Gå til innhold

Tjene 20-25k til segway


Emil00

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Min største drøm er å eie en segway å bare kjøe rundt å kose meg.

Jeg har funnet Segways fra 20.000 til 25.000 .

Hvordan kan jeg skaffe meg nok penger til å kjøpe meg en segway?

Jeg er under 16 år så kan ikke få meg noe jobb.

Svar så fort som mulig da folkens :)

post-323548-0-25389900-1385491989_thumb.jpg

Endret av Emil00
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tipper du blir fort lei.

Skal du kun "kjøe rundt og kose deg"? Ikke noe bestemmelsessted, som jobb eller skole?

En moped gir MYE større bevegelsesfrihet.

 

Om du ikke har "lappen" for moped, ville det vært førsteprioritet for meg.

Segway er ikke særlig nyttig, medmindre du jobber på Oslo lufthavn Gardermoen, og må bevege deg gjennom den milelange avgangshallen flere ganger i løpet av arbeidsdagen.

Det er innendørs og helt flatt og tørt.

 

 

Jeg ser du er under 16 år. Jobb er nok en mulighet, men lønna er nok lav, og det er en del lover som må følges for at det ikke skal gå ut over skolegangen din. Jeg er ikke ekspert på slike lover, men du kan selvsagt få jobb. Avisbud, kanskje?

 

Hvor lenge er det til din 16 års dag?

Om du starter å spare nå, kan du sikkert skaffe en brukbar moped når du er 16.

Segway er temmelig dumt å bruke penger på etter mitt syn.

Begynn å spare nå, og kjøp en moped når du er gammel nok.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Sykkel?

Så kommer du fortere frem, og får mosjon.

Helt gratis, om du har sykkel fra før. Og det har du sikkert.

 

Før jeg ble 16 og kunne kjøre moped, drømte jeg også om diverse ikke-registrerte fremkomstmidler. Blant annet en sparkesykkel med bensinmotor.

Men det ble med tanken.

Det er jeg glad for.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Om du trenger penger, og pappa ikke spanderer, så må du få en jobb.

Det kan være en utfordring å få jobb om du ikke er 16, men jeg gikk med aviser og jobbet på en gård.

Om du ikke vil at det skal gå ut over skolegangen (det er en del lover som skal følges for mindreårig arbeidskraft), så kan du sikkert få en sommerjobb.

Male stakittgjerder, gå med aviser, osv.

Kjenner du en bonde, gir han deg kanskje sommerjobb.

Han har sikkert noe som skal males, lukes eller høstes.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Du kan ikke bruke segway på snø uansett...

 

Sett i gang og måk innkjørselen til naboene dine. Tjener du 500 kr hver helg så er du godt på vei til våren

Godt råd , det skal jeg huske

Det er ikke lenge til jul.

Jeg antar at din familie feirer jul og utveksler gaver.

Si til pappa at du ikke ønsker deg Playstation og slikt, men heller penger. Der har du jo en begynnelse.

 

Sjekk om lokalavisa trenger ungdom til avisruta. Det er ikke mye å tjene, men det hjelper jo litt.

For det først så har jeg alt av Playstation og sånn og for det andre har jeg ønsket meg penger til jul :)

Lenke til kommentar

Innen Segway blir lovlige, har du kanskje blitt gammel nok for moped.

Du gidder neppe å bruke Segway når du har moped.

 

En pent brukt moped er både raskere og billigere.

Faktisk over dobbelt så rask som Segway, selv om den er plombert til 45.

 

Flott at du vil jobbe. Men ikke kast bort pengene på en unyttig Segway. Det kan virke som en evighet, men snart kan du kjøre moped.

Lenke til kommentar

Aldersgrensen for moped er 16 år.

Det samme gjelder lett motorsykkel, som kanskje er et bedre valg. Da slipper du å plombere ned til 45.

 

Om jeg var din mor ville jeg foretrukket at du hadde moped eller lett MC, fremfor segway.

De strekningene hvor du kan bruke Segway kan også tilbakelegges raskere på trøsykkel. segway er temmelig ubrukelig for de fleste.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Hør med folk du kjenner om de er interessert i å få utført litt småjobber.

Heng opp oppslag om at du ønsker å måke snø, gå tur med hunden, male, bære inn ved eller noe.

Kanskje du har overskudd av spill o.l som du kan selge?

Er du flink med data? Ofte mulig å tjene noen hundringser på å "redde" en kaputt/treg maskin.

 

Synes også det er galt å bruke så mye på noe du ikke har lov til å benytte utenfor hagegjerdet, når du ikke har god økonomi i utgangspunktet. Sats heller på moped eller lett mc.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal han ikke kjøpe Segway? Jeg kjøpte solowheel (ethjuls segway) når jeg var på ferie til 6500 kr for ikke så lenge siden, og jeg har aldri hatt det så moro på vei til butikken noen sinne.

 

Om for eksempel jeg og en syklende kamerat skal kjøpe mat, holder jeg tempoet hans på flatmark nesten uansett. Vet ikke hva toppfart er, men jeg vet jeg har fått den opp i 20 km/t. Batteritiden/distansen er ikke allverdens, dog, men jeg har kjørt den i over en mil før den gikk tom. Nå er nok jeg mer pengesterk enn det TS er, og jeg har allerede førerkort for bil og moped.

 

Men det er ikke like tøft å komme på en tragisk liten moped som det er å komme rullende på et hjul

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...