Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan forholde seg til ukjente?


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg tror jeg har et veldig negativt syn på "fremmede" mennesker, dvs. folk jeg ikke kjenner. Har lett for umiddelbart å tenke at det er en "konkurrent", en som konkurrerer om de samme ressursene jeg er interessert i, og det kan lett kjennes stressende. Jeg lager liksom en forestilling om at her må jeg være forsiktig og passe på.

 

Har jo hørt floskler som "En fremmed er en venn du ikke har møtt" og slike ting, men er det ikke mer sannsynlig at det er en som konkurrer om de samme ressursene?

 

Er dette en lite hensiktsmessig innstilling å ha til andre? I så tilfelle hvordan kan en endre på det?

 

Hvordan forholder dere dere mentalt til helt ukjennte mennesker (de som dere bare ser på gata, i bussen eller på butikken og ikke vet at kommer til å komme i nærmere relasjon til fremover)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke ressurser er det du mener?

 

Jobb eller kvinner? Den siste melkekartongen på butikken før de blir utsolgt?

 

Du kan forholde deg til mennesker slik som de fleste forholder seg til deg. Kan jo ta det å stå i en heis for eksempel - Her er reglene å unngå øyenkontakt, og hvis du holder en avis eller er på smarttelefonen så skal du være veldig opptatt med den. Hvis du ser interessante mennesker (som f. eks. pene kvinner) så kan du bare oppnå kontakt ved f. eks. smile :)

Lenke til kommentar

Trenger du å forholde deg så mye til dem da? Vær hyggelig om de sier noe eller smiler til deg, men ignorer dem om du ikke føler for kontakt. De angår ikke deg og du angår ikke dem. Jeg tenker ikke over folk på bussen, butikken etc. Klart jeg kan ha et hyggelig ord om noen snakker til meg eller til betjeningen, men ellers er jeg mye i mitt eget hode og tenker på mine ting,

 

Virker som det er slitsomt å ha en så aktiv konkurranseinnstilling til randoms.

Lenke til kommentar

Hvilke ressurser er det du mener?

 

Jobb eller kvinner? Den siste melkekartongen på butikken før de blir utsolgt?

 

Du kan forholde deg til mennesker slik som de fleste forholder seg til deg. Kan jo ta det å stå i en heis for eksempel - Her er reglene å unngå øyenkontakt, og hvis du holder en avis eller er på smarttelefonen så skal du være veldig opptatt med den. Hvis du ser interessante mennesker (som f. eks. pene kvinner) så kan du bare oppnå kontakt ved f. eks. smile :)

Alt mulig egentlig i forskjellige situasjoner.

 

Jeg kan jo ikke vite hvordan de forholder seg til meg fordi jeg ikke vet hva de tenker.

Lenke til kommentar

Trenger du å forholde deg så mye til dem da? Vær hyggelig om de sier noe eller smiler til deg, men ignorer dem om du ikke føler for kontakt. De angår ikke deg og du angår ikke dem. Jeg tenker ikke over folk på bussen, butikken etc. Klart jeg kan ha et hyggelig ord om noen snakker til meg eller til betjeningen, men ellers er jeg mye i mitt eget hode og tenker på mine ting,

 

Virker som det er slitsomt å ha en så aktiv konkurranseinnstilling til randoms.

 

Jeg tror at jeg automatisk tenker slik, ikke at jeg gir uttrykk på det på noen måte... Egentlig liker jeg ikke konkurranser i det hele tatt, jeg skyr det faktisk om jeg kan...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...