Gå til innhold

[Løst] Skade på slitt og skadet tak - erstattning?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om det er ein grei avtale eller ikkje må du nesten avgjere sjølv. Berre det at du relativt enkelt har fått avtale på at du får litt av utgiftene dekka er meir enn mange andre får til.

Dersom du krever full dekning så må du også rekne med å bruke meir tid på å krangle.

 

Men det er heilt normalt å trekke på bakgrunn av eksisterande skader og slitasje. Typisk eksempel er når du kræsjer med ein gammal bil, då får du erstatta listeverdien til kjøyretøyet, ikkje nødvendigvis det du treng for å få bilen tilbake i kjøyrbar stand eller nok penger til å kunne kjøpe ein ny bil i lik stand.

 

Det store spørsmålet her vil være om 33% fråtrekk på grunn av slitasje er rimelig eller ikkje, akkurat den besluttninga vil være avhengig av tilstanden til himmlinga på skadetidspunktet.

Lenke til kommentar

Jeg gikk inn en deal med elektrofirmaet og betaler 4000kr selv inkludert moms, og de betaler 11000eks moms. Taket er nå ferdig og må si det er mye bedre enn før, så er egentlig godt fornøyd med "nytt tak" for 4000kr.

 

Eneste som er surt er at selgeren av huset lurte oss med det elektriske anlegget i taket og spottene, så vi måtte betale 20000kr av egen lomme for å utbedre det. Advokaten min hadde ikke nok bevis for å ta han, selv om han innrømmet muntlig at det var han som gjorde det til meg. Det var for liten sum til å bli noen sak av det og ikke nok bevis. Surt... Skal ikke kjøpe hus med boligkjøper forsikring neste gang. Penger i dass. Men det er en helt annen sak.

 

Så klare elektrikeren å skade taket på toppen, men nå er det fikset. :)

Lenke til kommentar

Har hatt elektriker som klarte å ripe opp himlingen flere steder. Vi har fått pris på maler og elektrikeren vil betale 10000 og vil at vi skal betale 5000 siden himlingen er i en "aldringsprosess" og har noen skader og slitasje fra før.

 

Er det en grei deal eller bør de betale alt?

Jeg mener at dett er en meget grei avtale som du bør godta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...