Gå til innhold

Max Payne 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er definitivt årets spill foreløpig, sett bort i fra Call of Duty. Jeg vet det er kort, men her er det kvalitet over kvantitet.. Og for en kvalitet! Måten skjermen fryser og viser navnet på karakteren alà "Snatch" i starten, grafikken som er sinnsykt god, Havok 2.0 effektene, det kule filteret som kommer hver gang du går inn i Bullet Time (2.0). Liker også de tv-seriene som går på tv`ne der, spesielt Lords and Ladies :lol:

Det er absolutt å anbefalle:D

Lenke til kommentar

Personlig Review av Max Payne 2.

 

Dette likte eg:

  • Bra grafikk, men trengs ikkje ein kjempePC av den grunn.
    Utfyllende, innviklet og bra storyhandling. Ikkje bare ein kommandosoldat som skal drepe de som har laget ei superbombe og skal sprenge verden.
    Bullettime :D:D
    Variasjonen på brettene
    Bevegelser til personer og ting.
    Hvordan de forteller med bilder, snakkebobler og lyd.

    •  
      Dette likte eg mindre:
      • Noken av brettene var skremmende like de som var på Max Payne, de burde ha skiftet ut noken av bygningene.
        Autosave muligheten gjer det for lett.
        Med autosave blir det fort slutt, burde hatt fleire brett.
        Bullettime gjer det altfor lett å drepe.

        •  
          Alt i alt vil eg putte dette spillet på topp 3 innen Single Player (av denne typen spill såklart). Men ville eg brukt 4-500,- kr på det? Desverre ikkje, eg spilte det hos ein kamerat, men kunne ikkje tenkt meg å kjøpe det.

Lenke til kommentar
mona var jo hot da

 

hot ja, men jeg likte ikke at man måtte spille med henne. Det er jo storyen om max payne man skal følge, ikke hva som skjer ellers i verden...

 

hva som skjer ellers i verden? Mona er jo hovedperson nr.2 i spillet. Dersom du ikkje har merket det så er ho innvolvert i de fleste kapitler, så det at du spiller som Mona likte eg.

Lenke til kommentar

er som det sies over her, blir litt sann krash i historien når man skal spille dama. Når jeg spiller liker jeg og få illusjonen av at JEG er max payne. Og den illusjonen blir jo helt knust når jeg står oppe i en bygning med sniper og ser på meg selv...errr...max payne springer nede på bakken.

Lenke til kommentar
er som det sies over her, blir litt sann krash i historien når man skal spille dama. Når jeg spiller liker jeg og få illusjonen av at JEG er max payne. Og den illusjonen blir jo helt knust når jeg står oppe i en bygning med sniper og ser på meg selv...errr...max payne springer nede på bakken.

Jeg spiller nå både max payne 2 og TRAOD.

Når/Hvis du spiller TRAOD, innbiller du deg at du er Angelina Jolie da eller :D

 

Men fra spøk til revolver, jeg er litt enig med deg. Men hvis du laster nude patch til dama blir alt så mye bedre :D

 

Njaal

Lenke til kommentar
mona var jo hot da

 

hot ja, men jeg likte ikke at man måtte spille med henne. Det er jo storyen om max payne man skal følge, ikke hva som skjer ellers i verden...

 

hva som skjer ellers i verden? Mona er jo hovedperson nr.2 i spillet. Dersom du ikkje har merket det så er ho innvolvert i de fleste kapitler, så det at du spiller som Mona likte eg.

 

ja det blir lissom som en tarantino film..med klipping mellom scener som skjer samtidig...ikkeno galt med det... :)

Lenke til kommentar

 

Max Pain 2 blir som den første tetrisen i forhold til hf2 spør du meg.

Flaks at det ikke er noen som spør deg. Er det bare et shadersystem og litt mer avansert fysikk som skiller hl2(regner med at du mener halflife2 når du skriver "hf2") og den første tetrisen? Jooooda...

 

Ser jo det på anisktene på de bildene at de er "døde", de har kanskje 4 beveglige sektorer i anskiktet, mens i hf2 har de 38 beveglige sektorer i ansiktet.

 

Det er kun en bevegelig sektor i ansiktet til hl2-karakterene, og den kalles ansiktet. det er i så fall 38 forskjellige "muskler" assignet til de forskjellige polygonene rundtomkring i trynet. (dette styres igjen av et fiffig lite script.) Du har bra øyemål når du kan se at max payne-karakterene har omlag 4 bevegelige sektorer i trynet fra stillbilder..

 

ALle ting som er i hf2 er også flyttbare og kan ødelegges og brukes. Alt kan sprenges eller kastes. DU kan eks. bruke hvilken som helst ting til å blokkere dører sånn at folk ikke kommer ut.

 

---Til en viss grad. Utviklerne har lagt inn plenty med sperrer og begrensninger. du kan ikke ødelegge eller flytte på noe som må være der for at du skal kunne fullføre nivået. Du kan heller ikke slenge rundt på "levende" skapninger... Og noen ting har rett og slett ikke fysiske egenskaper, og kan ikke bli manipulert på NOEN måte...

 

 

Fiendene og vennende dine i hf2 er også intligente, de velger den letteste og smarteste måten å ta deg på.

 

for noen venner!

 

Hver fiende har over 100 måter den kan angripe deg på, snike, sett feller, overaske, late som den er død osv... De vil også velge den smartest ut i fra hva slags situasjon den er i. Så gjemmer du deg inne i et bygg og har barrikert deg med ting foran døra så kan den bare knuse vinduet så er den ine, eller sprenge et hull i ei dør vis den finner en granat. Den vil også utnytte de feilene du gjør, har du tom for ammo så kan han prøve å storme deg.

 

Sorry to burst your bubble, men demoene fra e3 var scriptet. De PRESISERTE under demonstrasjonen at dette IKKE var scriptede sekvenser, men de løy. Fiendene og vennene dine var scriptet som en slags "placeholder" som skulle representere det AI`en skulle klare når den var ferdig. (jeg vil ikke utdype noe særlig mer, for da får jeg moderatorenes lange arm plantet langt oppi i bakenden fortere enn du kan si ANON...)

 

Men mye mulig max p 2 er bedre ikke vet jeg, men tviler. Har som sagt tatt mange år å utvikle hf2.

 

ble Max payne 2 laget på noen måneder det da?

 

haha.gif

 

/flaming and bitchslapping mode off

Lenke til kommentar

JA! Det er DEILIG! Jeg elsker å være en whinende, flamende, bedrevitende idiot en gang i blandt. Åssen det? er du misunnelig? :D

 

Njaal[NOR]: du trenger da ikke laste ned noen patch for å få henne naken? Det ligger i allefall en textur som ikke kan taes feil av i en av texturepackene. :D Jeg har riktignok ikke prøvd å få henne naken ennå, men du skal ikke trenge å laste ned noe...

:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...