Gå til innhold

Er dette Paypal-svindel?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Paypal er norsk når jeg er utlogget. Alt står på engelsk når jeg er pålogget.

 

Mail på norsk er sendt.

 

 

Thanks

Thanks for the note, and we'll do our best to get back to you within 24 hours. It might take a bit longer (depending on the question), but we try hard not to keep you waiting longer than 72 hours.

If you need more immediate help, feel free to call us.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

De snakker vel norsk hvis jeg velger å ringe dem på mandag?

Hvis det finnes nordmenn som jobber for Paypal, tipper jeg mailen min blir lest av dem.

 

 

EDIT: Mailen som bekrefter at PayPal har mottatt min henvendelse er på norsk.

Hele PayPal er en blanding av norsk og engelsk.

Sikert noe som kan endres under Settings, men jeg tror jeg holder meg unna innstillingene for i kveld.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Paypal har selvsagt ikke svart ennå, siden dette er en søndag.

 

Men jeg fikk nylig en e-post fra vedkommede som påstår å ha satt pengene inn på min konto ved en feil.

Jeg vet ikke om dette er begynnelsen på en slags nigeria-svindel, eller om det virkelig var et uhell å sende penga til meg.

Det var visstnok en donasjon til noen veldedighetsgreier, og den tiltenkte mottakeren har en adresse som tilsvarer min, men med noe annet etter krøllalfaen.

Jeg venter med å sende penga i retur til jeg ser hva Paypal-folkene svarer. I fall dette er en slags svindel, er det best å være 110% sikker før jeg trykker feil ennå en gang.

Det bør ikke ta lang tid.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

En mann(?) sender deg penger. Du godtar. Han sier at han sendte feil. Du sender tilbake.

 

Ser ikke hvordan dette kan være svindel, men det dukker alltid opp nye kreative måter.

Du fikk jo tilsendt 500 kr, og jeg vet ikke om det er mulig for senderen å identifisere deg, men jeg ville bare returnert pengene, om du har jobb tjener jo du det inn på noen timer :)

Lenke til kommentar

Jeg godtok ikke de pengene. Jeg endret noen greier for å kunne konvertere britiske pund, og dermed ble transaksjonen (i pund) automatisk godtatt. Tabbe.

 

Det er nettopp disse nye kreative metodene som uroer meg.

Jeg vet ikke hvordan denne svindelen fungerer, men antakelig er det bare en tastefeil.

Så langt er det jeg som besitter deres penger, og ikke omvendt.

Så hvordan de skal kunne svindle meg forstår jeg ikke.

Men i morgen tidlig vil noen i Paypal lese mailen min, så da kan jeg være sikker.

Best å gjøre minst mulig inntil jeg vet det er trygt.

Lenke til kommentar

Har du trøbbel med PayPal som ligger bare litt utenom de scriptene supportfolkene har så lykke til.

Makan til ubrukelig support har jeg kun vært borti med et annet selskap. Selv om jeg ga dem alle detaljer og fyren i andre enden også bekreftet hendelsesforløpet klarte de ikke å ordne opp i det.

Lenke til kommentar

I første post skrev du "If you accept this payment now, and need to refund it later, the Refund Payment link will be available on the transaction details page for 60 days after the payment was originally sent."

Kan du ikke bare bruke denne funksjonen? Da sendes pengene tilbake dit de kom fra, hverken mer eller mindre =) Og du slipper å engste deg noe mer!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...