selv med de i tankene. Men så fort man gjør en aktiv handling som å sende bilder, be om bilder og å ha grisete samtaler med de, så har man gått over en grense for hva som er greit.

 

 

 

Men hvis alt tyder på at dette var en en-gangsgreie, og at du ikke ser tegn til at det samme fortsatt pågår, så bør det være opp til jenta på 13 år om dette skal anmeldes. At hun allerede har anmeldt en som var langt eldre, viser at hun er villig til å gå til de nødvendige skritt om dette er noe hun ikke har ønsket. Det vil også være feil å gå til hans foreldre, da de ikke kan gjøre noe mer med dette enn deg. At han faktisk har fortalt deg alt (i følge han selv) og vet at han kan snakke med deg, vil føre til at faren for nye overgrep er mye mindre enn om du blåser dette opp til en sak hvor foreldre og/eller politi blir involvert.

 

Merk at jeg ikke kaller henne barn, for sånn som jeg ser det så er man ikke barn lenger så lenge man er godt inne i puberteten. En jente på 13 år er såpass kjønnsmoden at hun er fullt kapabel til å lage barn. I mange kulturer er man sett på som voksen i 12-13 årsalderen. Voksen er riktignok å dra det litt langt, men ungdom er mer riktig enn barn.

 

Jenter på 13 år har også sterk kjønnsdrift (jeg har også vært 13-15 år og hatt jevngamle kjærester) selv om du liker tanken på det eller ikke. Så selv om han er den voksne person her, og har alt ansvaret for det som har skjedd, så er det lett å bli fristet av jenter man tenner på, som også gjør seksuelle tilnærmelser mot en. Nå har han imidlertid prøvd, funnet ut at det ikke er noe særlig om vi skal tro han, og da tror jeg det mest riktige er å være der for han om han trenger noen å prate med (kudos til deg for det), uten å gå videre med det.

 

... når skrev jeg at han fortalte meg alt? Jeg har funnet dette på egenhånd. Han hadde ALDRI fortalt meg noe av det han har gjort. For det var ikke bare 13 åringen. Det var flere. Men hun var nok den ''drøyeste'', på grunn av alderen.

 

Jeg kan nok heller aldri være sikker på om det er en engangsgreie. Du må tenke at jeg har vært en en manipulativ psykopat i en lang tid. Aldri har jeg sett klare tegn. Og selv når jeg har funnet det ut har han nektet for alt. Og jeg har tilgitt. Og han har fortsettet. OGSÅ har jeg funnet det ut igjen og enda fler ting, og til slutt når jeg har bevis fra selve jenta i mine hender, det er først DA han legger ''alle'' kortene på bordet. Selvsagt vet jeg ikke om ting han sier stemmer. Han er en klassisk manipulativ løgner. Jeg kan aldri være for forsiktig med han.

Endret av Dysfuncti
Fjernet svar til slettet innlegg
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

... når skrev jeg at han fortalte meg alt?

 

Innlegg nummer fem : "Jeg konfronterte han og da fortalte han meg alt."

 

Ja, JEG konfronterte han med alt jeg hadde i hånden, og da fortalte meg han ''alt''. men jeg visste jo alt han fortalte fra før av. Tror det er du som misforstår

 

Er det du som ikke forstår, eller jeg som har misforstått ordet konfrontasjon? Hvis jeg ikke visste alt dette, hva hadde jeg å konfrontere han med da?

Endret av Fruktsalat1
Lenke til kommentar

Han mener det ikke er noe standard på hvordan en på 13 år ser ut. Noen ser yngre ut, noen viser alderen, noen ser eldre ut.

Ok, ble bare litt forvirret over at han lenket til brukerprofilen min. Jeg har verken bilde der, er jente eller 13 år gammel, så jeg så ikke helt vitsen med det :)

 

Selvsagt kan en jente på 13 se yngre og eldre ut. Men en 13 åring som ser ut som 13 år da, for å klargjøre det.

Endret av Dysfuncti
Fjernet sitatpyramide
Lenke til kommentar

Ok, ble bare litt forvirret over at han lenket til brukerprofilen min. Jeg har verken bilde der, er jente eller 13 år gammel, så jeg så ikke helt vitsen med det :)

 

Selvsagt kan en jente på 13 se yngre og eldre ut. Men en 13 åring som ser ut som 13 år da, for å klargjøre det.

Hehe, kan være en feil han har gjort. Selv jeg vet ike hvordan jeg bruker denne ''editor'' greia.

 

Ja. Men feil er det uansett, etter min mening. Men du skal for all del mene det du vil mene. Kan ikke tvinge deg til å ha riktig syn på moral

Endret av Dysfuncti
Fjernet sitatpyramide
Lenke til kommentar

Ja. Men feil er det uansett, etter min mening. Men du skal for all del mene det du vil mene. Kan ikke tvinge deg til å ha riktig syn på moral

Ja, det han har gjort er feil. Der er vi jo enige, og det har ikke med moral å gjøre.

 

Men å ha seksuelle tanker om barn eller unge under den seksuelle lavalder er ikke feil så lenge man ikke handler, selv om mange ser på det som ekkelt. Her mener jeg det er riktig moral å ikke dømme folk for noe de ikke har gjort.

Endret av Dysfuncti
Fjernet sitatpyramide
Lenke til kommentar

Mye rart i denne tråden.

Ordet normalt blir ofte brukt, men hva definerer vi egentlig som normalt?

Man trenger ikke se så langt, så finner vi seksuell lavalder som varierer fra Norsk lovverk.

Land som Finland, Spania, Canada, Italia og Korea har satt seksuell lavalder "så lavt som" 13-14år.

 

Som nevnt tidligere i tråden er det naturlig at menn blir tiltrukket av kjønnsmodne jenter. Lovverket er satt til å beskytte de samfunnet ser som ikke modne til å ta rett avgjørelser i denne sammenheng, og her ser vi variasjoner mellom diverse staters meninger. Men tviler på at det er noen biologiske forskjeller hos de Canadiske og Norske menn og kvinner. At vi har et lovverk som setter grenser betyr ikke at det biologiske i menn forandres.

 

Hva som er rett i denne saken er for meg vanskelig å si, personlig syntes jeg han har gått litt langt, men at dette ikke betyr at man burde gjøre noe som vil ødelegge denne mannens liv. Bare pass på litt hva vi kaller for normalt, kanskje han skal flytte til Spania, hvor han ville vært normal?

Endret av Ares NOR
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Bare pass på litt hva vi kaller for normalt, kanskje han skal flytte til Spania, hvor han ville vært normal?

Litt som man ser på diverse amerikanske diskusjonsforum, hvor man er "syke i hodet" og "burde gå å henge seg" nå man som 20-22 åring har ett forhold med en 17-åring. De er tross alt ikke lovlige.

 

Vi kan ikke henge oss alt for mye opp i at 16 er den absolutte grensen for normalt og ikke normalt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Bare pass på litt hva vi kaller for normalt, kanskje han skal flytte til Spania, hvor han ville vært normal?

Litt som man ser på diverse amerikanske diskusjonsforum, hvor man er "syke i hodet" og "burde gå å henge seg" nå man som 20-22 åring har ett forhold med en 17-åring. De er tross alt ikke lovlige.

 

Vi kan ikke henge oss alt for mye opp i at 16 er den absolutte grensen for normalt og ikke normalt.

 

Wow, du kan virkelig det å "sammenligne"

 

............. -.-

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Bare pass på litt hva vi kaller for normalt, kanskje han skal flytte til Spania, hvor han ville vært normal?

Litt som man ser på diverse amerikanske diskusjonsforum, hvor man er "syke i hodet" og "burde gå å henge seg" nå man som 20-22 åring har ett forhold med en 17-åring. De er tross alt ikke lovlige.

 

Vi kan ikke henge oss alt for mye opp i at 16 er den absolutte grensen for normalt og ikke normalt.

 

Wow, du kan virkelig det å "sammenligne"

 

............. -.-

 

Det er faktisk et greit poeng han kommer med her, vi har nå vist tre eksempler på hvordan stater har forskjellig tolkning av hva som er normalt/unormalt når det kommer til seksuell lavalder. Som jeg nevnte tidligere Canada, Finland, Italia, Spania og Korea med deres lave seksuell lavalder, hvor unormalt ville vært personer under 13-14. Norge hvor det unormale ville vært under 16, og USA hvor det unormale er under 18. Hva vi prøver å kildre er poenget at dere drar for raske konklusjoner på hva som er normalt og unormalt.

 

Som nevnt gjentatte ganger i denne tråden, som verken du, knut eller TS ønsker å argumentere mot, så tiltrekkes menn av kjønnsmodne kvinner. Dette er forsket på, og bevist. Spørsmålet da blir om menn skal ha lov til å handle på disse instinktene, eller skal instinktene undertrykkes for å beskytte disse jentene. Med tanke på den store variasjonen i seksuell lavalder fra stat til stat må man nesten kunne anta at dette er et tema som kan drøftes og kan diskuteres.

 

I henhold til den Norske loven bryter vel personen som TS omtaler loven. Men dere kan ikke si det er unormalt. Hva som blir rett eller feil å gjøre i denne saken tror jeg det er ingen fasit på. Man må se på vedkommet og hvilken fare man mener han er for samfunnet. Etter hva jeg har lest, så vil jeg si relativt liten.

 

Til TS: Hvordan fikk du tak i all denne informasjonen, virker ikke akkurat som personen selv ønsket å dele dette, men du konfronterte han med "alt du hadde på hånden". Hva hadde du på hånden, og hvordan greide du å få tak i dette? Fortalte han deg at han onanerte til bildene hun sendte? Eller hvordan fant du ut av det?

Endret av Ares NOR
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Det er faktisk et greit poeng han kommer med her, vi har nå vist tre eksempler på hvordan stater har forskjellig tolkning av hva som er normalt/unormalt når det kommer til seksuell lavalder. Som jeg nevnte tidligere Canada, Finland, Italia, Spania og Korea med deres lave seksuell lavalder, hvor unormalt ville vært personer under 13-14. Norge hvor det unormale ville vært under 16, og USA hvor det unormale er under 18. Hva vi prøver å kildre er poenget at dere drar for raske konklusjoner på hva som er normalt og unormalt.

 

 

 

 

Som nevnt gjentatte ganger i denne tråden, som verken du, knut eller TS ønsker å argumentere mot, så tiltrekkes menn av kjønnsmodne kvinner. Dette er forsket på, og bevist. Spørsmålet da blir om menn skal ha lov til å handle på disse instinktene, eller skal instinktene undertrykkes for å beskytte disse jentene. Med tanke på den store variasjonen i seksuell lavalder fra stat til stat må man nesten kunne anta at dette er et tema som kan drøftes og kan diskuteres.

 

I henhold til den Norske loven bryter vel personen som TS omtaler loven. Men dere kan ikke si det er unormalt. Hva som blir rett eller feil å gjøre i denne saken tror jeg det er ingen fasit på. Man må se på vedkommet og hvilken fare man mener han er for samfunnet. Etter hva jeg har lest, så vil jeg si relativt liten.

 

Hvem er det som har sagt at det er feil i å være tiltrukket av "kjønnsmodne kvinner", i den forstad at det er biologisk og at det ligger i vår natur ?

Og selv om man som 12-13-14 år gammel får litt blødning ifra vagina og dermed kan kategoriseres som "kjønnsmoden", vil det si at dette barnet da er en "kvinne" ?

 

Du sier : "spørsmålet blir da om menn skal ha lov til å handle på disse instinktene, eller skal instinktene undertrykkes for å beskytte disse jentene".

 

"Undertrykkes" for å beskytte disse jentene... virkelig ?

Jeg får en iransk-muslim-overgriper-vibe av deg her nå. (og jeg prøver ikke å være morsom, det er faktisk inntrykket jeg fikk av deg)

 

Det du har lest er garantert en brøkdel av saken, og du kan stole godt på at TS kjenner vedkommende bedre enn deg, og har derav også ett mye sterkere standpunkt i å uttale seg og man kan også her lettere anta at hun faktisk vet hva hun prater om.

Til stor forskjell fra div andre mennesker her inne som har "delt sine meninger".

 

 

I følge loven, så er det heller ikke lov med utuktig omgang med barn, uansett om du er en prest, pave eller pastor.

Men det synet deler ikke de utallige prester,paver og pastorer.

 

Jeg mener, at når man gir signaler og inntrykk av å gjøre noe galt, eller å være på vei til å gjøre noe enda verre, uansett hva det måtte være, og man da blir konfrontert med dette og blir satt i en slags "bås", så er det INGEN andre enn en SELV som har stelt i stand det hele.

 

 

Det er ikke JEG eller disse jentungene sin feil at vedkommende på 20+ tenner på, runker til og vil møte ett 13 år gammelt barn. (NB, med hestehale og regulering).

 

Det er absolutt ingen av de ovennevnte du sikter til, (deriblant meg selv), som har gått imot eller prøvd å "nekte" for biologi eller hvordan den fungerer. Dette har ingenting med biologi å gjøre.

En overgriper (potensielt på det mildeste) driter vel lenger enn langt i biologi og kjønnsmodne kvinner. Da hadde de ikke vært ute etter barn.

 

Og når det kommer til moralisme som de fleste her har hentydet til, så kunne de ikke tatt mer feil.

Moral er en ting, rimelig kapasitet til å forstå, og ett helt alminnelig nivå av IQ nok til å forstå forskjellen mellom rett og galt, folkeskikk, normer osv osv gir deg mer enn nok av for mange grunner til å forstår hvorfor nettopp dette er så fryktelig galt.

 

Moralisme henger som oftest mye med religion også, og da jeg er langt ifra religiøs så lurer jeg på hvor mye av denne moralismen i meg henger igjen, og hvordan enkelte her inne klarer å knytte den til meg og mine meninger på det jeg har skrevet her inne.

 

 

Kanskje dere burde spørre dere selv hvorfor dere er så defensive ?

Kanskje det er der problemet ligger, at vi "beskytter" en potensiell overgriper, og ufarliggjør det hele.

 

Kanskje det er noe å tenke på.

 

 

Endret av Dysfuncti
Fjernet sitatpyramide
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...