Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilde-Quiz - Gjett bilen!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Lite aktivitet her for tiden :(

Hva er dette?

post-27317-0-54285400-1313062318_thumb.jpg

EDT: jeg er litt strengere enn jeg pleier å være med denne, vil ha fullt navn på bilen.

Endret av aklla
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+127836
Skrevet

og et par av mine

Skrevet

Jeg trodde alt Opel Kadett pratet hadde satt folk på sporet av Opel Kadett Strolch.

Prototype ble bygd i 1938, men aldri satt i produksjon. I 2009 bygde Opel en ut fra bilder de fant i arkivet.

Skrevet

Mythos har så klart rett.

Abruzzi hadde antagelig fått rett, men han tippet jo strengt tatt ikke bilen, bare konstantertet navnet på filen.

Litt slemt kanskje men...

Skrevet (endret)

ca 1940 Plymouth Cabriolet/Plymouth Convertible Coupe?

Om jeg har rett er det såkalt "bestemor"-sete(bedre kjent som svigermor-sete) bak.

Bak taket når det er på, sikkert behagelig i regn :p

Endret av aklla
Skrevet (endret)

Det er nok ikke noe Plymouth og den har nok heller ikke svigermorsete. Jeg vet ikke hvor mange de laget av denne modellen, men det finnes visst et tyvetalls av dem fremdeles.

Men bilmerket finnes ikke lenger. Slik så den ut med taket oppe.

post-54668-0-09312400-1313098369_thumb.jpg

Endret av Mythos
Skrevet (endret)

Var den for vanskelig, eller er det manglende interesse?

Kan legge til at bilen er forhjulsdreven, og så vidt jeg kan lese meg til utstyrt med motor og muligens annen teknikk fra Citroen. Men det er ikke så mye info å finne om bilen. Produsenten var mer kjent for varianter av linsensproduserte Austin 7 under eget navn.

Endret av Mythos
Skrevet (endret)

Flott bil, men ikke lett. Austin 7-tipset tyder på den franske produsenten Rosengart, som til tross for denne flotte Supertraction ikke kom seg skikkelig på beina igjen etter krigen.

Edit: aklla var noen minutter før med Rosengart, ja. Og den modellbetegnelsen er sikkert like riktig som "7CV" og "B11" var for Citroën Traction Avant.

Endret av Svinks
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...