Gå til innhold

[Løst] [Kjøp] Gaming PC/Redigering/Stream. 8-13k MAX.


Anbefalte innlegg

Skal da kjøpe meg en ny pc (bygge selv).

Behøver bare pc-deler ikke noe annet.

 

Har lyst til å prøve ut Intel denne gangen (har AMD), men er åpen for forslag.
Vil helst gå for 2x skjermkort tror jeg.

 

Så da trenger jeg litt hjelp med ett bra oppsett, i og med at jeg ikke har så mye peiling!

Er det noen komponenter rett rundt hjørnet som er verdt og vente på f.eks?

 

Husk at dette er til spilling (CS, LoL osv. spiller ikke de nyere spillene som bf4, men trenger fortsatt en del fps in-game.), redigering og streaming. Så da trenger jeg vel en kraftig prosessor? ;)

Endret av cromen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje dette oppsettet kunne være noe? Kraftig nok strømforsyning til at du kan kjøre GTX 780 SLI senere, stor SSD samt stille kabinett og prosessorkjøler. Med tanke på at du skal drive med redigering kan det kanskje være lurt å bytte ut prosessoren med i7 4770K.

Så kanskje ikke så dumt ut det, hvis jeg bytter ut prosessoren som du sier :) Men også 16gb ram hadde vært en fordel.. noen anbefalinger her?

Endret av cromen
Lenke til kommentar

Så kanskje ikke så dumt ut det, hvis jeg bytter ut prosessoren som du sier :) Men også 16gb ram hadde vært en fordel.. noen anbefalinger her?

Skal du ha 16GB RAM kan du gå for disse. :)

 

Vel, just saying, poenget med å spare faller liksom litt bort om man skal bestille f.eks 15 enkelt komponenter fra 15 forskjellige nettsjapper som alle skal ha seg betalt for FRAKT. Begrens det til maks 3 forskjellige sjapper for å begrense porto etc

Jeg er helt enig i at det er tullete å kjøpe fra flere forskjellige nettbutikker, derfor har jeg skrevet under beskrivelsen "Trykk "Butikkoversikt" for å se hvilke butikker som har alle delene." slik at folk selv kan se hvilke butikker som har alle delene, og hvem som er billigst. Så kan brukeren selv velge hvilken nettbutikk han eller hun vil kjøpe fra istedenfor at jeg skal lage en liste hos Komplett, DustinHome osv.

Lenke til kommentar

Bestiller alle deler fra samme butikk jeg, føler det blir litt lettere.

Er også åpent for andre forslag av komponenter her!

 

Edit: Skal også nevnes at jeg vil ha en ganske stille pc uten at det går alt for mye utover prisen..

Endret av cromen
Lenke til kommentar

Ingenting å si på oppsettet :)

 

 

Anbefaler deg å bruke 2 butikker, blir som regel billigst.

 

Feks dustin har kun 99kr i frakt.

Netonnet har gratis frakt, så du kan jo handle noe der i fra osv :)

cdon har 49kr frakt.

Når eg handler meg data så bruker jeg 1-3 butikker, ja, litt styr, men sparer fort en 500kr :)

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Ser fint ut det der. :) Jeg ville handlet hos MPX.no, de har alle delene og er billige. Du kan også gå for XFX Black Edition 850W, litt dyrere, men er av høyere kvalitet.

Tror du jeg burde kjøpe noen vifter forresten?

Er de viftene i Fractal F4 stillegående/gode nok? Ser også at det er plass for vifte i toppen ettersom det ikke følger med.. Siste spørsmål jeg kommer med! Takker for alle tips og kjøper nok dette snart! :)

Endret av cromen
Lenke til kommentar

Ta en titt på dette oppsettet. Det er litt over grensa, men det er ikke mye. Og der er det blant annet satt opp med en 250GB Samsung SSD med på kjøpet, men det er nok av plass i et Fractal Design XL for flere harddisker senere. Kan og si at jeg ville valgt XLversionen til Fractal Design istedenfor Midiversionen, med tanke på at du mente SLI er aktuelt i fremtiden. Har og lagt med en vannkjøler fra NZXT, så du vil ha gode overklokkingsmuligheter til prosessoren din senere. Dette er uten operativsystem.

Endret av Nlklas
Lenke til kommentar

Ta en titt på dette oppsettet. Det er litt over grensa, men det er ikke mye. Og der er det blant annet satt opp med en 250GB Samsung SSD med på kjøpet, men det er nok av plass i et Fractal Design XL for flere harddisker senere. Kan og si at jeg ville valgt XLversionen til Fractal Design istedenfor Midiversionen, med tanke på at du mente SLI er aktuelt i fremtiden. Har og lagt med en vannkjøler fra NZXT, så du vil ha gode overklokkingsmuligheter til prosessoren din senere. Dette er uten operativsystem.

Men det er vel ikke noe topp vifte på det kabinettet? Radiatoren skal vel sitte i toppen, så da trenger man vel en vifte ovenfor radiatoren? har ikke så mye peiling egentlig.. også kunne du kanskje ha lagt til en "god" harddisk på 2TB? Helst en som man ikke hører så godt, takk på forhånd! :)

 

Edit: Så nå at det følger med vifter til NZXT'en.

Endret av cromen
Lenke til kommentar

Holder med R4 selv om man vil kjøre SLI etterhvert. Har kabinettet selv, mer enn stort nok etter min mening. Skulle jeg kjøpt igjen ville jeg heller gått for et mindre kabinett, ihvertfall ikke større. NZXT Kraken X60 kjøler bedre enn NH-D14, men støynivået er mye høyere samt at den koster nesten dobbelt så mye. Silver Power SP-S850 er ikke modulær, XFX XXX 850W er derfor et bedre valg. Ellers ser det greit ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...