Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Hjelp til Seedbox


Anbefalte innlegg

Hei, :)

Seedbox er etter det jeg har forstått en server som står å seeder og laster ned torrents. Har den andre formål? Kan man laste opp til den, altså bruke den som en slags "cloud".

Må man sette opp seedboxene selv? Det er sikkert forskjellig fra tilbydere her, men finnes det "plug-and-play" løsninger, der det er bare å koble seg opp og starte?


Håper at noen med litt viten har lyst til å dele litt informasjon :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mye du kan bruke den til, kommer an på tilbyder og hvorvidt den er delt eller dedikert. Flere tilbydere lar deg installere masse forskjellig software, men du bør ha litt peiling på Linux, da de aller fleste serverne kjører det.

Men flere av tilbyderne har også script, så det er bare å klikke på en knapp på web interfacen og scriptet gjør resten.

Hvis det er en dedikert server, så er det vanlig at du setter den opp helt på egenhånd.

 

Jeg leier en delt server hos Feral Hosting og har kun positive erfaringer med dem. De har nettopp flyttet alle serverne til et nytt datacenter, så de leier ikke ut nye servere for øyeblikket. Men regner med at de åpner opp slusene i løpet av neste uke.

 

Ja du kan selvsagt laste opp til den, sette opp owncloud, mysql, forum, teamspeak server, Mollify (web server, dele filer med venner og familie) +++

 

Her finner du wikien/faqen til Feral Hosting.

 

https://www.feralhosting.com/faq/

Endret av Uderzo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Iallefall den jeg bruker kan brukes som "cloud" alternativ, men finnes mye greiere tjenester til det.

Kan hende du må velge hvilken torrent-klient du vil ha (da det er 3-5 stk å velge mellom), så tar det 2-3min, og du kan logge på med web-interface. FTP-tilgang er som regel klart med en gang.

 

Du kan laste både opp og ned til den via FTP. Kommer nok ann på hvilken du har, men de fleste støtter dette (pga noen laster bare ned ting, mens andre ripper filmer etc og deler dem med boksene).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...