Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tror jeg er interessert i en jente, og hun i meg, som er eksen til en venn av meg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor god venn er han? Var de sammen lenge? Bodde de sammen? Hvorfor ble det slutt? Vet du om det var gjensidig? Har de beholdt kontakten?

 

Om han er en ganske god venn, så kan du vurdere å ta en prat med ham om det og nevne at du er interessert i henne og spørre om de ter greit at du dater henne. Det spørs jo hvor lenge de var sammen også. Er forskjell på f.eks to måneder eller to år.

 

Og så er spørsmålet: hvor godt liker du henne?

Lenke til kommentar

Man dater ikke damer kompiser har vært sammen. End of discussion!

 

Hvis de er helt ferdige med hverandre de har no hard feelings for hverandre, kan jeg ikke se noen grunn til at de ikke kan gjøre det?

Den ene kompisen bestemmer da ikke over livet til den andre kompisen. Og tenk om dette skulle falle seg slik at dette er dama han skal leve resten av livet med. Skal han da la kompisen få bestemme det? Svaret er nei. Han første "eier" ikke dama lenger, og de er to frie individer som kan bestemme over sitt eget liv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hvis de er helt ferdige med hverandre de har no hard feelings for hverandre, kan jeg ikke se noen grunn til at de ikke kan gjøre det?

Den ene kompisen bestemmer da ikke over livet til den andre kompisen. Og tenk om dette skulle falle seg slik at dette er dama han skal leve resten av livet med. Skal han da la kompisen få bestemme det? Svaret er nei. Han første "eier" ikke dama lenger, og de er to frie individer som kan bestemme over sitt eget liv.

 

Det handler ikke om å "eie" noen her.

 

Det handler om at kompisen kan fortsatt ha følelser får denne jenta selv om det er slutt, og kan skape mange dårlige følelser rundt vennskapet av det som f.eks sjalusi. Det er der dilemmaet er.

Lenke til kommentar

Det handler om at kompisen kan fortsatt ha følelser får denne jenta selv om det er slutt, og kan skape mange dårlige følelser rundt vennskapet av det som f.eks sjalusi. Det er der dilemmaet er.

 

Det er jo derfor jeg sier OM DE ER helt ferdig med hverandre. Har en av dem følelser, anser jeg det ikke som helt slutt fra begge sider. ;)

Lenke til kommentar

Man dater ikke damer kompiser har vært sammen. End of discussion!

 

 

 

Hvis de er helt ferdige med hverandre de har no hard feelings for hverandre, kan jeg ikke se noen grunn til at de ikke kan gjøre det?

Den ene kompisen bestemmer da ikke over livet til den andre kompisen. Og tenk om dette skulle falle seg slik at dette er dama han skal leve resten av livet med. Skal han da la kompisen få bestemme det? Svaret er nei. Han første "eier" ikke dama lenger, og de er to frie individer som kan bestemme over sitt eget liv.

 

 

Som sagt, ferdig medd den saken.

DERSOM du gjør det burde du vurdere om du kan kalle deg kompis.

Endret av Priim
Lenke til kommentar

Som jente ser jeg faktisk ikke det ille i dette, hvis det er en stund siden og begge to er over hverandre. Jeg var sammen med min første kjæreste i ca tre år, og det tok litt tid før man ble helt over det, men nå kunne jeg egentlig ikke brydd meg mindre om hvem han blir sammen med. Jeg har ny kjæreste, og har det knallfint nå. Om en venninne av meg hadde blitt glad av å date eksen min, ville det ikke gjort noe som helst. Om det er snakk om typ 2 mnd siden det ble slutt er det nok alt for tidlig, men har det gått en stund synes jeg du tar en snakk med kompisen din og hører på hva han har å si om det. Men nå vet jeg ikke om dere gutta kanskje har en sacred brocode, men som jente synes jeg i alle fall ikke det er urimelig.

Lenke til kommentar

Kvinnfolk man har vært sammen med vil man som regel ikke ha noe mer med å gjøre.

Om dere er så summe å tro at det er annerledes fordi den ene eller andre sier at det er ok så har dere et problem.

 

At dere ikke bryr dere om hverandre får være deres greie. Å maskere sin egen egoisme for litt fitte med unnskyldninger som rettferdiggjør det at man utsetter kompisen for å måtte forholde seg til en tidligere kjæreste er på sitt beste patetisk.! :nei:

 

"Jamen han sa jo at det var greit."

"Jamen han sa det ikke gjorde noe"

"Jamen de har jo ikke vært sammen på flere år"

 

Alt er unnskyldninger for at vedkommende driter i kompisen sin.

Ergo: de er ikke kompiser lengre.

Lenke til kommentar

DERSOM du gjør det burde du vurdere om du kan kalle deg kompis.

 

Eller for å si det på en annen måte..jeg ville ikke hatt en så sær kompis som deg. ;)

 

 

Gutter har en sacred broccode som heter bros before hoes, og det henger sammen med at vennskap i mellom gutter er fort noe annet enn det jenter (les sluts) har.

 

Åja...det synet på jenter, ja...

 

 

Jeg hadde ikke likt det om ei venninne ble sammen mef min eks... Antar det kanskje har litt å si hvor lenge vi var sammen og sånt, men antageligvis nei uansett... Har ikke brukt å ha kortvarige forhold.

 

X'en og jeg var gift var sammen i 9-10 år og gift i 7 av dem. Hun blei sammen med en venn osv. Men det kunne ikke brydd meg mindre egentlig. Vi var jo ferdige med hverandre. Hvorfor skal ikke hun ha det bra med en annen hun blir glad i uansett hvem det er liksom? :)

Jeg har selv vært sammen med dama til en kompis. Følelser kan ikke styres. Kan heller ikke blokke ut følelsen pga en kompis. Blei aldri ødelagt det vennskapet der. Vi er voksne nok til å skjønne at vi ikke kan bestemme hva andre vil. Men det er slik jeg har det med mine venner osv. Topp vennskap. :)

Endret av Maximalyd
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har aldri vært i situasjonen, så er vanskelig å si hva jeg hadde følt. Det forrige forholdet mitt varte i nesten tolv år og resulterte i barn, så det er litt annerledes enn bare et forhold. Er ikke alle man får barn med.

 

Etterhvert som man vokser opp, så innser man at en man virkelig har det fint sammen med og hører sammen med - det er en person som sjelden dukker opp. Om man var glad i eksen og i kameraten, så vil jeg tro at man kan tenke at de kan få prøve seg. Synes det er trist at man skal tenke på jenter som "sluts". Vi ser ikke på gutter som gigoloer.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri vært i situasjonen, så er vanskelig å si hva jeg hadde følt. Det forrige forholdet mitt varte i nesten tolv år og resulterte i barn, så det er litt annerledes enn bare et forhold. Er ikke alle man får barn med.

 

Jeg har barn med hun jeg var gift med da. Men det gjør ikke meg noe likevel. :) Vil at hun skal ha det bra, jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...