Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

CPU FAN error - H80i


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nettopp bygget min første PC. Her er delene: http://www.prisjakt.no/list.php?l=70247&view=l

 

Når jeg booter får jeg en liste over de fleste komponentene mine, og nederst "CPU FAN ERROR"... selvfølgelig, min første build kunne jo ikke gå smertefritt :(

 

Alt er koblet opp og har strøm. Radiatoren er satt opp, kjøleblokken påskrudd og begge viftene koblet til kjøleblokken via "fan-splitter" kabelen. Sata-power er også koblet til kjøleblokken.

 

I tillegg er den en liten fan-header som forgreiner seg fra sata-power kabelen. Denne har kun en ledning koblet i seg, og skal visstnok være en "3 pin pump RPM wire". Ifølge manualen skal denne kobles til CPU_FAN på hovedkortet (Maximus VI Hero), men nå har jeg prøvd både CPU_FAN og CPU_OPT og får samme error på begge :S

 

Hjelp!h80i_power_connector_1.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Vet at det er mulig, men det skal da ikke være nødvendig?

 

Kan det være at ledningen er defekt?

 

Og er det den ledningen som er med å sørge for at "pumpe-funksjonen" fungerer? Isåfall er det vell ikke bare å ignorere det? :huh:

 

Jeg gjorde det når jeg fikk meldingen, det er jo ikke noe å uroe seg for så lenge vifta på radiatoren går rundt - booter du inn i windows vil du jo kunne overvåke temps derfra :)

Endret av Moozoren
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror nok det er noe alvorlig feil :S
Får "CPU over temerature" i bios når jeg booter, og CPU error har jeg enda ikke skrudd av.

 

Alt er koblet til, viftene på radiatoren snurrer og LED lyset på kjøleblokka lyser, men allikevel når CPUen høy temperatur etter kort tid. Sist jeg gikk inn i bios nådde den 60 Celsius før jeg ikke turte å ha den på lenger.

Lenke til kommentar

Og du har hatt på kjølepasta da du monterte kjølern?

 

Paste er pre-applied på alle corsair kjølerene.

 

Nå trodde jeg problemet hadde fikset seg, hadde stabil 30C i hele går, men nå når jeg booter til bios beveger tempen seg sakte mot 80C...

 

Får fortsatt CPU_FAN error.

 

Det er vell ikke en eller annen rar måte man kan fucke opp monteringen på som jeg ikke vet av? Den er nå skrudd på helt vanlig.

 

Å kan det være noe galt med CPUen når den blir så varm så raskt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...