Gå til innhold

[Løst] Hjelp til kjøp av nettbrett til 55 åring


Tellan

Anbefalte innlegg

Heisann

Julepresang til min mor på 55 år blir i år nettbrett. Eg har ikkje så god peiling på nettbrett så håper nåken her kan hjelpe:

 

Datakunnskaper til brukar:

Hu bruker bærbar data, hu kan surfa, lesa e-post og liknande. Vil påstå at datakunnskapene hennar ikkje er særlig gode, men dei er langt ifrå håplause. Nettbrettet bør då væra enkelt å bruka.

 

Bruksområde:

Surfing på nettet. Speling av ikkje krevande (hardware) spel. Kanskje sjå ein film avogtil.

 

Størrelse:

Ikkje stor. Eg vil tru rundt 7" skjerm er passelig.

 

Pris:

Mykje for pengene. Trenger ikkje nåke dyrt, men styrer unna dei billigaste modellane dersom dei er dårlige.

 

Ipad/ikkje ipad:

Helst ikkje Ipad då eg ikkje liker apple, men skal ikkje avfeie det heilt då min mor har iphone allereie.

 

Trur eg har fått med meg all nødvendig informasjon nå, håper nåken kan hjelpa :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Surface Pro til 5k++ virker litt overkill om man skal ha noe enkelt og rimelig til litt surfing, små spill og en film i blant.

 

Se på en Nexus 7 2gen, Galaxy Tab3 8" alternativt en iPad mini vil hun jo kjenne godt til dersom hun alt bruker en iPhone. De ligger på rundt 18-1900 kroner alle sammen.

Endret av esoteric
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Der finnes mindre og billigere Surface Pro brett.

 

Spør:

  1. Hvor mye lagring trenger han?
  2. Hvor stort minne trenger han?
  3. Trenger han SkyDrive som følger med noen av de kraftigste brettene?
  4. Er han vant med Windows 8 fra før av?
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Nexus 7 er kvalitet til en overkommelig penge. 32 gb varianten får du for kr 2.066,- hjem i posten: http://www.prisjakt.no/product.php?p=2082755

 

Skrevet mens GoogleBot besøkte forumet :hmm::roll:

 

Det var jo nettopp tråden du linket til som ga meg prisene på 4999 og oppover..... :hmm:

 

Det ser ut som det kontinuerlig er tilbud. Mener man fikk svært kraftige SurFace pro til den prisen.

 

Jeg kjøpte en iPad mini 64 Gb til mitt barnebarn som han bruker hele dagen. Den tar mindre plass enn mange av de andre brettene. Hadde nok valgt et Windows 8 brett selv.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Hva med samsung sine nettbrett? De er herlige, og ikke minst skjermene er Samsung herlige til å lage! Herlig oppløsning og skarpe bilder. Dessuten kraft nok til det han skal bruke den til. og det går også an å koble til tastatur på enkelte modeller. Dette tastaturet er da meget bra, og en bluetooth mus er også helt klart mulig å få til! :)

Lenke til kommentar

Han liker ikke Apple og da liker han ikke Aplle. Jeg forstår han godt! Liker selv ikke IOS systemene demmes.

Men nå er ikke dette nettbrettet til han? Jeg sier bare at det er mye enklere for moren å fortsette med iOS, enn å begynne med noe helt nytt. Og det er min mening. Hva han enn måtte bestemme seg for er helt opp til han. :)

Lenke til kommentar

Tenkte akkurat samme tanken som CirkA7. iOS må være mye lettere å ta i bruk hvis hun har en iPhone fra før. Hun vet ihvertfall hvordan den skal brukes. Hvis hun bruker noe med helt annet oppsett så kan det virke vanskelig for en som kanskje ikke interessert i data i utgangspunktet og blir kanskje litt demotiverende.

Gjør ikke noe om TS ikke liker Apple, da det er moren som skal bruke det.

Lenke til kommentar

http://www.netonnet.no/art/data/nettbrett/android/7---94-tom/samsung-galaxytab370wifi/189983.8277/

Nexus 7

eller Ipad mini

 

Uten å personlig ha testet disse selv ennå er de noen jeg ville vurdert. Vi har kjøpt inn alle de 3. Alle til hver sin bruk. Tab 3'en var til min kjære, og hun er fornøyd med den så langt. Nexus 7 var det min bror som kjøpte og han er fornøyd med den. Ipad'en kjøpte vi til noen små barn, kjøpte denne pga at den er litt mer robust og tåler litt røffere behandlig, vil jeg tro.

 

Ingen vits i å handle for nesten 3000kr hvis hun hadde vært fornøyd med den til under 1000kr.

Kommer litt an på bruken, men har en bærbar pc fra før regner jeg uansett med at denne fortsatt vil være i bruk selv om en handler seg ett nettbrett og at nettbrettet brukes til de enklere oppgavene.

Endret av otl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...