Gå til innhold

Anbefaling av laptop arbeidstasjon


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg jobber som reisende servicetekniker, og min trofaste gamle Thinkpad har sett sine beste dager.

 

Punkter jeg ser etter i ny laptop:

1 - Oppløsning. Jeg trenger skjerm som er minst 1024 i høyden.

 

2 - Lagring: Jeg er avhengig av en god del lagringsplass (500GB+), men er selvsagt lysten på SSD. Optimal ville det da vært med to disker. En SSD for operativsystem, og en større for lagring. Derfor er det ønskelig at jeg kan ta bort en DVD stasjon og erstatte med harddisk.

 

3 - Minne: Jeg har til nå kunnet kjøre WinXP, og dermed hatt kompabilitet med haug-gamle programmer som jeg må jobbe mot iblant. Nå blir jeg tvungen på enten Win7 eller Win8. Da må jeg kjøre virituelle maskiner.

Masse minne er derfor ønskelig.

 

4 - Batteri: Pr i dag har jeg dårlig batteri, noe som gjør at jeg alltid må være på let etter uttak når jeg er på jobb. Dette skulle jeg gjerne likt å ikke tenkt så mye på.

 

5 - Tilkoblinger: Jeg har sett en del utstyr som ikke fungerer med USB3. Derfor bør det iallefall være minst en USB2 port.

 

6 - Bullet proof: Det er ikke alltid nådige forhold jeg utsetter PCen for. Den må overleve å alltid være håndbaggasje, overleve skitne maskinrom på båter, varme forhold, kalde forhold etc..

 

 

 

HP er uaktuelt. Acer har jeg heller ikke noe sansen for. Dette grunnet byggekvalitet.

 

Uansett, har dere gode valg til punktene over?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal godt gjøres å få høyere oppløsning enn 1920x1080 under kr 10 000. Byggekvaliteten på Multicom Xishan W550S er normalt god, men det er ikke en "toughbook" http://www.multicom.no/Xishan-W550S-15e6-Ultraslim-Full-HD-IPSe-4egen-Intel-Core-i5-4200Me-8GBe-256GB-SSD-1TBe-HD-Graphics-4600e-DVDRWe-Uten-operativsysteme-2e2kg-Multicom/cat-p/c100561/p10627148

 

Edit:

Med din bruk er vel en Pelicase en fornuftig investering http://www.dacon.no/lamps/produkter/peli-transportkasser/pelicase/beskyttelse-for-pc-ipad-smaelektronikk

Endret av Omnithunder
Lenke til kommentar

Siden du har hatt Thinkpad frem til nå så blir du jo neppe fornøyd med noe annet enn en ny Thinkpad.

 

Anbefaler deg å ta en titt på nye T440s. Den tilfredsstiller de fleste av kravene dine bortsett fra at den ikke har Ultrabay, og prisen.

 

20AQ0066MN Leveres med 512GB SSD som standard og FullHD skjerm. - Kommer sikkert T440p-modeller med 512-disk etterhvert også, og de er "tykke" med plass til dvd/disk. - ligger på ca 14.000,- eks mva hvis du er Common-medlem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...