Gå til innhold

zyxel p2812 Telenor/Altibox


Anbefalte innlegg

Hei. er det noen som vet om man kan konfigurere modemet fra Telenor for å bruke med fiber fra altibox?

 

Det som kom fra Altibox har ikke antenner, å er stort sett ubrukelig når det kommer til rekkevidde,, men det gamle fra telenor, som også heter nøyaktig de samme, altså på p2812 har 2 antenner å fungerte helt perfekt egentlig..

 

Så muligens det er mulig å bruke "Telenor modemet" til Altibox?

 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Ingen som vet.? :)

 

Går fint å logge inn på Telenor modemet, men vet ikke hvordan man gjør det med Altibox modemet..

Tenkte kanskje man kunne sammenlikne å sette de opp likt..?

 

 

 

kanskje det er en adresse til Altibox modemet? Er ikke så mye å finne på Altibox "min hjemmesentral"..

Lenke til kommentar

Hei. er det noen som vet om man kan konfigurere modemet fra Telenor for å bruke med fiber fra altibox?

 

Det som kom fra Altibox har ikke antenner, å er stort sett ubrukelig når det kommer til rekkevidde,, men det gamle fra telenor, som også heter nøyaktig de samme, altså på p2812 har 2 antenner å fungerte helt perfekt egentlig..

 

Så muligens det er mulig å bruke "Telenor modemet" til Altibox?

 

 

 

firmware er ikke lik på telenor og altibox sine p2812, vil nok derfor ikke bare være å skifte ut disse to.

Lenke til kommentar

prøvde å oppgradere firmware som jeg lastet ned fra zyxel sine sider, men de gikk ikke:(

 

Men hvilke settinger er de egentlig som er forskjellige?

Er ikke veldig inne på routere å nettverk egentlig.. :)

 

Har satt Altibox modemet i bridgemode nå, å koblet videre inn på Telenormodemets wan inngang.. det fungerer veldig bra, men hadde vært greit med en boks mindre..

 

det bør jo gå ann å konfigurere Telenormodemet, sånn at de kan brukes alene også?

 

Finner heller ikke ut hvordan komme seg inn på Altibox modemet..

 

prøvde å spørre litt på kundeservice chat til Altibox, men de var lite interessert i å hjelpe..

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hva med å bytte alt sammen til en Asus ruter, og droppe zyxel?

Gjorde det selv, fungerer helt perfekt :D

 

Det er faktisk akkurat det jeg holder på med  :p

Men fant en fremgangsmåte for å gjøre dette hvor første steg er å logge inn på routeren. Men mener han kanskje etter jeg har koblet i Asus routeren? Hvordan gjorde du det?

 

*Edit*

Glem det, har fått det til nå. Deilig å kunne sette den stygge routern fra Altibox opp ned i kjellern!

Endret av Sending!
Lenke til kommentar

 

Hva med å bytte alt sammen til en Asus ruter, og droppe zyxel?

Gjorde det selv, fungerer helt perfekt :D

 

Det er faktisk akkurat det jeg holder på med  :p

Men fant en fremgangsmåte for å gjøre dette hvor første steg er å logge inn på routeren. Men mener han kanskje etter jeg har koblet i Asus routeren? Hvordan gjorde du det?

 

*Edit*

Glem det, har fått det til nå. Deilig å kunne sette den stygge routern fra Altibox opp ned i kjellern!

 

Bra du fikk det til :D 

Er ganske lett med altibox, trenger kun å sette om vlan på ruteren, men syns fortsatt de skulle levert kun modem slik de gjorde før  :closedeyes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...