Gå til innhold

CPU-vifte


ApeBapsen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

BF4, som er et veldig CPU-heavy spill, støtter hyperthreading, men de testene jeg har sett har vist at det ikke har hjulpet på ytelsen, faktisk har det gått noe dårligere med FPS-en med hyperthreading påslått. Så med tanke på hvor utrolig godt optimized BF4 er, tror jeg det vil gå 2, kanskje 3-4 år til før HT begynner å bli et must i spill, og da er jo CPU ofte skiftet ut med nyere modell uansett. ;)

 

EDIT: Kjapp og uhøytidelig overklokk..:

 

i5 2500K @ 4.6GHz : Absolutt max 68C

i5 2500K @ 4.8GHz : Absolutt max 74C

Endret av BALT3
Lenke til kommentar

i7 har hyperthreading, noe som ikke har noen serlig effekt i spill.

Om du skal redigere video, rendere og kompilere osv vil dette gi resultater.

Hei. Det har sikkert ikke noen\mye effekt i de fleste spill men jeg leste faktisk i en cpu test av battlefield 4 at det ga opp til 18% høyere ytelse med en 4770k i forhold til 4670k. Og kan være at flere og flere spill vil utnytte flere tråder/kjerner. Er vel noen andre her som vet litt om dette?

Lenke til kommentar

Spiller BF4 på maks med en i5 4670k, så den duger fint den.

Bruker en D14 (som forøvrig er den stilleste komponenten i maskinen min :)) og kjører på 4.4ghz overclock med fine temperaturer.

Ville du oppgradert til i7 hvis du var meg? Har en Asus GTX 780 DC2. Vil jeg kjøre over 60+ fps med i5'en, tror du? :)

Lenke til kommentar

Ja, Noctua NH-D14 er så og si den beste luftkjøleren du får tak i etter min mening. Har hatt den siden 2011 på en i7 920 og OC som bare pokker. Tempsa var veldig bra også.

 

Nå gikk man til en i5 vell og merke, men trenger ikke en i7 for øyeblikket. Noctuan'n kjøler som bare fy, og jeg hører den ikke. Altså jeg hører den ikke! Den sitter i et R4 (fractal design) kabinett så... :green:

 

Har forøvrig lest at h100 og i bråker mer enn denne.

 

Når det gjelder høyde og tilpassing av RAM så er ikke dette noe problem. Jeg hadde Corsair Dominator med kjøleribber på å det funket godt. Mått bare løfte den ene viften et hakk eller 2 opp og det funker fett.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...