Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC slår seg ikke på, rar delt skjerm kommer opp


Anbefalte innlegg

PCen min klikket i dag når jeg slo den på etter en lang natt og dag i ro. Tok lengre tid enn vanligvis, så kom windows loading opp i deler og rare fragmenter.

 

Tok HD og testet med annen maskin og den var i orden. Tok ut RAM-brikker og satte inn uten at det gjorde noe. Plugget ut alle ledninger unntatt strøm og skjermkabel.

 

Klarte å logge meg på sikkerhetsmodus. Prøvde vanlig modus, men etter eller under windows loading kom det en blåskjerm hvor jeg ikke kunne lese noe som helst.

 

Klarte å ta noen bilder av hvordan det ser ut.

 

Noen som har peiling på hva som har gått galt?

post-313873-0-53445500-1387411939_thumb.jpg

post-313873-0-76000000-1387411953_thumb.jpg

post-313873-0-35261300-1387411960_thumb.jpg

post-313873-0-96070300-1387411967_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du kommer deg på i sikkerhetsmodus så er det 90% sikkert en driver som feiler. At maskinen krasjer under Windows loading er logisk hvis det er et driverproblem. Start maskinen i sikkerhetsmodus og reinstaller drivere. Jeg holder en knapp på skjermkortdriveren så du kan prøve å starte der.

 

I dette tilfelle kan det også hende at det kan være lurt å avinstallere driveren før du installerer ny bare for å være sikker.

Lenke til kommentar

Tja, utifra bildene å dømme tror jeg at dette er enten et defekt skjermkort eller det får for lite strøm.

Trolig skjermkortet vil jeg si , sjekk at strømkabelen sitter ordentlig i og er det tilfelle så kan du prøve å gjøre en kald oppstart ( Koble ut strømkabler fra systemet og la det stå i 5 - 10 minutter frakoblet ) og se om det utgjør noen forskjell.

Lenke til kommentar

Hei, takk for svar.

 

Har prøvd å avinstallere driver i safemodus uten at det gjorde noe forskjell. Mesteparten av tiden kommer det ingenting opp på skjermen når jeg starter opp, men syns det er litt merkelig at verken mus eller tastatur begynner å lyse?

 

Har mulighet å sette kortet i en annen maskin, men kjæresten min er bekymret for at den skal ødelegge systemet hennes. Er det noe fare for hovedkort eller strømforsyning hvis kortet er defekt?

 

Skjermkortet er geforce 4870

strømforsyningen er Corsair VX 550W

CPU AMD phenom 720

hovedkort er GA-MA790X-UD3P

RAM er OCZ PC2 8500 2x2GB

 

Dette er en gammel pc, allerede når den var ny i 2008 var den ikke moderne.

 

edit jeg har plugget ut skjermkortet og brukt airspray for å fjerne støv, samme problemet gjenstår.

Endret av donkeystealing
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...