Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilde-Quiz - Gjett bilen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tenkte litt på Fiat 8V da jeg så bildet. 8V er jo laget i utallige varianter, men jeg fant ikke den på bildet...

 

Det er ingen Fiat.

 

For å komme med et par hint er denne slett ikke laget i mange varianter, og selv de som har null peiling på bil har garantert hørt om dette bilmerket. Merkets grunnlegger er muligens aller mest kjent for noe helt annet, selv om nok ikke alle er klar over at det er ham som står bak det han er kjent for.

 

Det får holde :roll:

Endret av spitz
Lenke til kommentar
For å komme med et par hint er denne slett ikke laget i mange varianter, og selv de som har null peiling på bil har garantert hørt om dette bilmerket. Merkets grunnlegger er muligens aller mest kjent for noe helt annet, selv om nok ikke alle er klar over at det er ham som står bak det han er kjent for.

Noe i langt bak i hodet får meg til å koble den bilen med symaskin, noe de som ikke har greie på bil kan være interessert i. :) Selv Husquarna har laget en prototyp til en bil i 1943, men prosjektet ble stoppet i 44, prototypen skrotet på 50-tallet, og jeg finner ikke bilder av den. Men mest tenker jeg på Singer, som også var et britisk bilmerke, uten at jeg klarer å finne akkurat den bilen på web...

Lenke til kommentar
For å komme med et par hint er denne slett ikke laget i mange varianter, og selv de som har null peiling på bil har garantert hørt om dette bilmerket. Merkets grunnlegger er muligens aller mest kjent for noe helt annet, selv om nok ikke alle er klar over at det er ham som står bak det han er kjent for.

Noe i langt bak i hodet får meg til å koble den bilen med symaskin, noe de som ikke har greie på bil kan være interessert i. :) Selv Husquarna har laget en prototyp til en bil i 1943, men prosjektet ble stoppet i 44, prototypen skrotet på 50-tallet, og jeg finner ikke bilder av den. Men mest tenker jeg på Singer, som også var et britisk bilmerke, uten at jeg klarer å finne akkurat den bilen på web...

 

Den har ikke noe med symaskiner å gjøre, men den som nevnte VAG er ikke så altfor langt unna. Selv om ingen av VAG-merkene er det vi er ute etter brenner tampen godt allikevel.

 

Bilen på bildet er den siste gjenværende av den aktuelle modellen, men ikke den eneste som ble produsert. Dette eksemplaret eksisterer fortsatt, men ble sist sett offentlig på åttitallet en gang.

Endret av spitz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...