Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

pcn starter men ikke bilde, så skrur den seg av!


Anbefalte innlegg

Hei, datamaskinen min, en stasjonær pc fra Komplett vil ikke fungere ordentlig. Har ikke gjort noe med den siden igår da jeg satte den i hvilemodus før jeg la meg og nå vilden ikke starte. Den starter, går i ca. 1/2 minutt før den så stopper helt. Igår fungerte den som bare det men ikke nå. Hva kan være galt, kan jeg "tømme den for strøm" og så prøve på nytt slik man skal gjøre med laptoper og hvordan gjør jeg det isåfall. Det skal jo egentlig ikke være mulig at det er noen hardware-relatert siden den ble satt i hvilemodus i fungerende tilstand og ikke vil våkne igjen tross at den ikke er blitt tukklet med. Hadde reddet uka hvis noen kom med en fantastisk løsning! :D (viften og lysene i PC'en går til den stopper men ikke noe skjermbilde) og ikke gidd å komme med fikse ideer med rambrikkene..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har STOR erfaring når det gjelder slike problemer med laptop :p Er det slik at du satt den i hvilemodus og når du slår den på nå så går vifter, lys blinker og alt fungerer som normalt, men skjermbildet starter ikke. Det du da kan gjøre er å ta ut batteriet til maskinen også trykker du på standby knappen på maskinen i ca 3-4 sekunder. Deretter så setter du i batteriet igjen også slår du på maskinen. Hvis skjermen da fungerer så vil logoen til fabrikanten (regner med at dette er en hp maskin). Hvis skjermen da heller ikke fungerer så se etter om det blinker 2-3 ganger på de lysene som lyser da du setter på caps look eller numb lock (hvis du har numerisk tastatur).

 

Hvis skjermen fortsatt ikke fungerer så er det mulig at det er hardware feil. Hardware feil kan oppstå når som helst i og grunn. Har du skjerm kort på maskinen og vet du om dette er loddet fast i hovedkortet eller om det er separert? :)

Lenke til kommentar

Har prøvd med alt frakoblet som mus etc, rambrikkene har jeg tatt ut og prøvd å bytte plass på de. Kommer ikke inn i bios siden det ikke er skjermutgang på hovedkortet. Saken er den at pcen ikke "kobler til" skjermen engang.

Specs:

8 Gb hyperram DDR3 av noe slag

i7 prossessor

2 stk HD Radeon Sappire 7950 med Crossfire-overgang

750w PSU

SSD 60 GB c:

Sata 1000 GB d:

:)

 

Men skal jo ikke egentlig kunne være hardwarefeil sidwn den bare ble satt i hvilemodus å har stått slik siden? Er jo mest sannsynelig noe med minnet eller noe som har blitt forstyrret på en måte. Tenker derfor at det kunne være noe å flashe bios eller noe rundt der omkring? Correct me if im wrong. :)

Lenke til kommentar

Fantastisk og fantastisk, kundeservice ba meg prøve å google hvordan jeg skulle resette bios :p sååeee..

 

Først prøve det, så sende den inn hvis dette ikke hjalp... Bor i Nord-Norge og pcn er av type BIG TOWER så må bære drittn en kilometer for å sende den inn og være uten pc i 3-4 uker og da er det juletid så får den nok ikke før på nyåret.. og de 3/4 andre gangene jeg har sendt inn pcn har de ikke funnet problemet og sendt den tilbake uten en fix.

Lenke til kommentar

Resette BIOS består i å gjøre maskinen strømløs (ta ut veggkontakten og trykk start), Så tar man ut det lille runde batteriet på hovedkortet og setter det inn igjen. Når da maskinen ellers er satt sammen kan man prøve å starte. :)

Så har noen H.K. spesielle fremgangsmåter som å flytte en jumper frem og tilbake eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Har fått resetta bios nå, men når jeg starter pcn får jeg opp

Recovery

Mangler boot file ett eller annet fil BCD.

Står jeg skal sette i gjennoprettingsplate eller medie men har ikke noe slikt, fikk ikke med noen disk når jeg kjøpte den. Hvorfor må den repareres egentlig? Booter den fra korrekt disk..

Har du noe som må taes vare på på snurrelageret? Vist ikke, det letteste er å formatere og instalere windows igjen.

 

Men. Har du windows 7 eller 8?

Ellers har du en metode her : http://support.microsoft.com/kb/2004518 men jeg vil påstå at det ofte er lettest og bare instalere windows på ny igjen, men det blir vel også vanskelig vist ikke du har cd,hehe

 

Jeg regner med du kan engelsk ;-P

Endret av ArlionMajere
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...