Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Å bli full med depresjon,,,


Livs

Anbefalte innlegg

Heia.

Har i mange år slitt med depresjon. Aldri fått hjelp, men lever nå enda.
Alltid hatt problemer i sosiale sammenhenger. Isolerer meg heller enn å være ute. Derfor har anledningen å drikke aldri bydd seg.
Det sosiale nettverket mitt er mikroskopisk. Har to venninner. Hun ene har flere ganger prøvd å få meg med ut, men jeg takler det ikke. Prøvd en gang og det endte med at jeg hadde d så vondt inni meg at jeg påførte meg fysisk smerte for å lindre.

Er jo i starten av 20 åra og noe burde jo skje snart. Kaster bort livet på tunge tanker. Aldri vært interessert i å drikke, men alle andre blir så muntre av det. Ville det hjulpet? Er redd det kan ha motsatt effekt på meg. Jeg har hørt at det forsterker humøret. Jeg trenger virkelig ikke å forsterke de allerede tunge tankene mine, på en fest.

Så hvordan fungerer dette med å bli full... og hvordan i min situasjon tror dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må søke hjelp om du vil ha det.

 

Hvorfor må du drikke for å gå ut? Du vil få spørsmål om hvorfor du ikke drikker. Da sier du bare rett ut at du ikke drikker alkohol. Har ikke møtt noen som Stiller noe særlig spørsmål til det. Kom deg ut på byn, shake that ass!

 

PS: Jeg tror ikke det er noe god idé for deg å drikke mye om du skulle velge det. Begynn forsiktig og ikke kast deg ut i det med begge beina først :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Det som er fint med å dra på byen dersom du sliter med tunge tanker er at ingen er i stand til å dømme deg når de er fulle :) Så du kan dra ut og gjøre akkurat det du vil, silent eller loudly, uten noe som helst å bekymre deg for.

Lenke til kommentar

Det er ytterst sjelden at jeg har klart å drikke meg ut av en deprimert tilstand, og sjansen er til stede for at det går til helvete på synkende rus, spesielt om du drikker for mye. Inntil du vet hva du gjør, ikke ta en slurk mens du føler deg deprimert. Hvis du har dager hvor du føler deg bedre av å være blant folk, bruk det som et utgangspunkt og vurder å ta deg en øl hvis du oppriktig har det bra der og da. Bare husk at alkohol i seg selv ikke er bra for psyken.

 

Og, søk hjelp hos noen som har peiling. Ta en prat med fastlegen din og be om å få prate med en psykolog. Å hjelpe folk som har det vanskelig er det de gjør, de kan hjelpe deg.

Lenke til kommentar

Jo, tror det. Går ambulansefag og vise svakhet da gir meg ikke akkurat gode sjanser på lærlingplass. kan ikke risikere det..

Du er da bare et menneske du også. Helsepersonell har også taushetsplikt, så jeg skjønner ikke hvordan de som ansetter folk skal få vite at du har snakket med psykolog - OG innholdet?

Lenke til kommentar

Hvordan alkohol påvirker deg kommer an på hvilken person du er. Er du veldig på vakt med hva du gjør og sier vil du mest sannsynlig være litt slik når du drikker også. Og så har det mye med mengde å gjøre. Alkohol kan gjøre, men når alt kommer til alt så er du akkurat samme personen.

 

Noen ganger tar noen slurker for meg at jeg blir mer snakkesalig. For meg forsterker alkohol depresjonen med mindre du drikker mye og bare gir faen og gjør noe du synes er litt kjekt ihvertfall.

 

Men drikker du ofte vil det bare kreve mer for å føle samme effekt og du kan utvikle en enda større depresjon.

 

 

Jeg vil tippe at du blir i godt humør hvis du kan trives i eget selskap. Men når du våkner føler det kanskje som om du ikke har oppnådd så mye.

 

 

Drikk heller med venner, ha det gøy. Ta tak i problemene, utfordre dem, finn ut hvorfor du sliter. Legg det ut her om du vil, hører gjerne på livshistorien din jeg. :)Anonymous poster hash: 0f566...233

Lenke til kommentar

Lege og psykolog har taushetsplikt så det behøver du ikke å bekymre deg over. Men å drikke alkohol om en ikke har det bra med seg selv vil jeg ikke anbefale.

 

Du kan tenke deg hvordan det føles om du har depresjon og denne forsterkes voldsomt. Og du pga alkohol og sveket dømmekraft gjør noe dumt du aldri kan gjøre noe med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...