Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det noen piloter her som ønsker å dele sin opfatning av pilotutdannelsen og hvordan det har vert å ta utdannelsen? Lønn etter utdanning? arbeids markedet?

Pilot utdannelsen i USA eller Norge?

hvordan er en uke for en pilot? ( eks: 4 dager og 4 dager fri)

 

til dere som "kun" har PPL. Var det vanskelig? eksamen skriftelig? Norge/USA?

 

erfaringer?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke utdannet pilot men har vært inne på tanken, var også på opptak til utdanning ved en Norsk privat utdanning der jeg kom inn. Valgte det vekk da arbeidsmarkedet er helt latterlig og utdannelsen er skam dyr! nærmere 1 mill for å ta det i Norge via denne skolen. Og da er man langt i fra sikret jobb i Norge iallefall.

 

Men som sagt, jeg har ingen erfaring. Deler bare min erfaring ved å søke på skole for så å droppe hele greia, har såklart lyst men innser at det er en ekstrem rissiko ved å betale for utdanningen! Tar man det via høyskolen i trondheim? der det er "gratis" så ville jeg så absolutt gått for det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei!

 

Er ikke akkurat ferdigutdannet pilot helt enda, men tenkte jeg kunne dele noen tanker og svare så godt jeg kan på spørsmålene dine :)

 

Tar utdanningen min i Bardufoss ved UTSA (University of Tromsø School of Aviation) og er så langt veldig fornøyd! Dette er en Bachelor-utdanning på lik linje med annen utdanning i norge, dvs "gratis" - du må jo tross alt fortsatt kjøpe noen bøker, spise, bo et sted og ta en pils i ny & ne.

 

 

Lønn etter utdanning - vil naturligvis variere mye, avhengig av hvor du ender opp. http://www.pilotjobsnetwork.com/jobs/Norwegian oppgir 320k før skatt, henger på greip med det jeg har hørt.