Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hva de sier og hva de faktisk gjør er ikke nødvendigvis det samme. ;) Skyrim er ikke et actionspill, men et sterkt strømlinjeformet rollespill. Vi kan gjøre mye selv, men ingenting av det har noen betydning. Vi kan bygge karakteren, men hvordan gjør vi det? Skjer automatisk når vi spiller. Vi kan gå hvor vi vil, men hvorfor? Historien er ekstrem lineær. Alt vi gjør er å sette den på pause. Jeg kunne fortsatt, men poenget er at TES har gått mer og mer over til strømlinjeformede actionspill i en åpen verden. Grand Theft Horse, for å si det på den måten.

 

Dette er jeg sterkt uenig i. Måtte bare si det. Opplever ikke den strømlinje-spillinga som du beskriver. Har absolutt heller ikke opplevd at det nærmer seg Grand Theft Auto. Opplever heller ingen lineær historie som man er nødt til å følge heller. Skyrim er tidenes spill for min del, så tror ikke vi kommer til å være enige om denne saken. Skal ikke spore av mer=) Jeg er ekstremt spent på neste TES, og gleder meg veldig til vi begynner å høre om det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Faktisk er det ekstremt mange likheter mellom Skyrim og GTA. Begge har en stor, åpen verden vi kan utforske fritt. Begge har en lineær historie vi ikke kan påvirke. Begge har sideoppdrag og ting vi kan gjøre, som strengt tatt bare er det for å forlenge spillets levetid. Begge lar oss endre karakteren en smule, uten at det har noe å si, og så videre. Den ene er i nåtid og tredjeperson, den andre i et fantasyunivers i middelderen og førsteperson. Men bortsett fra det er de svært like.

 

Det er nok derfor neste spill kommer til å bli enda mer likt GTA. GTA tjente inn over en milliard kroner på noen dager (!), så hvorfor skulle man ikke ønske å få til det samme? Hvor mye tjente for eksempel Morrowind i forhold til Skyrim? ;)

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Begge har en stor, åpen verden vi kan utforske fritt. Begge har en lineær historie vi ikke kan påvirke. Begge har sideoppdrag og ting vi kan gjøre, som strengt tatt bare er det for å forlenge spillets levetid. Begge lar oss endre karakteren en smule, uten at det har noe å si, og så videre. Den ene er i nåtid og tredjeperson, den andre i et fantasyunivers i middelderen og førsteperson. Men bortsett fra det er de svært like.

De er dønn ulike grunnet mods. Skyrim er et spill som lages av spillerne. Du kan skape det du selv ønsker, spille stilen du selv vil. Vanilla Skyrim er bare en start, en greie du spiller noen timer for å finne ut hva du ønsker å endre.

Lenke til kommentar

Faktisk er det ekstremt mange likheter mellom Skyrim og GTA. Begge har en stor, åpen verden vi kan utforske fritt. Begge har en lineær historie vi ikke kan påvirke. Begge har sideoppdrag og ting vi kan gjøre, som strengt tatt bare er det for å forlenge spillets levetid. Begge lar oss endre karakteren en smule, uten at det har noe å si, og så videre. Den ene er i nåtid og tredjeperson, den andre i et fantasyunivers i middelderen og førsteperson. Men bortsett fra det er de svært like.

 

Det er nok derfor neste spill kommer til å bli enda mer likt GTA. GTA tjente inn over en milliard kroner på noen dager (!), så hvorfor skulle man ikke ønske å få til det samme? Hvor mye tjente for eksempel Morrowind i forhold til Skyrim? ;)

 

Hva så om spillene har mange likheter?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Hahaha, den var ny! :D Prøver du seriøst å si de er ulike, fordi Skyrim støtter mods? :D Takk, morsomt å våkne en tidlig søndags morgen og få meg en god latter. :å

En kan gjøre akkurat hva en selv vil med Skyrim, mens i GTA er en stuck med utvikler utgaven. Beklager, men jeg ser ikke engang hvor likhetene starter.

... men godt du fikk deg en latter. Jeg tror du trenger det.

 

Ja, hva så? Jeg har ikke sagt at de er dårlige. Jeg sier bare at TES har gått mer og mer bort fra rollespill, til å bli mer og mer rene actionspill i en åpen verden. Det er ikke nødvendigvis negativt, men vi kan bare glemme å få gode, gamle TES tilbake.

Jaha.... beklager, men du kan gjøre Skyrim om til hva du selv vil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...