Gå til innhold

Vinter Skiskyting/skihop


Angst85

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Min samboer fyller 30 år om ikke lenge, og jeg er på jakt etter gave.

 

Da hun er godt over jevnlig interessert i skisport, da spsielt skiskyting og hopp tenkte jeg en tur for å se noe verdenscup blir bra.

 

Vi har pratet om å dra på alpetur for å stå på slalom i vinter, og jeg tenkte å kombinere disse to.

 

Da trenger jeg litt hjelp til valg av skisted som er i nærheten til steder hvor det skal avholdes verdenscuprenn i hopp eller skiskyting fom den 20.01.13.

 

Takekr for hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Litt gammel tråd ser jeg, men det har du sjekka FIS sin kalender over hvor dem forskjellige rennene kommer til å gå?

 

http://data.fis-ski.com/global-links/calendar.html

 

For å sjekke skiskyting må du bruke linken over eller IBU sine sider.

 

Og helt på sidelinja så syntes jeg det er en fantastisk idè, som hun helt sikkert blir veldig glad for. Jeg også er over snittet interessert i den slags vintersport. Bare synd min bedre halvdel ikke deler samme lidenskap.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Min samboer fyller 30 år om ikke lenge, og jeg er på jakt etter gave.

 

Da hun er godt over jevnlig interessert i skisport, da spsielt skiskyting og hopp tenkte jeg en tur for å se noe verdenscup blir bra.

 

Vi har pratet om å dra på alpetur for å stå på slalom i vinter, og jeg tenkte å kombinere disse to.

 

Da trenger jeg litt hjelp til valg av skisted som er i nærheten til steder hvor det skal avholdes verdenscuprenn i hopp eller skiskyting fom den 20.01.13.

 

Takekr for hjelp!

Hvis du skal kombinere dette med slalåm på et sted av størrelse så er faktisk skiskyting i Anterselva 13 til 19 januar eneste realistiske alternativ. Anterselva ligger for øvrig midt i Dolomitene ikke langt unna Cortina så her er det utvilsomt mange gode muligheter for å kombinere med alpint. Ellers så har du både skiskyting og skiflygning i Slovenia men så vidt jeg vet er ikke alpinannleggene her de helt store. I hvert fall ikke i forhol til det du finner i Alpene.

 

Ellers hvis dere kunne reist litt tidligere så ville jo det ultimate måtte være skiskyting i Rhupolding eller et eller 2 av rennene i hoppuken. Her er du jo nær opp til mange kjente alpinannlegg.

Lenke til kommentar

Er fra og med 20/01-14 et absolutt krav? Jeg mener å ha lest at Arne Scheie anbefaler Zakopane som stedet med best stemning i hopp-verdenscupen, men det er 18. januar.. Jeg mener også å ha lest om at alpint i nærheten er bra og billig.

 

Veldig god idé, forresten, jeg bare håper ikke kona leser denne tråden og får høye forventninger..

Endret av the_last_nick_left
Lenke til kommentar

Er fra og med 20/01-14 et absolutt krav? Jeg mener å ha lest at Arne Scheie anbefaler Zakopane som stedet med best stemning i hopp-verdenscupen, men det er 18. januar.. Jeg mener også å ha lest om at alpint i nærheten er bra og billig.

 

Veldig god idé, forresten, jeg bare håper ikke kona leser denne tråden og får høye forventninger..

Stemmer med meget høy stemning i Zakopane, det er og et alpinanlegg i området som nok er billig. Men ikke kjempestort, ser de har 20 heiser og 1000 meters fallhøyde. Hvis jeg først skulle reise ut i Europa for å stå ski så ville jeg nok heller valgt et av de store i alpene.

 

Anterselva ligger jo nær Cortina og Dolomit superski som er et av verdens aller største skiområder. Og altid masse masse mennesker og stor stemning i Anterselva.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...