Gå til innhold

Boks for kablet nettverksuttak


klunde

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har trådløst nett hjemme, men skulle gjerne ha koblet alarmen til nettverket. Alarmen krever kablet nettverkstilkobling og jeg har den trådløse routeren i en annen etasje. Hvilken dings kan jeg kjøpe for å få et kablet nettverkspunkt der hvor jeg har alarmsentralen?

 

/Morten

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kabelen var ment som (det beste) alternativet til dingsen.

 

Bro er bro. Altså en dings som setter opp en bro mellom to nettverk - i dette tilfellet trådløst og kablet. Det finnes egne enheter for dette, og sånn ellers er det naturligvis mulig å bruke en vanlig PC-lignende datamaskin til det.

 

Er det mulig??

 

Jeg spør jo etter hvilken dings jeg kan kjøpe. Bro er bro er vel ingen dings. Svaret ditt hjelper jo Nada....

(Takk Complexity!)

Lenke til kommentar

btw; Trådløst til faste enheter er tåpelig, ethvert hjem burde ha minst like mange nettverksuttak som strømuttak.

 

Sikkert tåpelig, men slik er nå en gang livet. Burde burde er sikkert også fint, men hjelper fint lite når jeg har den trådløse routeren i en etasje og alarm sentralen i en annen.

 

Synes derimot det er helt brille at det finnes duppedingser som kan fikse dette uten at jeg må kable hele kåken.

Lenke til kommentar

Svaret til Horrorbyte var jo forsåvidt korrekt. En nettverksbro er jo det samme som EA-N66U.

Det er ikke noe å bitche over at ikke alle svar er akkurat slik du vil ha de.

 

Forøvrig er homeplug et alternativ til trådløs ethernetbro.

 

Nei, det kan jeg ikke si meg enig i. Svaret til Horrorbyte er bare mumbjo jumbo uten å svare på det jeg spør om. Jeg spør klart og tydelig om hvilken dings jeg kan kjøpe - ikke om kabling i flere etasjer eller teoretisk info om at jeg kan bygge en bro.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Synes derimot det er helt brille at det finnes duppedingser som kan fikse dette uten at jeg må kable hele kåken.

 

Nei, det kan jeg ikke si meg enig i. Svaret til Horrorbyte er bare mumbjo jumbo uten å svare på det jeg spør om. Jeg spør klart og tydelig om hvilken dings jeg kan kjøpe - ikke om kabling i flere etasjer eller teoretisk info om at jeg kan bygge en bro.

 

Lett skal det være og fort skal det gå.

 

Antar du over lenger tid har vurdert for og imot sikkerheten i den cipheren du kjører trådløst siden det er alarmanlegget du kobler opp. Det er nemlig en grunn til at nettopp alarmanlegg kun har kablet nettverkstilgang...

 

Det finnes en million gode og dårlige løsninger på din utfordring. Det var vel kanskje derfor "horrorbyte" var noe diffus, det er ikke helt enkelt med konkrete forslag når en ikke vet annet enn "en router i andre etage". Du finner sikkert ut om den foreslåtte dingsen kan benyttes etter at du har fått den i hus.

 

Ønsker deg lykke til videre med dine grundige undersøkelser og (antagelig) godt kvalitets sikrede utføring.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å bruke mer tid på denne tråden, siden jeg synes det er utakknemlig og uhøflig oppførsel fra trådstarters side. Du fikk et svar etter drøye fem minutter, midt i vanlig arbeidstid, med mine første tanker om saken. Så må jeg virkelig beklage at jeg ikke tok meg tid til å lete frem et spesifikt produkt med såpass lite konkret informasjon å basere valget på. De fleste klarer å i det minste late som de er takknemlige for at folk bryr seg nok til å bruke av sin tid og kompetanse på deres problemer uten vederlag.

 

Jeg skrev at kabel er det beste alternativet. Dette er fordi det er langt mer stabilt, og mer robust mot sabotasje. Jeg er utrolig skeptisk til å ha ting som overvåkningskameraer og alarmsystemer kun over Wi-Fi. Sånn sett er spørsmålet mitt hva slags funksjonalitet alarmsystemet skal ha over denne tilkoblingen. Er det varsling som utelukkende går over denne tilkoblingen? Er det et alarmsystem som du selv drifter, eller er det varsling til vaktselskap?

 

Om du ikke gidder å delta i diskusjon om hva som er den beste løsningen, kan du ha det så godt.

 

 

btw; Trådløst til faste enheter er tåpelig, ethvert hjem burde ha minst like mange nettverksuttak som strømuttak.

Jepp, stort sett, men det er ikke alle som bor i såpass nye boliger at det har vært naturlig å legge opp slikt. Det er forståelig at folk ikke ønsker å legge kablene selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg har trådløst nett hjemme, men skulle gjerne ha koblet alarmen til nettverket. Alarmen krever kablet nettverkstilkobling og jeg har den trådløse routeren i en annen etasje. Hvilken dings kan jeg kjøpe for å få et kablet nettverkspunkt der hvor jeg har alarmsentralen?

 

/Morten

 

Jeg vil påstå at det eneste fornuftige er å trekke kabel fra routeren din og til alarmen. Routeren og modemet ditt bør også stå koblet til en UPS, f.eks en som denne: http://www.komplett.no/apc-back-ups-es-power-saving-550va/581704

 

Da er du sikret at alarmen fungerer selv ved strømbrudd, det er du ikke hvis du bruker en eller annen form for bro, f.eks Homeplug e.l.

 

Min alarmsentral bruker for øvrig 3G, du kan jo høre med ditt alarmselskap om de ikke har et alternativ til deg.

/MortenO

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...