Gå til innhold

eskortetropp i forsvaret + utdanning


Rubenevo

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en 17 år gammel gutt som går Media på vgs 2. året. Jeg har svart på sesjon del 1, men vet ikke om jeg kommer videre :/ (når vet man det?)
Svarte jeg er motivert, er i god form osv.

 

Det jeg er interessert i i forsvaret er en utdanning som kan være nyttig for videre arbeid (tenker på politi, så PST, så DKP). Men hvis militæret kan tilby en lignende stilling så er jeg interessert i en karriere i militæret. :)

 

Er usikker på hvilken utdanning jeg skal ta i militæret, tenker MP eller noe lignende, men er ekstremt interessert i bil og eskorte. Er det mulig å utdanne seg innenfor dette feltet i forsvaret?
Altså, jobbe med sikkerhet av viktige personer, eskortekjøring osv.

Kom gjerne med egne erfaringer! :D

 

Og hvordan er livet under utdanning osv?

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å bli hunderøkter i forsvaret er ikke så lett. Du må søke, under rekrutten, men få kommer inn, og de som gjør det har allerede hatt hund i mange år, og er interesserte i dette.

 

De som jobber mest med eskorte o.l. må være militær livvaktavdeling:http://forsvaret.no/utdanning-karriere/spesielle-tjenester/militar-livvaktavdeling/Sider/miltaerlivvakt.aspx

militær livvaktavdeling er vel mye i krigssoner osv?

Farlige steder hvor mange blir drept

Lenke til kommentar

militær livvaktavdeling er vel mye i krigssoner osv?

Farlige steder hvor mange blir drept

 

Egentlig ikke. Altså, du jobber jo i militæret. Det er ikke det samme som å være elektriker.

 

Hva er det egentlig du vil? Leke fast and the furious? Det er nemlig ikke helt trygt å drive eskortekjøring heller. Det er ikke akkurat som om 20% av av alle som blir sendt utenlands dør. Jeg tror det var 7 norske soldater som har dødd i Afghanistan siden 2001. En del skadde, men like vel.

Lenke til kommentar

 

Egentlig ikke. Altså, du jobber jo i militæret. Det er ikke det samme som å være elektriker.

 

Hva er det egentlig du vil? Leke fast and the furious? Det er nemlig ikke helt trygt å drive eskortekjøring heller. Det er ikke akkurat som om 20% av av alle som blir sendt utenlands dør. Jeg tror det var 7 norske soldater som har dødd i Afghanistan siden 2001. En del skadde, men like vel.

Det jeg vil er å drive med eskorte og livvakttjeneste, er åpen for å gjøre mye av det som trengs for å få jobb i militæret eller politiet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...