Gå til innhold

Anmeldelse: Bravely Default


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NIoHlfL

Til en som ikke er så kjent med Jobs, noen anbefaleringer til en rookie? hva bør jeg velge tilde forskjellige slik at livet mitt blir lettest mulig?

Et typisk balansert team består gjerne av to magikere og to som gir fysisk skade. Jeg startet med knight, monk, white mage og black mage. Healing er helt essensielt. Monk har Hidden Dragon som er et svært godt angrep. Thief med Angel Bow skal også være en god klasse å bruke i starten. Ellers er det jo meningen å bytte og eksperimentere med klasser siden man kan kan bruke Abilities fra to klasser samtidig. På job level 9 øker plutselig kravet til Job-points ekstremt mye, slik at der er et naturlig sted å prøve ut nye klasser.

 

Utsyret man skaffer fra Norende er også mye bedre enn hva man før kjøpt i byene i starten av spillet, slik at det kan gjøre spillet mye lettere.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Et typisk balansert team består gjerne av to magikere og to som gir fysisk skade. Jeg startet med knight, monk, white mage og black mage. Healing er helt essensielt. Monk har Hidden Dragon som er et svært godt angrep. Thief med Angel Bow skal også være en god klasse å bruke i starten. Ellers er det jo meningen å bytte og eksperimentere med klasser siden man kan kan bruke Abilities fra to klasser samtidig. På job level 9 øker plutselig kravet til Job-points ekstremt mye, slik at der er et naturlig sted å prøve ut nye klasser.

 

Utsyret man skaffer fra Norende er også mye bedre enn hva man før kjøpt i byene i starten av spillet, slik at det kan gjøre spillet mye lettere.

Takk for gode råd! Får spillet i posten imorgen, håper jeg.. :)

Lenke til kommentar

Har spilt spillet i ca 20 timer nå, og koser meg veldig med kampsystemet. Men irriterer meg over stemmeskuespill og kvaliteten på manuset. I tillegg er det alt for mye dialog! Har begynt å hoppe over den valgfrie dialogen mellom rollefigurene, og skumleser alt som blir sagt, unntatt store øyeblikk i historien.

 

Noen andre som er enige?

 

Et spørsmål til dere som har spilt spiller, er Knight-klassen noe særlig verdt egentlig? Sliter med å få den til å fungere ordentlig som en tank. Hans passive egenskap er ubrukelig, siden karakterene mine som virkelig trenger beskyttelse (magikerne) dør før de får 20% helse eller mindre. På bosskamper spesielt er skillen helt ubrukelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...