Gå til innhold

Er det mulig å installere Fullversjon av Windows 8.1 på to forskjellige partisjoner?


wil

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg lurer litt på en ting. Hvis man f. eks kjøper en Fullversjon av Windows 8.1. Så installerer man den på en partisjon. Er det da mulig å installere fra den samme Windows 8.1 DVD Plata til en annen partisjon, men på samme harddisk? Eller må man kjøpe to eksemplarer for å få det til?

 

 

Hilsen. wil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det funker greit i teorien. Kan også være at det funker helt fint i praksis også, siden det vil være den samme hardwaren som f.eks kobler seg opp mot Windows Update.

 

Fullversjonen gir deg jo mulighet til å flytte lisensen over til nye pcer, på ny hardware osv, men bare en aktiv pc om gangen. Måten de oppdager misbruk på, er når flere ulike pcer kobler seg opp mot Windows update på samme tid (eller nesten samme tid).

 

Men siden hardware signaturen ikke endres ved at du har to ulike installasjoner på samme pc, så skal nok det der funke helt fint.

Lenke til kommentar

Nå tenkte jeg på samme Harddisk/SSD da, så dere mener det vil gå greit altså?

Er ikke snakk om å flytte over lisenser til Ny PC eller Hardware.

 

Kunne nemmelig tenkt meg å prøve Windows 8.1 selv om jeg ikke er noe særlig begeistret for Windows 8, men jeg lurer på om at hvis man deaktiverer Modern Ui (Eller hva det heter) og får tilbake den gamle startmenyen, så kan det kanskje gå an å bruke den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...