Gå til innhold

Windows 7 installasjon på helt ny pc


Soppost

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Svaret jeg fikk var at sånne lisenser er knytet til et produkt. Jeg bruker samme Vista CD til alle Acer og de aktiveres uten videre, men på andre merker er det andre CD-er. Snakket med Microsoft om det. men de har ikke lov å hjelpe. Men det var meg... :)

 

Og når jeg snakker om CD så er det ikke det i praksis ikke det.

Versjonen ligger på en liten USB ekstern harddisk, og installerer derfra.

Eller hvis jeg kan legger den inn på en partisjon sammen med utkomne oppdateringer og drivere. Da gå alt kjappere. Og så har jeg det for hand når gutten har herpet maskinen igjen. :green:

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar

Svaret jeg fikk var at sånne lisenser er knytet til et produkt. Jeg bruker samme Vista CD til alle Acer og de aktiveres uten videre, men på andre merker er det andre CD-er. Snakket med Microsoft om det. men de har ikke lov å hjelpe. Men det var meg... :)

Du tenker på oem slp via slic table for win7 og intallasjon/aktivering et xrm certificate eks fra acer.

Med windows 7 funker det på oem windows pcer med slic tabell versjon 2.1og certificate fra produsenten.

Mao merkelapp på pc = Designed for Windows 7.

 

Gjorde slik for noen år siden . Man fikk bios moddet på f.eks en stasjonær med abit kort til slic table flr asus og kunne installere installere windows 7 , legge inn asus sin xrm fil aktivisere med slmgr.

 

SLIC

 

Some BIOSes contain a "SLIC" (software licensing description table), a digital signature placed inside the BIOS by the manufacturer, for example Dell. This SLIC is inserted in the ACPI table and contains no active code. Computer manufacturers that distribute OEM versions of Microsoft Windows and Microsoft application software can use the SLIC to authenticate licensing to the OEM Windows Installation disk and/or system recovery disc containing Windows software. Systems having a SLIC can be preactivated with an OEM product key, and they verify an XML formatted OEM certificate against the SLIC in the BIOS as a means of self-activating (see System Locked Preinstallation). If a user performs a fresh install of Windows, they will need to have possession of both the OEM key and the digital certificate for their SLIC in order to bypass activation; in practice this is extremely unlikely and hence the only real way this can be achieved is if the user performs a restore using a pre-customised image provided by the OEM. Cracks for non-genuine Windows distributions usually edit the SLIC or emulate it in order to bypass Windows activation.

 

 

 

Idag med nye pcer og "Designed for Windows 8" er oem aktivering/licensing igjen endret på.

 

 

Du kan selvfølgelig installere og aktivere med en butikk kjøpt retail eller butikk kjøpt oem windows 7. En oem windows for self builders (ikke knyttet til en spesifikk pc produsent) hvor du da har din egne og ene unike oem eller retail windows key.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...