Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilde-Quiz - Gjett bilen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det minnet meg om noe Borgward greier, men det er nok heller en slektning, Goliath 700 fra omtrent samtidig som jeg ble født...

 

Selvfølgelig helt korrekt. Goliath GP700, en av de aller første bilene med direkteinnsprøytning (allerede i 1952). Dette var for øvrig en 55-modell.

Endret av spitz
Lenke til kommentar
Krakteristisk front, jeg tenker i retning av Storbritannia og en obskur sports- eller GT-bil. Men hvilken? Owen Sedanka?

Likner litt, men til tross for det lille bilde er det muligens noen detaljer som ikke stemmer.

http://en.wikipedia.org/wiki/Owen_Sedanca

 

Riktig geografisk, men det er ikke en Owen. Denne bilen er mest kjent fordi den har et meget spesielt bakhjulsoppheng. Det ble ofte omtalt som interdependent.

Lenke til kommentar
Fairthorpe TX. Hadde den dedion oppheng?

 

Fairthorpe TX er riktig! Den hadde ikke deDion. Den hadde et oppheng jeg aldri har sett noe annet sted. En kombinasjon av slepende b;rearmer og stag som forbandt venstre og h. bakhjul i et kryss fra toppen av h. bakhjul til nederst venstre side, og vice versa. Det skulle gi ytterhjulet ekstra negativ camber ved hard kurvetaging.

Lenke til kommentar
korrekt. Og det opphenget der så ganske spesielt ut ja, selv om det kanskje er å dra det litt langt å kalle det uavhengig :)

 

Definitivt ikke uavhengi. Inter-dependant kan kanskje oversettes med samavhengig eller inter-avhengi? Uansett, her er ny bil. Burde ikke være så altfor vanskelig. Selv om den ble en flopp for produsenten, vil jeg ha en!

post-102849-1196879366_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...