Gå til innhold

Samsung mobiltelefon (kr 1500-2500) til barn


Horge

Anbefalte innlegg

Jentungen på snart 8 skal få sin første mobil til jul. Barnets mor har en Samsung, og denne har blitt flittig lånt, slik at barnet er en ganske dreven bruker – i hvert fall på Android à la Samsung.

 

Hun er stort sett veldig flink til å passe på tingene sine, så jeg har sett på telefoner i prisklassen 1500 til 2500, og da fortrinnsvis Samsung. Selv når man har begrenset søket ned til Samsung i gitt prisklasse, så er det fremdeles en jungel av forskjellige modeller.

 

Aller nyeste versjon av Android, mulighet for 4G, NFC og en del andre slike ting er ikke nødvendigvis need to have, men samtidig funksjonalitet som gjerne kan være på plass. Dessverre så er det mange av nettbutikkene som slurver når de legger inn tekniske data, så det blir ofte vrient å sammenlikne produktene, men de tre modellene som hittil står øverst på listen er Galaxy Ace 3, Express og Core Plus.

 

Noen som kan anbefale en av de tre, eller eventuelt andre modeller jeg burde kikke på? Alle gode forslag og kommentarer mottas med stor takk!

Endret av Horge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De tre modellene du har valgt ut har alle Lite Ram, lavoppløst skjerm, og høy pris for hva de er.

 

Dette er ikke noe nytt fr samsungs side. Toppmodellene er i stjerneklasse og holder merkenavnet med høy status, mens de overpriser/underspekker billigmodellene og tjener store kroner på navnet sitt.

 

 

Android er android, og jeg tror minstemann får en langt bedre opplevelse med et produkt som rett og slett er verdt prisen sin.

 

 

http://www.lefdal.com/product/telecom-gps/mobiltelefon/HUAWEIP6WH/huawei-ascend-p6-smarttelefon-hvit?scid=PRICECOMP_PRISJAKTNO

 

 

Huawei Ascend p6 koster i skrivende stund 1995 på både elkjøp, lefdal cdon og ekspert.

 

her får du en høyoppløst skjerm, godt byggmateriale og en god 4 kjærnes prossessor som kjører de fleste applikasjoner flytende. Dette føles som, og ser ut som en telefon i toppklasse

(har anbefalt den for en kamerat allerede, og han er strålende fornøyd)

 

etter min mening det beste kjøpet av av androidtelefon i den prisklassen.

 

Lykke til med kjøpet uansett hva du måtte velge:)

Lenke til kommentar

Jeg ville ha styrt unna alle disse modellene gitt prisklassen. Spørsmålet er hvor stor telefon du vil kjøpe.

Dessverre så var prisbonanzaen på Samsung telefoner forrige uke, Note2 for 2500kr f.eks, S3 LTE selges nå fortsatt ganske billig, 2600kr, men det er over nevnt budsjett.

 

Jeg tror ikke at barnet har vanskeligheter med å lære seg nye ting, så jeg ville heller ha foreslått Nokia Lumia 720 eller Lumia 625, begge til kupp-pris på elkjøp akkurat nå:

http://www.elkjop.no/search?WFSimpleSearch_NameOrID=Nokia+Lumia+720

http://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/mobiltelefon/NOK625BLACK/nokia-lumia-625-smarttelefon-sort

 

Begge kan brukes med hansker om jeg ikke tar feil, kameraet på 720 er bra, 625 har LTE, men jeg tviler på at det er så viktig. Anbefalingen står dersom det ikke er behov for offisielle apper som instagram, dropbox osv, vet ikke hva en 8 åring kan og får lov til å gjøre.

 

Av Samsung telefoner ville jeg ha anbefalt S4 mini, men den er fortsatt litt dyr, 2800kr akkurat nå.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Takk for bra svar. Enig i at Samsung nok ser sitt snitt til å hente litt ekstra hyggelig margin i denne prisklassen, og jeg er også et enkelt offer for tankegangen om at bittelitt opp i pris gir enda mer for pengene - helt til man sitter der med toppmodellen.

 

Tror fremdeles at Galaxy Express ligger godt an, for alt i alt så likner den mye på S3, dog med halvparten i blant annet ram og cpu-kjerner. Det er helt klart fristende å legge på noen lapper ekstra for å få en S3 eller S4 mini, men samtidig så tror jeg nok hun bryr seg mer om fargen på telefonen enn om det er dual- eller quad-core.

 

At man får mer for pengene ved å velge noe annet enn Samsung var også ganske åpenbart, men på samme måte som med fargen så betyr det nok litt å ha "samme telefon" som mamma.

 

Som en kuriositet kan det nevnes at moren har hatt S3 i et år, og sikler litt på S4, men den gamle er dessverre for henne ikke helt moden for skraphaugen ennå. Således frister det stort å hanke inn en S4 mini til Frøken Fryd, bare for å skape litt ekstra god julestemning i heimen.

 

Vrient det her... =)

Lenke til kommentar

S4 mini er den mest fremtidsrettede telefonen av de nevnte Samsung telefonene i alle fall, den har et moderne chipset, et moderne LTE modem og er i S4 familien, så den får mest sannsynlig lengst software support.

Kanskje det kan lønne seg og ha litt is i magen, og se an om det kommer noen knalltilbud de kommende dagene?

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Som en kuriositet kan det nevnes at moren har hatt S3 i et år, og sikler litt på S4, men den gamle er dessverre for henne ikke helt moden for skraphaugen ennå. Således frister det stort å hanke inn en S4 mini til Frøken Fryd, bare for å skape litt ekstra god julestemning i heimen.

 

Vrient det her... =)

 

Dersom mors s3 er i fin stand hvorfor ikke la jenta få denne så kan mor få en ny telefon?

 

I såfall anbefaler jeg heller LG G2 som er bedre enn S4 eller HTC One som er like god som S4, men er mye penere. Samt at Sense er lettere (og dermed kjappere) enn Touchwiz som er fullstappet med bloatware.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

S4 mini er den mest fremtidsrettede telefonen

 

Ja, mulig det blir en S4 mini. Det er jo endog ikke så mye opp i pris, og det er unektelig mer gøy med en telefon som kan dra nye apper.

 

At barnets mor blir noe akterutseilt i modellbetegnelse er også et festlig argument for S4.

 

 

Kanskje det kan lønne seg og ha litt is i magen, og se an om det kommer noen knalltilbud de kommende dagene?

 

Ser at Elkjøp pusher på med Samsung-uke, men ingen av modellene som er aktuelle for meg var nevnt. Mulig man kan tusle innom en butikk og høre hva de har å tilby utover lokkeproduktene i reklamen.

 

 

Dersom mors s3 er i fin stand hvorfor ikke la jenta få denne så kan mor få en ny telefon?

Til alle andre anledninger så hadde det vært en foretrukket løsning, men tror det blir litt kjipt å pakke opp mors gamle telefon på julaften.

 

Jeg har heller ikke fått avklart med nissen om mor har vært snill nok i år til å få ny telefon. =)

Lenke til kommentar

 

Ja, mulig det blir en S4 mini. Det er jo endog ikke så mye opp i pris, og det er unektelig mer gøy med en telefon som kan dra nye apper.

 

At barnets mor blir noe akterutseilt i modellbetegnelse er også et festlig argument for S4.

 

 

 

Ser at Elkjøp pusher på med Samsung-uke, men ingen av modellene som er aktuelle for meg var nevnt. Mulig man kan tusle innom en butikk og høre hva de har å tilby utover lokkeproduktene i reklamen.

 

 

Til alle andre anledninger så hadde det vært en foretrukket løsning, men tror det blir litt kjipt å pakke opp mors gamle telefon på julaften.

 

Jeg har heller ikke fått avklart med nissen om mor har vært snill nok i år til å få ny telefon. =)

 

Gå heller for HTC One mini enn Galaxy s4 mini. Les testen av begge på amobil (test av s4 miniterningkast 2, vs. test av HTC One mini.terningkast 4) STOR forskjell! Og begge får du til 2800kr. Du får mye for pengene med HTC One mini, mens galaxy s4 mini føles hakkete og treg. Jeg har prøvd begge.

Skal du absolutt ha en galaxy-telefon som er billig er nok S3 den beste i prisklassen under 2500. Men samtidig litt kjipt med fjorårets modell.

 

Dessuten ville jeg heller kjøpt en iPhone til en åtteåring enn en Androidtelefon, de eldre modellene har fortsatt nyeste iOS.

Endret av iskya
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...