Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Stasjonsvogn til under 100k


Pute

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er på utkikk etter ny bil. Er ikke nødt til å ha bil med én gang, men i nær fremtid. Når på året lønner det seg å kjøpe bruktbiler?

 

Jeg har et budsjett på maksimalt 100 000 kroner. Bilen må vere en stasjonsvogn med 5 seter. Samtidig bør bilen ha litt utstyr og det viktigste av alt at bilen er driftsikker. Har ikke peiling på å mekke bil, så jeg må ha en driftsikker bil.

 

Kommer til å ha rundt 10 turer i året på 5-600 kilometer. Derfor er det også et pluss om bilen kan kjøre på lavt turtall i 90-100 km/t, og drikker lite drivstoff. 6-trinns girkasse er kanskje derfor å foretrekke? Ønsker derfor også manuell girkasse.

 

Ellers trenger jeg også bra med plass i bagasjerommet. Samtidig er det selvfølgelig en fordel om bilen holder seg brukbart i pris.

 

Av biler har jeg bestemt meg for å ikke kjøpe franske biler. Av de jeg har sett på, er disse interessante:

- Audi A4

- Mazda 6

- Skoda Octavia

- Volkswagen Passat

- Ford Mondeo

 

Setter stor pris på innspill på disse bilene eller andre aktuelle biler i denne klassen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mazda 6, Octavia og Mondeo er de tre jeg ville sett på av de du har plukket ut.

 

Octavia er en god bil, kjenner ikke til Mazda 6 i særlig grad. Mondeo ligger kanskje litt høyere i pris, da den har blitt alle biljournalisters favoritt, men det er en veldig god bil det også. Focus stv er grisebillig for tiden.

Lenke til kommentar

Tusen takk for gode svar!

 

Octavia er nok en bil jeg kommer til å se mer på. Mazda 6 virker som en spennende bil, men har hørt lite om bilen før. Ingen som har erfaringer med Mazda? Kjenner flere som har Passat og de virker fornøyde. Volvo V50, som morgster tipset om, skal tas med i vurderingen! Setter pris på videre innspill på nevnte eller nye biler.

 

blsk0p, kunne du lagt ved den linken? :)

Endret av Pute
Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg er på utkikk etter ny bil. Er ikke nødt til å ha bil med én gang, men i nær fremtid. Når på året lønner det seg å kjøpe bruktbiler?

 

Jeg har et budsjett på maksimalt 100 000 kroner. Bilen må vere en stasjonsvogn med 5 seter. Samtidig bør bilen ha litt utstyr og det viktigste av alt at bilen er driftsikker. Har ikke peiling på å mekke bil, så jeg må ha en driftsikker bil.

 

Kommer til å ha rundt 10 turer i året på 5-600 kilometer. Derfor er det også et pluss om bilen kan kjøre på lavt turtall i 90-100 km/t, og drikker lite drivstoff. 6-trinns girkasse er kanskje derfor å foretrekke? Ønsker derfor også manuell girkasse.

 

Ellers trenger jeg også bra med plass i bagasjerommet. Samtidig er det selvfølgelig en fordel om bilen holder seg brukbart i pris.

 

Av biler har jeg bestemt meg for å ikke kjøpe franske biler. Av de jeg har sett på, er disse interessante:

- Audi A4

- Mazda 6

- Skoda Octavia

- Volkswagen Passat

- Ford Mondeo

 

Setter stor pris på innspill på disse bilene eller andre aktuelle biler i denne klassen!

Her er mitt forslag.Ikke la kilometer stand skremme deg,motoren i denne bilen klarer 500000km uten problemer.

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=36246481

Lenke til kommentar

Sorry, men det gjør den altså ikke.

 

Rusta tar knekken på den bilen mye før den klarer å nå i nærheten av 500 000 km.

 

Dette er den berømte W210.

Hvis rusta har ikke tatt knekken på den etter 12 år på veien da tviler jeg sterkt på at den vil plutselig dukke opp og spise hele bilen på ett halv år,derfor ikke spre usanne rykter,W210 er en veldig god bil,det er sant at dem sliter med rusta men det finnes eksemplarer som ikke har dette problemet.

Lenke til kommentar

Hvis rusta har ikke tatt knekken på den etter 12 år på veien da tviler jeg sterkt på at den vil plutselig dukke opp og spise hele bilen på ett halv år,derfor ikke spre usanne rykter,W210 er en veldig god bil,det er sant at dem sliter med rusta men det finnes eksemplarer som ikke har dette problemet.

Så du kan gi meg garanti på at den bilen du har linket til ikke har blitt rustpussa på? Rusta kommer tilbake. Skinnet bedrar...

Lenke til kommentar

Så du kan gi meg garanti på at den bilen du har linket til ikke har blitt rustpussa på? Rusta kommer tilbake. Skinnet bedrar...

Det kan være greit å spørre selgeren om det er gjort noe rust på bilen før og er det blitt ordnet,om dører/panser/bakluke er byttet eller er det bare pusset opp og lakkert.Men som jeg har sagt før,det finnes eksemplarer av w210 som aldri har hatt ett eneste rustbobble.Disse bilene er rimelige pga dårlig rykte angående rust og derfor går det an å få kjempe bra bil for lite penger hvis du tar noen forhåndsregler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...