Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Dvalemodus fungerer ikke, og skjermen hakker.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er amatør på PC og skjerm. Kort fortalt, den siste uken har jeg merket at skjermen på min bærbare 2 år hamle HP har begynt å hakke når jeg spiller av videofiler i VLC. Har også forsøkt andre avspillere, så det er ikke noe galt med VLC. På omtrent samme tid oppdaget jeg at hvilemodus og dvalemodus ikke fungerer lenger. Dette irriterer meg, da jeg går fra maskinen mange ganger i løpet av dagen, og det er slitsomt å slå den på hver gang.

Noen med peiling som kan ha en formening om hva som har skjedd? På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da skal du gå til handlingssenter i kontrollpanel og starte opp flere vertøy der som er relevante for ditt problem.

Og til slutt kan windows mr fix it gjøre susen.

Om ikke det nytter, så skal du søke å sette maskinen tilbake en mnd. Systemigjenoppretting.

 

Du har sannsynligvis altfor mange programmer gående i start. Gå til kjør og skriv inn msconfig. Menyen som kommer opp kan hjelpe deg å se hvor mange programmer som kjører i oppstart- listen. Denne listen kan du åpne og hake av en mengde programmer som du IKKE trenger å ha kjørende. Hak av de som du ikke trenger. Tipper du har mange programmer gående. De sluker hastighet på din pc. Hak av de som ikke trengs og skriv ok og start på nytt. Noe mer enn ca 20 program skal du ikke behøve.

 

I tillegg kan du også ha fått malware på maskinen. Kjør et program for å fjerne dette.

Edit: Det er vanlig at mange ikke tar seg bryderiet med å fjerne unødvendige verktøylinjer som tilbys i forskjellige browsere ala google crom og mozilla- explorer og ved oppdateringer av java. Ta bort haken som godkjenner alskens vertøylinjer og reklame. Dette er med på å sette din pc "stone" slow. Om du ikke har fått dette fjernet, gå inn på programmer i kontrollpanel og fjern rasket!

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...