Gå til innhold

Enkel mediaspiller til film og bilder


Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkte å kjøpe en mediaspiller til foreldrene mine til jul.
Hensikten er at det skal være enkelt for dem og se på familie filmer og bilder på TVen, kontra og samle seg foran laptopen til far.

 

-Derfor må det være mulighet til å kunne koble til en ekstern hardisk (kan også ha en innebygd, men må fortsatt ha muligheten til å kunne koble til)

- Brukergrensesnittet må være enkelt, bør helst følge med kontroll.

- Helst ikke alt for stor, så at avspilleren + en hardisk lett kan tas med på hytta.

-Av formater den må støtte er det typiske bildefiler, JPG osv. Og de vanligste fra videokameraer.

Så lurer jeg på hvordan ytelse jeg man kan forvente av disse avspillerne. Vil nok bli et par tusen bilder, men langt fra like mange filmer. Den må være grei å navgiere i, men regner vell med at så store mengder bilder kan ta litt tid å laste inn.

 

Har sett på Western Digital Live TV g3, men vet ikke hvor greit dette funker i praksis med store mengder data. Tenker å ha en ekstern harddisk på 1-2 TB.

 

Er det andre løsninger som kan være aktuelle er det bare å foreslå. Har tenkt på streaming da man kan koble harddisk til routeren, men dette vil vel gjerne fungere treigere.

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...