Gå til innhold

Fornye klesskapet, men hvilken butikker går en i for herreklær?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

 

Dressmann er en av de siste butikkene jeg ville gått til.

Kommer an på hvordan stil du har. Om man ikke klarer å bruke annet en merkeklær kan man jo holde seg unna. De som vil ha ''swag'' burde nok handle andre steder..

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Jeg liker match, vic, brandstad, samt retailstores fra moods, ralph lauren, tommy hilfiger, lacoste, etc... Aller helst foretrekker jeg små establissement hvor de bare tar inn fine klær, der kan det ikke gå galt, men det koster skjorta. Heldigvis får du fine moteriktige klær på slike steder.

Lenke til kommentar

Kommer an på hvordan stil du har. Om man ikke klarer å bruke annet en merkeklær kan man jo holde seg unna. De som vil ha ''swag'' burde nok handle andre steder..

 

Handler ikke om at klærne må være så veldig dyre eller være et spesielt merke, men det meste på Dressmann ser fælt ut.

 

Kjøper helst jeans fra Carlings og skjorter fra Brandstad (som ikke står veldig høyt i kurs her inne) eller Mph.

Lenke til kommentar

Jeg er stort sett veldig enkel når det kommer til klær. Inn på J&J og plukke med meg en bukse og en tskjorte.

 

Men tenkte fornye klesskapet litt nå fremover og lurer dermed hvilke butikker en bør se i når det gjelder herreklær?

Hva er budsjettet ditt?

 

Du bør gå for klassiske herreklær som ser bra ut om du ønsker å gjøre en god investering i klær. Investerer du i pene kvalitetsklær så får du valuta for pengene med tanke på kvalitet og holdbarhet, og selvsagt det "eksklusive" med å ha pent tøy.

Lenke til kommentar

Boys of Europe har en del fint synes jeg. Levis seller også mye fint. De beste jeansene etter min mening i alle fall. Alt står og faller på hvilken stil du skal ha.

 

Boys of Europe, Carlings og Solid! selger mye casualwear.

Urban/Session/50-50 selger street-/urbanwear.

Volt selger en del klassiske herreklær, men jeg pleier å snu så fort jeg ser prislappene. Om du vil ha en klassisk stil, anbefaler jeg en trenchcoat fra Burberry i garderoben din. Tror ikke du får tak i det på Volt for øvrig.

Dressmann... der handler jeg bare boxere. Haha.

 

LMC selger også mye som ser fint ut (casualwear), men kvaliteten er ræva.

Endret av Star Fox
Lenke til kommentar

Nå er vel klærne på Brandstad grellere enn det aller meste på Dressmann og Boys of Europe...

Kjøp basisklær som t-skjorter, boksere, V-halsgensere o.l. på HM eller dressmann (det er billig og er jo stort sett forbruksvare uansett).. Carlings har mye fine jeans. Styr unna jeans med masse detaljer. Prøv for eksempel mørke jeans fra Levis (spør etter rådenim, betjeningen bør vite hva det er eller om de har det!). 511 er en fin modell som hverken er veldig slim eller posete.

Volt har en del skjorter til en OK penge (ca 500-600 per stykk), som ser greie ut og har kurant kvalitet. Prøv å hold deg til lyse farger på skjorter og så kan du heller bygge på med mørkere farger i form av en genser over. Går du opp i pris finnes det mange alternativer når det kommer til skjorter, f.eks. Eton og Ralph Lauren. Desverre er det litt overpriset i Norge IMO.

Er du villig til å handle på nett åpner det seg en ny verden hva angår herreklær :)

Lenke til kommentar

Har ikke noe problem med å handle på nett, men nå som jeg har fått en del tips til butikker så blir det enklere å ta seg en runde å se hva som faktisk faller i smak.

 

Skjorter går jeg ikke i til vanlig, og rutete gensere og skjorter er noe av det verste jeg ser og vil aldri få plass i mitt skap. Det finnes helt sikkert unntak. Med rutere gensere så tenker jeg på den typen som alltid dukker opp på en dressmannreklame på tv.

 

Jeg vil ha det enkelt, stilfullt og pent.Ikke se ut som en gamling, men heller ikke som en 16 åring. Gensere må være av den tynne typen så jeg ikke kovner av varme. Skjorte under genser kan til nøden gå, men av erfaring så blir dette for varmt, og dette er også hvorfor jeg stort sett går i tskjorte eller helt tynne gensere.

 

Skal se på det som er blitt nevnt, og har dere flere konkrete tips så kom gjerne med link også:-)

 

Ser flere spør etter budsjett. Nå har jeg ikke sett for meg noe budsjett, og det er jo ikke nødvendig å kjøpe inn en drøss med nye klær av gangen, men heller kjøpe litt og litt dersom ting blir for dyrt. Ser i første omgang for meg 2-3 nye bukser, samme med skjorter eller gensere.

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Nå er vel klærne på Brandstad grellere enn det aller meste på Dressmann og Boys of Europe...

 

Mye hos Brandstad er grelt, men det kan være en fordel å se igjennom hele utvalget, helst over tid. Over et helt år kan jeg finne 2-3 skjorter som ser bra ut, og det ville ikke vært tilfelle med de to andre butikkene.

 

Brandstad har jevnt over bedre klær enn Dressmann og Boys of Europe, og det gjenspeiler seg også i hvilke priser de kan ta og fortsatt selge.

Lenke til kommentar

Dersom du lurer på hva du bør gå til innkjøp av først, kan lister over essensielle plagg komme godt med, eksempelvis: http://putthison.com/post/712103418/the-essential-mans-wardrobe-perhaps-the-most

 

Disse må selvfølgelig tas med en klype salt, det er ikke sikkert de passer til din "stil". Anbefaler deg uansett å ha en plan bak innkjøpene dine.

 

Når det gjelder butikker i Oslo ville jeg startet hos Follestad. Dyrt, kanskje, men husk at det er som regel er bedre å kjøpe klær som har god holdbarhet, og dyrere ser (som regel) bedre ut.

 

Med fare for å høres ut som en klisjé bør du også vurdere å oppgradere skogarderoben. Veldig ofte rakner et ellers pent antrekk av sko med lav kvalitet. Når det gjelder sko anbefaler jeg at du tar en tur til skomaker Dagestad i Josefinesgt. eller Studio G12 på Eger.

 

Forøvrig enig i det som er nevnt om Dressmann ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...