Gå til innhold

Flytte filer fra mac til PC


Gjest Slettet+5132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5132

Hey, pappa skal overta den stasjonære PC-en min. Han har en Macbook fra 2007 eller noe sånt, den er hvit med veldig underdimensjonert maskinvare.

Han har mange store videofiler på den stakkars macen. Ville i utgangspunktet bruke en ekstern HDD for å flytte filene. Men sist jeg prøvde med HDD'en ville ikke den lille, hvite drittmaskinen finne HDD'en. Tror det var noe med at den hadde blitt brukt på en WindowsPC fra før. Skal uansett prøve og se om Steve Blowjobs har løst problemet i en av de siste versjonene av OS'et.

 

Trenger en plan B, tenker å ta filene over det lokale nettverket. Om det tar lang tid er greit, maskinene kan stå på om natten. Hvordan setter man opp dette? Hjemmedeling for Windows kunne vel fungert, men Steve Penis PCene klarer vel ikke å kommunisere med Windows gjennom dette programmet?

 

Takker for svar,

Sup3rSaxy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker ikke helt hvordan jeg gjorde det, men jeg hentet ut alle filer fra en mac som hadde krasja..

Trur jeg bare skrudde ut disken, og koblet den til en stasjonær pc eller brukte usb adapter.

Også brukte jeg vel muligens en live linux versjon for å få tilgang til alle nødvendige diskformater :)

 

Brukte nok partedmagic som ligger på ultimate boot cd ;)

Mener å huske at denne støtter di fleste disk formater.

Alternativt kan du jo prøve å starte ultimate boot cd på mac'en.. er usikker på om det vil fungere, men er jo verdt et forsøk.. om det går så er det bare å koble til ekstern disk og kjøre på :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Takker for svar!

 

Et alternativ er å installere en gratis FTP-server på windows PC-en og så sende filene over fra Mac'n.

Virker som det beste alternativet akkurat nå, skal titte mer på det :)

 

Husker ikke helt hvordan jeg gjorde det, men jeg hentet ut alle filer fra en mac som hadde krasja..

Trur jeg bare skrudde ut disken, og koblet den til en stasjonær pc eller brukte usb adapter.

Også brukte jeg vel muligens en live linux versjon for å få tilgang til alle nødvendige diskformater :)

 

Brukte nok partedmagic som ligger på ultimate boot cd ;)

Mener å huske at denne støtter di fleste disk formater.

Alternativt kan du jo prøve å starte ultimate boot cd på mac'en.. er usikker på om det vil fungere, men er jo verdt et forsøk.. om det går så er det bare å koble til ekstern disk og kjøre på :)

Problemet er at Mac-en fortsatt skal brukes, setter en femmer på at jeg ikke får skru opp Mac-en til pappa :p

 

Annet alternativ er vel å enkelt å greit formatere den eksterne harddisken til exFat som du kan lese og skrive til/fra på både mac os og windows.

Det er min disk som eventuelt må brukes, og da sitter jeg med 2TB filmer jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av :tease:

 

berre å lage eit share på maskina(windows) utan passord, og sette Everyone med skrive og lese rettar. og så koble til det med macen med(halv ete eple+ K):

smb://SerberNamn/NamnPåSmbShare

bruk då gjeste konto.

Deer tok mine datakunnskaper slutt, skal google det, med mindre noen hadde vært så grei å lagt en step by step :)

 

 

Takker for svar, hjelper veldig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...