Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud. Da blir det nok ikke 535i som førstebil :p Får krysse fingrene om at 525i 24V har bedre forbruk, da denne visstnok har nesten like mye kraft som 535.. (eller har jeg hørt feil?)

En kompis og jeg kjørte gjennom europa ifjor med en 525i 12v og vi lå ganske beint på 1l milen i snitt over 12 000km. Da må det også tas hensyn til at farten gjerne i snitt lå på 130-140.

Skrevet

Nå tenkte jeg mer på Mr. Lommebok.

Tror aldri du kommer til å eie noen fin E34. Du har for lite penger.

 

Ser tråd på tråd at du er i drømmeland.

Gjest Slettet+5132
Skrevet

Hørt om prosjekter? Det finnes tusenvis av prosjekter med samme utgangspunkt som Banksy har og som harblitt fine.

Og før du sier det, ja det finnes like mange prosjekter som har gått i dass.

Skrevet

Herregud. Da blir det nok ikke 535i som førstebil :p Får krysse fingrene om at 525i 24V har bedre forbruk, da denne visstnok har nesten like mye kraft som 535.. (eller har jeg hørt feil?)

Greit nok at du vil ha en tøff førstegangsbil og alt det der, men en 535 vil nok bli et økonomisk selvmord. I tillegg bør man nok ha noe erfaring før man hopper bak rattet på noe slikt. Sterk bil + tung i nesa.

Gjest Slettet+3165
Skrevet

Når jeg vett det jeg vett nå, så er jeg glad førstebilen min bare hadde 114hk. :tease:

Skrevet

Greit nok at du vil ha en tøff førstegangsbil og alt det der, men en 535 vil nok bli et økonomisk selvmord. I tillegg bør man nok ha noe erfaring før man hopper bak rattet på noe slikt. Sterk bil + tung i nesa.

Umm, skilter ikke BMW med 50/50 vektfordeling? Or am I being wronged? :-P

Skrevet

BMW har vel "alltid" skrytt av god vektfordeling, men med en stor rekkesekser i fronten så blir det tungt.

Fattern har tidligere eid en E30 325i, og selv den var tung i nesa. Men nå er jo dette en kort bil med kort bakdel.

Skrevet

Trodde det var en grunn til at batteriet var baki og at de er så fantastisk lette å sladde med..

Ser egentlig for meg at vekt på de forskjellige volumene av sekser er nokså lik da, kan ikke skille veldig mye?

Gjest Slettet+3165
Skrevet

Med en større motor følger det vel en større og kraftigere girkasse også, og den sitter vel bak?

Skrevet

Tror aldri du kommer til å eie noen fin E34. Du har for lite penger.

 

Ser tråd på tråd at du er i drømmeland.

Neida. Har sett flere 520i og 525i som har samme farge og skjermer som jeg vil ha (det som ellers hadde kostet mye), og da kostet de ikke mer enn rundt 30k. Da med rundt 250.000 km på telleren, noe som funker fint som førstebil. Forsikring har jeg sett rundt 10-15k.

Skrevet

Med en større motor følger det vel en større og kraftigere girkasse også, og den sitter vel bak?

 

Girkassen er mellom bakhjulene og forhjulene, så den vil jo tra tyngdepunket bakover, ja.

Jeg tror ikke så mye av motoren sitter foran forhjulene, må nesten kikke på BMW'en jeg kjører rundt i nå :p

Skrevet

Skjønner ikke helt hva Audi tenkte på når de designet håndbrekket på A3 8P... Se bilde. Håndbrekket går omtrent rett opp og krasjer dermed i armlenet. Utrulig irriterende.

 

Armrest.jpg

Oppbevaringsboksen/armlenet går an å vippe opp, gjør det ikke?

 

Tror ikke at rånere som liker å nappe i brekket var det VAG tenkte på når de designet interiøret...

Skrevet

Sant nok.

 

Ræva på A3 8P med S-line/Quattro understell begynner å skli ut i 160-170 ved svinger med midtrabatt... Da er det greit å ha litt bakbrems for å korrigere.

 

Synes det er helt greit å ha armlene oppe ved aktiv kjøring. Om det er noen særlig til designfeil vil jeg være uenig i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...